Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان سه‌شنبه، 28 خرداد در جلسه شورای اداری شهرستان الیگودرز عملکرد مجموعه دستگاه‌های اجرایی در سیل اخیر لرستان را قابل قبول خواند و اظهارکرد: با این وجود هنوز مشکلات مرتفع نشده و انتظار داریم دولت به وعده‌های خود به سیل‌زدگان عمل کند.
وی افزود: در برخی مناطق سیل‌زده استان هنوز چادرها جمع‌آوری نشده و به همین منظور بازسازی واحدهای مسکونی بایستی تسریع یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که دیگر اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها داده نمی‌شود، افزود: اجاره‌بهایی که به سیل‌زدگان داده شده، کفاف زندگی را نمی‌دهد، بنابراین می‌طلبد موضوع اسکان این افراد هرچه زودتر حل شود.
پرونده‌های تیراندازی و قتل را در دستورکار ویژه قرار می‎گیرد
بدری هدف از برگزاری شورای اداری را حمایت دستگاه قضائی از عملکرد برخی دستگاه‌ها خواند و افزود: از یک‌سو بایستی از اموال عمومی حفاظت کنیم و از طرفی نیز مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.
وی با اشاره به افزایش آمار تیراندازی و قتل در لرستان، این موضوع را نگران کننده عنوان کرد و گفت: در خصوص افزایش خشونت بایستی بررسی‌هایی صورت گیرد.
رئیس‌کل دادگستری لرستان اغلب قتل‌های انجام گرفته در استان را به‌دلیل اختلافات شخصی بیان کرد و گفت: دادستان مرکز استان را مأمور کرده‌ایم که با همکاری سپاه و نیروهای اطلاعات، پرونده‌های تیراندازی و قتل را در دستورکار ویژه قرار دهد.
بدری ادامه داد: آمار پرونده‌های کشفیات موادمخدر نسبت به سال گذشته بیش‌از 120 درصد افزایش داشته است، از طرفی حمل سلاح مسئله‌ای امنیتی برای استان شده و تهدیدهایی همچون حمل سلاح که موجب اختلال در کار مردم می‌شود را بایستی پیشگیری کنیم.
وی با اشاره به نقش دهیاری‌ها در شناسایی تهدیدها و همچنین ساماندهی وضعیت‌های ساخت‌ و ساز، اظهارکرد: نمی‌توان در هر منطقه پاسگاه احداث کرد و یا نیروی نظامی به‌کار گرفت.
رئیس‌کل دادگستری لرستان بر استفاده از ظرفیت بسیج محلات تأکید کرد و گفت: شایسته است با برنامه‌ریزی، از ظرفیت همه نیروها برای جلوگیری از تهدیدها استفاده شود.
انجام 17 مورد قصاص طی سال گذشته در لرستان
بدری با اشاره به انجام 17 مورد قصاص در سال گذشته، تصریح کرد: همواره از راه مجازات نمی‌توان از بروز تخلفات جلوگیری کرد، بلکه بایستی با پیشگیری مانع از وقوع جرم شد.
وی با بیان این‌که فساد امروز موجب سلب اعتماد مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی می‌شود، افزود: بر اساس گزارش بازرسی‌ها غالب مدیران استانی افراد سالمی هستند و فساد رخ داده بیشتر در لایه‌های پائینی است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان تأکید کرد: بایستی کمک کرد که آسیب‌های موجود در ادارات که سبب بروز جرم شده را شناسایی و برطرف نمود.
سرقت؛ رتبه نخست جرائم در لرستان
بدری با بیان این‌که در حال حاضر سرقت رتبه نخست را در بین جرائم استان دارد، گفت: متأسفانه از تکنولوژی برای کاهش سرقت استفاده درست را نمی‌کنیم، پایش تصویری در این خصوص می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.
رئیس‌کل دادگستری لرستان یادآور شد: هم‌اکنون در حال پیگیری برای توسعه سیستم ابلاغ الکترونیک و همچنین دفاتر خدمات در دستگاه قضائی استان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی رئیس کل دادگستری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو تأکید رئیس‌جمهور در نشست هیئت دولت و استانداران مبنی بر پیگیری ویژه موضوع بیکاری در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار، «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان با صدور این دستور خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، خواستار تشکیل این کارگروه ویژه در هفته جاری شد.

در این راستا رئیس‌جمهور با تأکید بر بانک‌های عامل خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات برای حمایت واحدهای تولیدی و مشاغل خرد در استان‌های دارای بیش‌ترین آمار بیکاری از جمله لرستان شد.

استاندار لرستان نیز پیرو این دستور، با تشکیل این کارگروه به‌صورت ویژه موضوع اشتغال استان را پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 6098067

دیگر خبرها

  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار وارده پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز