Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@21:29:17 GMT

کاهش تسلیحات هسته‌ای در جهان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۳۳۴

کاهش تسلیحات هسته‌ای در جهان

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، مرکز پژوهشی بین المللی صلح واقع در سوئد اعلام کرد: با وجود اقدام کشور‌های دارای سلاح هسته‌ای به ارتقای این نوع سلاح‌های کشتار جمعی، اما سلاح هسته‌ای در آینده کاهش خواهد یافت.

این مرکز پژوهشی گزارش سالیانه خود را درباره کاهش حجم سلاح هسته‌ای با توجه به تلاش‌های روسیه و آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: آمریکا و روسیه به طور مشترک ۹۰ درصد از ذخایر سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار دارند، اما هر دو کشور در سال ۲۰۱۸ اعلام کردند‎ برای کاهش سلاح هسته‌ای در جدول زمانی معینی که بر اساس این پیمان تعیین شده است تلاش کردند و اگر روسیه و آمریکا تصمیمی به تمدید معاهده «استارت ۳» نداشته باشند این معاهده تا سال ۲۰۲۱ اعتبار خواهد داشت و اعتبار آن به پایان خواهد رسید.

شیلون کایل، پژوهشگر این مرکز بین المللی در این گزارش گفت: «با توجه به اختلافات سیاسی و نظامی بین روسیه و آمریکا کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای این دو کشور احتمال کمتری دارد. تنش زایی ادامه دار آمریکا ضد روسیه مقاصد واشنگتن را در زمینه مسابقه تسلیحاتی برای همه برملا کرده است. این در حالی است که آمریکا سابقا نیز اعلام کرده بود از پیمان سلاح‌های هسته‌ای نیمه سنگین خارج می‌شود و تلاش کرد زمینه‌ای برای مخالفت با تمدید پیمان «استارت ۳» فراهم کند.

کارشناسان بر این باورند که ثبات راهبردی جهانی و امنیت هسته‌ای از نیم قرن گذشته تاکنون در بدترین شرایط خود قرار دارند به ویژه اینکه آمریکا به تعهدات خود در زمینه اجرای بند‌های معاهده‌های بین المللی به امضا رسیده پایبند نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تهدیدات هسته ای روسیه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت که اظهارات اخیر دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه اوکراین «حق» دارد با استفاده از تسلیحات تحویلی انگلیس به خاک روسیه حمله کند، «خطرناک» است و بیانگر «تشدید لفظی» تنش اوکراین و روسیه است. 

پسکوف خاطرنشان کرد: «این‌ها تشدید مستقیم درگیری اوکراین است که می‌تواند به طور بالقوه خطری برای امنیت اروپا و کل معماری امنیت اروپا باشد».

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد. کامرون در جریان دیدار پنجشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، خاطرنشان کرد که "اوکراین این حق را دارد. همانطور که روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است