Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون الاخباریه؛ «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد که در نشست شورای امنیت با هدف «بررسی اوضاع سوریه» حضور داشت، این نشست را فرصتی برای برای آگاه سازی شورای امنیت از حملات گروه‌های تروریستی مسلح مستقر در ادلب علیه شهرها و آبادهای مجاور مثل حومه حلب، حومه شمالی حماه و حومه شمالی لاذقیه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد همچنین در نشست شورای امنیت به حادثه کشتار روستای وضیحی توسط گروه‌های تروریستی در حومه جنوبی حلب که منجر به کشته شدن دوازده شهروند در یک مراسم عروسی شد، اشاره کرد. به گفته وی بسیاری از شهدای این حادثه از زنان و کودکان بوده‌اند.

بشار الجعفری افزود: این جنایت وحشیانه در چارچوب سلسله جنایات گروه‌های تروریستی زیر مجموعه گروه تروریستی تحریر الشام انجام می‌شود و تحریر الشام همان جبهه النصره است که نامش در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل متحد ثبت شده است به این دلیل که شاخه‌ای از القاعده در سوریه است. جا دارد شورای امنیت سازمان ملل متحد به وضوح تمامی این جنایات را محکوم کند نه آنکه در پی توجیه آنها بر آید.

سفیر سوریه در سازمان ملل در نشست اخیر شورای امنیت همچنین به جنایات و کشتارهای دیگری توسط گروه‌های تروریستی از جمله در شهر صقیلبیه, شهرک عین الکروم و روستای بالحصین، شهر قمحانی و… اشاره کرد.

بشار الجعفری افزود ممکن است برخی در پی طرح سوالاتی باشند، اما بهتر است این سوال را از خودمان بپرسیم که چه کسی این گروه‌ها را با این همه سلاح مجهز می‌کند؟ این تسلیحات از کجا می‌آیند؟ آیا از سیاره دیگر نازل می‌شوند؟ نه, این تسلیحات از کشورهای عضو همین شورا (شورای امنیت) و کشورهای دیگری در خارج از این شورا تأمین می‌شود. چه کسانی تروریست‌ها را به موشک, تانک, گلوله‌های سنگین و مین مجهز می‌کند؟ این میزان انبوه از سلاح و این میزان از تروریست‌ها از کجا می آیند؟ آیا صد هزار تروریست از مرز ترکیه وارد سوریه نشده اند؟ ما چند بار در این زمینه هشدار داده ایم، حتی یکی از کمیته‌های فرعی شورای امنیت نیز درستی سخن ما را تأیید کرده و گفته است، صد و یک کشور عضو سازمان ملل متحد به سوریه تروریست می‌فرستند.

لازم به ذکر است نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با هدف بررسی اوضاع سوریه بامداد چهارشنبه آغاز شد و در بخشی از این نشست، «روزماری دی‌کارلو»، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی اظهار داشت، اوضاع در ادلب بسیار خطرناک است و بهای خطر را غیر نظامیان می‌پردازند.

گفته شده جلسه اخیر شورای امنیت در دستور کار این شورا قرار نداشت اما بخاطر درخواست بلژیک، آلمان و کویت، اعضای غیر دائمی شورای امنیت که بر عملیات بشردوستانه سازمان ملل در سوریه نظارت دارند، برگزار گردید.

کد خبر 4644804

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه شورای امنیت سازمان ملل سازمان ملل متحد گروه های تروریستی بشار الجعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت