Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@03:33:32 GMT

وزیر نفت: شرایط امروز از دوران جنگ سخت‌تر است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۱۹۱۳

وزیر نفت: شرایط امروز از دوران جنگ سخت‌تر است

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه عصر امروز (٢٨ خردادماه) در مراسم بزرگداشت شهید تندگویان که در مجمع عمومی سالانه تشکل مردم نهاد مجمع وزیران ادوار در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، افزود: شرایط بسیار دشوار و سخت شده است، اما چون دود و آتش و خون نیست خیلی حس نمی‌شود که جنگ است.

زنگنه خاطرنشان کرد: اکنون شرایط بسیار سخت است اما پر قدرت کار می‌کنیم تا انشالله از این شرایط عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکل تنها نفت خام نیست بلکه در رابطه با فرآورده‌ها و محصولات پتروشیمی نیز دچار مشکلیم، ادامه داد: انشالله خداوند کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم؛ اگر داخل درست باشد، می‌توان خارج را کاری کرد.

وزیر نفت ادامه داد: شهید تندگویان فردی از بدنه وزارت نفت بود که تصدی وزارت را بر عهده گرفتند. ایشان فردی انقلابی و زجرکشیده بودند که قبل از انقلاب به زندان رفتند. در سال اول جنگ برای رسیدگی به پالایشگاه آبادان رفته بودند که اسیر شدند. در اینکه چگونه ایشان فوت کردند یا شهید شدند ابهاماتی وجود دارد که بعد از سقوط صدام نیز مشخص نشد، زیرا ایشان جوان بودند و بیماری ویژه ای نداشتند.

به گفته وزیر نفت، شهید تندگویان جزو نیروهای فداکاری بودند که قبل از تصدی وزارت نفت، مدیریت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را برعهده داشتند. ایشان آن روزها به پالایشگاه آبادان رفته بودند که عراقی‌ها به آن منطقه حمله و ایشان را اسیر کردند.

زنگنه ادامه داد: شهید تندگویان مهندس دانشگاه نفت و الگوی فداکاری برای حفظ صنعت نفت بود و انشالله که بتوانیم راه او را ادامه دهیم.

زنگنه با بیان اینکه شهید تندگویان همیشه الگوی وی بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون نسلی همچون شهید تندگویان در بین مدیران میانی و ارشد کشور در حال انقراض است؛ مدیرانی که برای خدا کار کنند و فقط به فکر پر کردن جیب خودشان نباشند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)

به گزارش ورزش سه، ملوان و سایپا دو تیمی که حدود 8 سال پیش آخرین تقابل لیگ برتری را مقابل هم برگزار کردند امروز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل هم قرار خواهند گرفت و یک دیدار کلاسیک را برگزار خواهند کرد!

تیم‌های باسابقه لیگ برتر ایران که در سال‌های هر دو آنها به لیگ آزادگان سقوط کردند و نتوانستند دیگر در سطح اول فوتبال ایران مقابل هم قرار بگیرند و امروز فرصت این را خواهند داشت تا در جام حذفی به مصاف هم بروند!

از آخرین تقابل آنها در لیگ برتر تغییرات زیادی در دو تیم صورت گرفته و با شکل و شمایلی کاملا متفاوت به میدان خواهند رفت، در تیم سایپا ستاره هایی چون مهدی ترابی، علی قلی زاده، ابراهیم صادقی، غلامرضا رضایی،میلاد میداووی حاضر بودند و در تیم ملوان هم حسین حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان،عزت پورقاز،حسین ماهینی، مازیار زارع و جلال رافخایی حضور داشتند و بسیاری از این بازیکنان از فوتبال خداحافظی کردند و تعدادی دیگر در سطح اول فوتبال ملی ایران حضور دارند.

آخرین تقابل آنها هم به بازی در لیگ آزادگان در اردیبهشت 1401 باز می‌گردد که در نهایت به صعود ملوان به لیگ برتر ختم شد و در آن مسابقه هم ملوان دو بر صفر سایپا را شکست داد و یک گام دیگر به صعود و صدرنشینی نزدیک شد.

این دو تیم امروز در شرایط متفاوتی مقابل هم قرار خواهند گرفت، ملوان با عملکرد خوبی که در لیگ برتر داشته در رتبه های بالای جدول حضور دارد و سایپا در لیگ آزادگان شانسی برای صعود به لیگ برتر نخواهد داشت و یک فصل دیگر برای بازگشت به لیگ باید منتظر بماند.

دیگر خبرها

  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • ملوان-سایپا، به یاد دوران پرستاره! (عکس)
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت