Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در امور ایران هفته آینده در پاریس با مقامات اروپایی درباره ایران گفتگو خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هفته آینده به پاریس سفر خواهد کرد.

به گزارش رویترز، وی در این سفر با مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم اخیر ایران برای کاهش تعهدات برجامی خود باعث تکاپوی مقامات آمریکایی و اروپایی شده است.

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته (دوشنبه ۲۷ خرداد) در نشستی خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک (خنداب) تصریح کرد که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلوگرم عبور خواهد کرد.

این اظهارات در ادامه روندی مطرح شده که ایران حدود یک ماه پیش در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آغاز کرد و تأکید کرد، سطح تعهدات خود به این توافق را کاهش داده و در مرحله نخست، دیگر به سقف در نظر گرفته شده ذیل توافق برای ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین تولیدی خود پایبند نخواهد بود.

۱۸ اردیبهشت سال جاری و در اولین سالگرد خروج آمریکا از برجام، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که از این روز برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و به کشور‌های باقیمانده در توافق ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و مالی فرصت داد.

پس از آن وزارت خارجه آمریکا تصمیم ایران برای استناد به مفاد برجام و کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق هسته‌ای که واشنگتن از آن خارج شده را «اخاذی هسته‌ای» توصیف کرد و از جامعه بین‌المللی خواست تسلیم آن نشود.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که کشورش در کنار سایر کشور‌های اروپایی هنوز نتوانسته‌اند به تعهداتشان در قبال ایران در توافق هسته‌ای برجام عمل کنند از ایران خواست» صبور» و «مسئول» باشد.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به اقدام جدید ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای مدعی شد که برنامه افزایش غنی‌سازی ایران باج‌خواهی هسته‌ای است.

همچنین سخنگوی دولت انگلیس در ادامه لفاظی‌های این کشور علیه ایران گفت که در صورت اقدام ایران در توقف اجرای تعهدات برجامی، لندن همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد.

دولت آلمان نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، خواستار اجرای کامل تعهدات برجامی تهران شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برایان هوک دشمنی آمریکا تحریم ایران بدعهدی آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.   به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با مقام معظم رهبری دیدار  کردند.   ️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبری است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.   گزیده بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار را در ادامه بخوانید:   * تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است   * تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است؛ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند.   * الگوهای جامعه معلمین باید به عنوان قهرمان معرفی شوند.   * غزه امروز مسئله اول دنیا است؛صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آنها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار  افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.   * نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است.   * فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هیچگاه مشکل غرب آسیا را حل نخواهد کرد.   * دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این‌جور با آنها رفتار میشود/ رفتار آمریکا حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد   *شما ملاحظه کنید آمریکایی‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آنها، با مخالفت زبانی با اسرائیل چه معامله‌ای دارند انجام می‌دهند! دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا نه تخریب کردند، نه شعار تخریب دادند، نه کسی را کشتند، نه جایی را آتش زدند، نه شیشه‌ای را شکستند؛ این‌جور دارد با آنها رفتار می‌شود.   *این رفتار آمریکایی‌ها هم، حقانیت موضع جمهوری اسلامی را در بدبینیِ به آمریکا نشان داد؛ یعنی در واقع شد پشتوانه‌ی همین «مرگ بر آمریکا»یی که شما می‌گویید. نشان داد به همه که آمریکا شریکِ جرم است. یک حرفی هم ممکن است یک وقتی بزنند به‌عنوان مثلاً دلسوزی! دروغ است، خلاف واقع است.   *آنچه که انسان مشاهده می‌کند در عمل، نشان‌دهنده‌ی همراهی و همدستی آمریکا در این جرم بزرگ، در این گناه نابخشودنی، با رژیم صهیونیستی است. اینها شریک جرمند. چطور میشود نسبت به یک چنین نظامی، نسبت به چنین رژیمی، انسان خوش‌بین باشد؟ چطور ممکن است؟ یا به حرف او اعتماد بکند.   این خبر تکمیل می‌شود کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها