Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:40:42 GMT

باند حرفه ای حفاری غیرمجاز در عنبرآباد منهدم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۰۶۷

باند حرفه ای حفاری غیرمجاز در عنبرآباد منهدم شد

سرهنگ محمود بیدشکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی اعلام اخباری مبنی بر حفاری غیر مجاز در حاشیه تپه های باستانی کنارصندل با هدف کشف آثار باستانی و عتیقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با بررسی های نامحسوس و اخذ مجوز های لازم از مرجع قضایی و هماهنگی با اداره میراث فرهنگی اعضای هفت نفره این باند شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ بیدشکی اظهار داشت: در این عملیات چند دستگاه خودرو، ادوات حفاری، موتور برق، چراغ حفاری و دستگاه اکسیژن کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی عنبرآباد با بیان اینکه میراث فرهنگی و تاریخی شناسنامه هویتی یک منطقه است، گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی در زمینه قاچاق و حفاری اشیاء باستانی موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی گزارش دهند تا سریعاً پیگیری شوند.
تپه کنار صندل مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در شهرستان عنبرآباد، روستای کنار صندل واقع شده و یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ با به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

عنبرآباد در فاصله ۲۶۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

۷۴۲۹/۷۴۵۰/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور رگبار و رعدوبرق وزش باد شدید و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا در برخی مناطق واقع در نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی البرز رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • توقیف ۱۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رحیم‌آباد رودسر
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود