Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@23:50:43 GMT

راه اندازی شبکه اینترنت 5G

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۲۴۶

راه اندازی شبکه اینترنت 5G

 شرکت مخابرات ودافون اسپانیا توانست شبکه اینترنت 5G را با همکاری شرکت چینی هواوی در شهرهای بزرگی چون مادرید، بارسلون، والنسیا و سویل راه‌اندازی کند.

به گزارش صدای ایران از گجت نیوز، اخیرا شرکت مخابرات ودافون (Vodafone) اسپانیا اعلام کرد به واسطه همکاری با شرکت چینی هواوی توانست در 15 شهر بزرگ اسپانیا شبکه اینترنت 5G را راه‌اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو شهرهای بزرگی چون مادرید، بارسلون، والنسیا و سویل از این پس تحت پوشش نسل پنجم اینترنت قرار خواهند گرفت. گفتنی است مدتی قبل شرکت هواوی به واسطه افزایش تنش‌های میان آمریکا و چین در لیست سیاه قرار گرفت که در همین رابطه ژنگ‌فی رن، بنیانگذار هواوی عنوان کرد حتی با وجود تحریم‌های آمریکا علیه هواوی نیز هیچ شرکتی قادر نخواهد بود با فناوری اینترنت نسل پنجم (5G) که توسط این شرکت ساخته شده است، رقابت کند.

مشترکان اسپانیا به کمک فناوری اینترنت نسل پنجم این امکان را خواهند داشت تا در زمان دانلود به سرعتی برابر با 1 گیگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند که از اینترنت شبکه 4G حدود 10 برابر سریع‌تر خواهد بود. البته مسئولان مخابراتی ودافون اسپانیا در این خصوص عنوان کردند تا پایان سال 2019 میلادی سرعت اینترنت به 2 گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو اسپانیا جزو اولین کشورهای عضو اتحادیه اورپا محسوب می‌شود که از شبکه فوق سریع موبایلی استفاده خواهد کرد. در همین رابطه شعبه شرکت هواوی در اسپانیا نیز اعلام کرد هواوی در این پروژه به عنوان تامین کننده تجهیزات اصلی شبکه اینترنت 5G همکاری داشته است. گفتنی است شرکت چینی هواوی و ودافون اسپانیا بیش از 10 سال با یکدیگر همکاری دارند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اینترنت هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی پارسانیا مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان از راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان خبر داد و گفت: این سایت با هدف انعکاس اخبار و فعالیت‌های شبکه‌های تخصصی سمن ها، ارائه آموزش‌های تخصصی، ایده پردازی، عضویت جوانان و سمن‌های جوانان در شبکه‌ها راه اندازی شده است.

پارسانیا افزود: سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌ها به نشانی اینترنتی snyngo.ir با حضور دبیران ۱۴ شبکه تخصصی سمن‌ها با معاون امور جوانان رونمایی شد.

وی همچنین گفت: این سایت شامل فعالیت‌های ۱۴ شبکه تخصصی تشکل‌ها و سمن‌های جوانان است و هر شبکه در بخش مربوط به خود کلیه برنامه‌ها و اخبار خود را منتشر می‌کند.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در خصوص بخش‌های دیگر سایت گفت: اخبار مربوط به سمن‌های جوانان را نیز شامل می‌شود و همچنین علاقمندان به عضویت در شبکه‌های سمن‌ها می‌توانند از این سایت اقدام به عضویت کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!
  • اینترنت در روز‌های کنکور قطع می‌شود؟
  • اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد