Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@14:48:54 GMT

ترامپ استعفای سرپرست وزارت دفاع را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۶۳۴

ترامپ استعفای سرپرست وزارت دفاع را پذیرفت

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از عدم تمایل شاناهان برای تصدی وزارت دفاع آمریکا خبر داد و نامزد جدیدی را برای تصدی این وزارت معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه نامزد جدیدی را برای تصدی وزارت دفاع این کشور معرفی کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته تصمیم گرفته تا در مسیر تایید (در کنگره) قرار نگیرد تا بتواند زمان بیشتری را برای خانواده خود اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ادامه نوشت: من از پاتریک به دلیل خدمات برجسته‌اش قدردانی می‌کنم و «مارک اسپر» وزیر ارتش را به عنوان سرپرست جدید وزیر دفاع معرفی می‌کنم. من مارک را می‌شناسم و تردیدی ندارم که عملکرد خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

اسپر از سال ۲۰۱۷ تاکنون به عنوان عالی‌ترین مقام غیرنظامی در مجموعه وزارت دفاع آمریکا مشغول فعالیت بوده است. وی در وزارت دفاع آمریکا مسئولیت‌های مربوط به نیروی انسانی، سربازان ذخیره، سامانه‌های تسلیحاتی و امور مالی ارتش آمریکا را بر عهده داشته است.

چند روز پیش شبکه خبری ان‌بی‌سی خبر داده بود که ممکن است ترامپ فرد دیگری را به جز شاناهان برای تصدی وزارت دفاع معرفی کند.

شاناهان ۵۶ ساله که در سال ۲۰۱۷ به عنوان قائم مقام وزارت دفاع آمریکا به دولت ترامپ پیوسته، از زمان استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق در دی ماه ۱۳۹۷ سرپرست این وزارتخانه بوده است.

ترامپ دوم دی ماه بود که در پیام توییتری اعلام کرده بود: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی) سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع آمریکا دونالد ترامپ کنگره آمریکا نظامیان آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عزل پدرام پاک آیین، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم برای سومین بار در ۳۲ ماه اخیر، دست به تغییر مدیر مرکز روابط عمومی و وزارت خانه زد تا از این حیث اتفاقی متفاوت را رقم زده باشد.

متن حکم صادر شده برای سرپرست تازه وزارت بهداشت، به این شرح است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی