Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یزدانی در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی که بعد از ظهر سه‌شنبه در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی قم برگزار شد، افزود: عمده مشکلات صنایع‌دستی بیمه هنرمندان این صنایع و نبود بازارچه دائمی برای فروش صنایع‌دستی در استان قم است که این امر با جدیت در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مشکل بازارچه دائمی با مسئولان شورای شهر جلساتی برگزار و در حال رایزنی برای جانمایی ۴ منطقه برای تشکیل بازارچه دائمی هستیم در تلاش هستیم تا با همکاری بخش خصوصی یک زمین ۲ هزار متری در اختیار ما قرار گیرد اگر این امر تحقق یابد فروش و بازار خوبی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم بیان کرد: در این زمینه قرار شد بازارچه‌ای در بازار کهنه ایجاد شود که نیاز به اعتبار ۷ میلیارد تومانی بود و سازمان میراث فرهنگی ۳ میلیارد تومان آن را تأمین و قرار شد ۳ میلیارد تومان دیگر از منابع و اعتبارات استانی تأمین شود.

وی با اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان صنایع‌دستی استان قم، گفت: این مشکل ملی است و هر استانی در زمینه بیمه هنرمندان خود سهمیه‌ای دارد و به رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان قم در مجلس نامه‌نگاری شده و درخواست افزایش سهمیه بیمه هنرمندان قم را داشتیم.

یزدانی از هنرمندان خواست تا در امر برند سازی محصولات خود اقدام و خود هم در زمینه بازاریابی و فروش محصولات ایده جدیدی داشته باشند.

در این جلسه هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی که در رشته‌های مختلف حضور داشتند مشکلات خود را از جمله نبود بیمه، حمایت مادی و معنوی، وجود بازارچه دائمی و محلی برای فروش و مشکلات برندسازی محصولات خود را عنوان کردند.

گفتنی است؛ در پایان چند نفر از هنرمندان فعال و پیشکسوتی که چندین سال در زمینه این هنر فعالیت داشتند با اهدای لوح تقدیری تقدیر و تجلیل شدند.

کد خبر 4644659

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی قم حمید یزدانی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره دائمی شدن قرارداد کارگران اظهار کرد: موضوع دائمی شدن قراردادها در کمیسیون اصلی دولت تصویب شده است و در دستور کار دولت است و ان‌شاءالله هر وقت نوبت‌اش شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: تقویت قدرت خرید کارگران یک ضرورت است

وی‌ در مورد بیمه کارگران، اظهار کرد: در رابطه با بیمه کارگران ما افزایش لازم را انجام داده‌ایم و پیشنهاد نمایندگان کارفرمایان و کارگران این بود که آنچه افزایش پیدا می‌کند، مبنایی باشد تا در دوران بازنشستگی اثر داشته باشد و ما افزایش ها را روی ردیف های مبنا انجام دادیم که افزایش بیش از ۳۵ درصدی اعمال شد یعنی تقریبا نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۹ درصد بیشتر از سال قبل افزایش داده شد و امیدواریم با مدیریتی که در حوزه اقتصاد صورت می گیرد و با مهار تورم و از طرفی با کمک های معیشتی که دولت در برنامه دارد و به آحاد مردم به ویژه جامعه کارگری کمک می کند، بتوانیم قدری از مشکلات کارگران عزیز را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229148 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی