Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@17:12:44 GMT

روسیه: آمریکا دست از تحریک ایران بردارد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۰۹۰۳

روسیه: آمریکا دست از تحریک ایران بردارد

به گزارش جماران؛ معاون وزیر خارجه روسیه با انتقاد از تصمیم آمریکا برای اعزام یک‌هزار نیرو به خاورمیانه، از واشنگتن خواست تا دست از تحریک کردن ایران بردارد.

به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: آمریکا برنامه اعزام نیرو به خاورمیانه را متوقف و اقداماتی که به نظر می‌رسد برای تحریک ایران انجام می‌دهد را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در ادامه گفت: روسیه بارها از آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن خواسته تا از پمپاژ بدون تفکر و بی پروای تنش در منطقه انفجاری خاورمیانه خودداری کنند.

معاون رئیس جمهور روسیه گفت: آنچه اکنون می‌بینیم اقدامات بی پایان و مداوم آمریکا برای وارد کردن فشارهای سیاسی، روانی اقتصادی و نظامی به ایران به روشی تحریک آمیز است. این اقدامات چیزی نیستند به جز تلاش آگاهانه برای آغاز جنگ.

ریابکوف در ادامه گفت: اگر آمریکا خواهان جنگ نیست باید آن را نشان دهد. اگر اینچنین نیست باید آمریکا از تقویت نیروهای خود در خاورمیانه خودداری کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه اینها حلقه‌های یک زنجیر است. همتایان آمریکایی ما فقط از زبان تهدید مستقیم استفاده می‌کنند که تهدید به استفاده از زور، حتی اگر به طور رسمی نبوده و از طریق درز اطلاعات یا دیگر روش‌ها صورت بگیرد، نقض آشکار و مستقیم اصول حقوق بین الملل است.

ریابکوف در مورد اقدامات ایران در خصوص برجام نیز گفت: ما این اواخر بارها گفته‌ایم انگیزه‌ای که ایران را به سمت چنین اقداماتی، از جمله تصمیم گیری درباره افزایش سقف ذخایر اورانیوم غنی شده با غلظت کم را به خوبی درک می‌کنیم. این تصمیمات در شرایطی اتخاذ می‌شود که تهران هیچ منفعتی از اجرای کامل تعهداتش در چارچوب برجام نبرده است و این کشور چاره زیادی برای تأثیرگذاری بر روند اوضاع، به غیر از کاهش اجرای تعهداتش نمی‌بینند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: البته این بدان معنا نیست که ما از آنچه در حال رخ دادن است حمایت می‌کنیم. چنین نیست، بلکه ما نگران روند اوضاع بوده و معتقدیم که دورنمای اجرای برجام بیش از پیش مبهم شده است. اکنون حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بسیاری از موارد بستگی به خط مشی دارد که شرکت کنندگان اروپایی در توافق هسته‌ای با ایران (یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه) در پیش خواهند گرفت.

وی گفت: ما شاهد هستیم که دورنمای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک بیش از پیش در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد. در این رابطه ضروری است تا فوراً تلاش‌های مضاعفی از جمله در چارچوب کمیسیون مشترک اجرای برجام صورت بگیرد تا طرحی واقع بینانه برای انجام اقدامات لازم در جهت از سرگیری صادرات نفتی ایران در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال خاورمیانه روسیه سرگئی ریابکوف قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۰۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»