Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:47:59 GMT

استاندار: ضعف خراسان شمالی نیروی انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۶۳۹

استاندار: ضعف خراسان شمالی نیروی انسانی است

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در روز سه شنبه، محمدعلی شجاعی اظهار داشت: خاطرنشان کرد: استان در حوزه کشاورزی و صنعت نیازمند تخصص است و قابلیت و ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه داریم و باید به سمت کارهای ماندگار حرکت کرد.

وی با تاکید بر لزوم انجام کاری ویژه برای توسعه استان، گفت: برای انجام این کار ویژه در استان نباید ترسید بلکه همه باید سنگ بزرگ را برداریم و مدیران هم باید به این موضوع عادت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت ماندگاری تیزهوشان و نخبگان در استان

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ماندگاری دانش آموزان تیزهوش و مستعد در استان یک سرمایه مهم تلقی می‌شود، گفت: دانش آموزان و دانشجویان نخبه و تیزهوش باید مورد حمایت قرار گرفته و در استان ماندگار شوند تا بتوان از این راه نداشته‌ها و ضعف‌های استان را به حداقل رساند.

وی افزود: اگر بتوانیم از همان پایه دانش آموزان نخبه را پرورش دهیم که در استان ماندگار شوند شاهد اتفاقات خوبی در مسیر توسعه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: استان قابلیت توسعه دارد اما نیروی متخصصی که مهارت‌های لازم را فرا گرفته باشد، ندارد، لذا می‌توان مدارس تیزهوشان را به سمت مهارت آموزی سوق داد در غیر این صورت سودی برای استان نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه آموزش برای انجام کار است، افزود: آموزش برای کار است نه اخذ مدرک و این مساله مهم را باید یاد گرفت لذا آموزش ابتدایی و آموزش حین کار باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه هر شهرستان با دیگر شهرستان ها متفاوت است لذا نباید نسخه‌ای واحد برای حل مشکلات همه تجویز کرد و نیاز است برای هر منطقه نسخه بومی ارائه شود چون ارائه نسخه ملی به درد ما نمی‌خورد و حال ما را خوب نخواهد کرد.
۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انسانی سند راهبردی توسعه خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم

به گزارش جام جم آنلاین، امیرسرتیپ علیرضا صباحی فرد در آئین تجلیل از اساتید نمونه مراکز علمی و پژوهشی این نیرو اظهار داشت: پیشرفت علمی و نظامی ایران به ویژه در عرصه علوم پدافندی واقعیتی غیر قابل انکار است و اگر در زمینه پیشرفت علمی لحظه‌ای توقف داشته باشیم آینده و سرنوشت کشور و نظام اسلامی‌ دچار چالش می‌شود و به طور قطع به سرنوشت برخی کشورها دچار می‌شویم که توان دفاع در برابر متجاوز را ندارند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش درباره اینکه پیشرفت علمی در تمامی عرصه‌ها موجب مقبولیت یک کشور در عرصه جهانی و معادلات منطقه‌ای می‌شود، افزود: تکیه بر دانش بومی در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه موجب تغییرات اساسی و بنیادی در مجموعه نیروی پدافند هوایی شده و روز به روز بر اقتدار و افزایش توانمندی این نیرو اضافه می‌شود.

سرتیپ صباحی‌فرد با تاکید بر اینکه گزینش نیروی انسانی متخصص، فنی و کارآمد همواره در اولویت اول این نیرو است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی زبده، با ذکاوت و با بصیرت موجب ارتقای دستاوردهای خطیر و قابل توجهی در بطن نیروی مقتدر پدافند شده که باید این گنجینه ارزشمند را ارج نهاد.

وی با اشاره به اینکه سکوت دنیا در برابر جنایات رژیم صهیونیستی محکوم است، گفت: کوچکترین سکوت در برابر دشمن و نسل‌ کشی آشکار اسرائیل خیانت به بشریت است.

وی افزود: با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و بسترها در راستای افزایش توانمندی تسلیحاتی گام برمی‌داریم و به هیچ تهدیدی توجه نمی‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نقش کلیدی تخصص، ‌نگاه‌ راهبردی و آموزش در عملکرد هیات‌های ورزشی خوزستان
  • سکوت در برابر جنایات صهیونیست‌ها محکوم است | به هیچ تهدیدی توجه نداریم
  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد