Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:38:21 GMT

سطح زیرکشت پنبه در تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۲۹۵۶

سطح زیرکشت پنبه در تایباد افزایش یافت

محمد میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شوری آب دشت کاریز بیش از ۹۰ درصد سطح زیر کشت پنبه این شهرستان در کشتزارهای این دشت واقع است.
وی اظهار داشت: میانگین برداشت پنبه در تایباد یک تن و ۲۰۰ کیلو گرم در هر هکتار است و سال گذشته بیش از هزار و ۵۰۰ تن وش پنبه در این شهرستان برداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد پنبه کاران این شهرستان را ۴۷۰ نفر ذکر کرد و گفت: در سال زراعی جاری برای حمایت از آنان بیش از ۶۷ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان پنبه کار توزیع شد.
میری افزود: بیش از ۵۰ درصد مزارع پنبه تایباد به صورت مکانیزه کشت می شود و در سال زراعی جاری ۲ هکتار از مزارع این محصول به صورت آزمایشی به روش نشایی کشت شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات کشاورزان پنبه کار تایباد نبود کارخانه های فرآوری این محصول در این شهرستان است.
بیش از ۸۵ درصد جمعیت ۱۲۰ هزار نفری تایباد به کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می شود.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

۷۴۹۴ / ‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سرهنگ ستاد محمد محمودی اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از ورود و خروج کالای قاچاق از کشور، مرزبانان گروهان ۱۷ شهریور هنگ مرزی تایباد حین کنترل خودروهای مسافری در لاین ورود به کشور طی عملیاتی موفق به کشف مقادیری سیگار قاچاق از دو دستگاه خودرو شدند.

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان پست کنترل و مراقبت دوغارون حین کنترل خودروهای ترانزیت در لاین ورود به کشور به دو دستگاه خودرو افغانستان مشکوک که پس از بازرسی دقیق از خودروها، تعداد ۳۶۰۰ پاکت سیگار شامل ۷۲ هزار نخ سیگار به ارزش ۱ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال را که داخل دو دستگاه بونکر سیمان جاساز شده بود را از ۲ نفر متهم  افغان کشف کنند، که خودروها توقیف و کالاهای مکشوفه به همراه متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل اداره مبارزه با کالای قاچاق هنگ شد.

وی بیان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه کارکنان مرزبانی به شمار می‌آید و این مهم در تحقق مسیر جهش تولید بسیار کارگشا است.


 

دیگر خبرها

  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه