Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:21:12 GMT

آیا مایکروویو برای سلامتی ضرر دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۶۷۱

آیا مایکروویو برای سلامتی ضرر دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امــروزه فرهای ماکروویو جای خود را در اکثر آشپزخانه‌ها باز کرده و به یک وسیله کاربردی برای خانواده‌ها به‌خصوص افراد شاغل تبدیل شده‌ است. ماکروویو برای خروج از انجماد مواد غذایی، پخت و پز، گرم کردن و فعالیت‌های دیگر در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماکروویو در واقع دستگاهی است که جریان الکتریسیته را به امواج الکترومغناطیس تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که این امواج به ماده غذایی تابیده می‌شود، برخی از ترکیبات موجود در آن یعنی آب و املاح آنها را جذب کرده و شروع به نوسان و چرخش می‌کند. در حین این حرکات این ذرات به یکدیگر برخورد کرده و در اثر اصطکاک بین آنها گرما تولید می‌شود. به این صورت غذای سرد، گرم‌شده یا غذاهای یخ‌زده از انجماد خارج می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی شرط اساسی در ایمن بودن این روش حرارت‌دهی مواد غذایی را استفاده صحیح از دستگاه طبق دستورالعمل کارخانه سازنده اعلام کرده است.

درست است که در این دستگاه از امواج استفاده می‌شود، اما این امواج جزو انواع غیر‌یونیزه‌کننده هستند که اثری روی سلامت ندارد. در واقع آون ماکروویو امواجی شبیه بمب اتم یا انرژی هسته‌ای تولید نمی‌کند که جای نگرانی داشته باشد.

جالب است بدانید امواج ماکروویو فقط کمی از امواج موبایل قوی‌تر هستند و جالب‌تر این‌که امواجی که از بسیاری از لامپ‌ها تابیده می‌شود نیز از نوع الکترومغناطیسی هستند. بنابراین امواج ماکروویو نمی‌توانند خطرناک باشند.

علاوه بر این طراحی دستگاه ماکروویو به صورتی است که تنها زمانی که در آن بسته و کلید روشن آن زده می‌شود، امواج را تولید می‌کند. نشت امواج در دستگاه‌ها با طراحی جدید به حداقل رسیده، اما به یاد داشته باشید خطر نشت در دستگاه‌های تعمیر شده، قدیمی و کثیف کمی بالاتر است.

باید در زمان استفاده از بسته شدن کامل در، عدم وجود خرده‌ها و باقیمانده‌های مواد غذایی در نزدیکی در، سالم بودن قفل داخلی و عملکرد صحیح دستگاه مطمئن شوید. درزبندی در باید کاملا سالم باشد و علائمی از آسیب‌دیدگی در آن مشاهده نشود.

زمانی که هر کدام از بخش‌های یاد شده آسیب ببیند، نباید تا زمان تعمیر توسط افراد متخصص از آن استفاده کنید. در صورت نقایص ذکر شده در دستگاه، امواج ساطع شده از ماکروویو توسط برخی از بافت‌های بدن به‌خصوص چشم‌ها و بیضه‌ها جذب می‌شود. البته جای نگرانی نیست این اتفاق تنها زمانی می‌افتد که افراد در مدت زمان طولانی در معرض امواج ساطع شده از دستگاه قرار گیرند.

منبع : بهداشت نیوز

انتهای پیام/

پخت و پز با ماکروویو ضرر دارد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است

نماینده شورای شهرستان عسلویه، محیط زیست را از آخرین اولویت پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها دانست و گفت: صدها فلر این صنایع، آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه محسن محمدزاده عصر امروز در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات مهم زیست محیطی در عسلویه را آلودگی دانست و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست مسئله‌ای بسیار جدی و حیاتی است و این مهم نگرانی بین مردم ایجاد کرده است.

ایران در برداشت گاز از میادین مشترک از قطر پیشی گرفت/ احداث 50 پالایشگاه و پتروشیمی

وی بیان کرد: محیط زیست از آخرین اولویت‌های در نظر گرفته شده از جانب پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های منطقه پارس جنوبی بوده است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، نیازها و مطالبات مردم شهرستان عسلویه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توسعه صنایع پارس جنوبی به ویژه آلایندگی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و صدها فلر این صنایع آب، خاک ، هوا و سلامتی مردم عسلویه و مناطق جنوبی استان بوشهر را نشانه گرفته است.

محمدزاده با اشاره به افزایش بیماری‌های ریوی ، حساسیت‌های پوستی و سرطان‌های مختلف در سراسر شهرستان عسلویه افزود: هیچگونه نگرانی از جانب مسئولان این صنایع در سال‌های اخیر احساس نشده است به گونه‌ای که روزانه  بر حجم و تعداد این فلرهای نابودگر اضافه می‌شود.

وی یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عسلویه را عدم پرداخت 3 ساله عوارض آلایندگی دانست و اضافه کرد: باید محیط زیست استان بوشهر و شهرستان عسلویه به‌عنوان متولی اصلی کمیته تعیین عوارض آلایندگی نقش فعال در شناسایی و معرفی صنایع آلاینده داشته باشند اما متاسفانه تا امروز این مهم تحقق نیافته است.

نماینده شورای شهرستان عسلویه، در ادامه به بررسی راهکارهایی برای حفاظت و بهبود وضعیت محیط زیست عسلویه پرداخت.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • گذر امواج ناپایدار با تندباد و بارش پراکنده از اصفهان/تداوم روند افزایشی دمای هوا در استان
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی از زبان همسر و کیلش
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • هفته سلامت فرصتی برای پاس داشتن سلامتی