Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:07:35 GMT

وقوع ۴۰ آتش سوزی در مراتع استان تهران از اول امسال

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۱۴۲

وقوع ۴۰ آتش سوزی در مراتع استان تهران از اول امسال

سرهنگ جلیل انزابی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ها در شهرستان های تهران، شمیرانات، ملارد، فیروزکوه و دماوند رخ داده است.

وی تاکید کرد: در مجموع حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی استان تهران دچار خسارت و آسیب شد.

عامل ۹۰ درصد آتش سوزی ها انسانی است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد حوادث آتش سوزی در مراتع استان تهران و سایر استان های کشور به دلیل عامل انسانی روی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی همچنین افزایش دما، خشک شدن مراتع در فصل گرما، وزش باد و توفان از دیگر عوامل است.

این مسئول افزود: اوایل امسال بارش‌های خوبی داشتیم و همین امر باعث شد مراتع ما سرسبز باشند اما حضور گردشگران و همچنین فصل گرما موجب شد بخشی از این مراتع خشک شوند.

وی اظهارداشت: افراد خوش نشین که به این مراتع می آیند برای پخت غذا با بی احتیاطی آتش روشن و در حالی که این آتش را خاموش نمی‌کنند مراتع را ترک می‌کنند.

تشکیل کارگروه اطفای حریق در مراتع

انزابی زاده در ادامه از تشکیل کارگروه اطفای حریق در مراتع استان تهران خبر داد و گفت: به ریاست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران و سایر عوامل مربوطه جلسه بررسی کارگروه اطفای حریق در مراتع در محل استانداری تهران تشکیل و مقرر شده ساعت فعالیت یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح مراتع افزایش یابد.

وی تصریح کرد: استان تهران دارای یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار اراضی ملی است که با توجه به وسعت این اراضی در یگان حفاظت منابع طبیعی استان با کمبود نیرو مواجه هستیم و در این زمینه مردم باید به کمک ما بشتابند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران همچنین از مردم خواست از روشن کردن آتش در مراتع به ویژه در مراتع کوهستانی خودداری کنند.

وی تاکید کرد: حتی اگر آتش خفیف در مراتع وجود داشته باشد، کوهستانی بودن و وزش باد شدید موجب فعال سازی و گسترش آتش می شود.

این مسئول همچنین از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه سودجویی و ایجاد خسارت در اراضی ملی بصورت ۲۴ ساعته مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا براساس اعلام مسئولان حدود ۹۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان تهران را مرتع، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی بیابانی و همچنین افزون بر ۶۰ هزار هکتار را جنگل‌های طبیعی و دست کاشت تشکیل می دهد.

تهرام/۷۲۴۳/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

(تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ

دیگر خبرها

  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران