Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس آمار بانک مرکزی، پس از بررسی سهم ٣٦ بانک و موسسه مالی و اعتباری صادرکننده در زمینه تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار در شبکه شاپرک، پس از بانک ملی، بانک صادرات ایران با شاخص 11.43 درصد، دارای بالاترین رتبه از لحاظ تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار است.

بنابراین گزارش، معیار محاسبه کارت‌های بانکی تراکنش‌دار به معنای تعداد کارت‌های بانکی دارای حداقل یک تراکنش در ماه است و کارت‌های بانکی صادر شده فاقد یک تراکنش، در این آمارها قرار نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آمارهای گزارش اقتصادی سال ٩٧ شرکت شاپرک نشان می دهد که در سال ٩٧ بالغ بر یک میلیارد و ٢١٧ میلیون و ٦٦٠ هزار کارت بانکی از جمله کارت‌های اعتباری، برداشت و هدیه تراکنش داشتند. از سوی دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در سال ٩٦ ، تعداد یک میلیارد و یک میلیون کارت بانکی تراکنش داشته که این میزان در سال ٩٧ با رشد ١٢.٥٤ درصدی در مجموع همراه بوده. اما از سوی دیگر، میزان تعداد کارت‌های اعتباری و هدیه و بن‌کارت صادر شده در سال ٩٧ نسبت به ٩٦ با کاهش به ترتیب ١٥ و ١١ درصدی همراه بوده است.

تعداد «سپهر کارت» فعال بانک صادرات ایران تا مقطع پایان اردیبهشت ماه سال جاری، همچنان فراتر از مرز ١٩ میلیون کارت حفظ شده است.

سپهر کارت‌های صادرشده توسط بانک صادرات ایران در اسفندماه ٩٧ بالغ بر ٤٦٧ هزار، در فرودین‌ماه ٩٨ بیش از  ٣٢٤ هزار و در اردیبهشت‌ماه ٩٨ بالغ بر ٤٩٦ هزار عدد بوده که مجموع آن‌ها از ابتدای اسفند ماه ٩٧ تا پایان اردیبهشت ٩٨ به بیش از یک میلیون و ٢٨٨ هزار عدد رسیده است.

همچنین در ماه‌های مذکور بیش از یک میلیون و ١٢٥ هزار عدد انواع بن‌کارت و کارت هدیه توسط شعب این بانک صادر و در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک صادرات بانک صادرات ایران سپهر کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی