Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زیربنای بیشتر مشکلات بخش‌های تولید، عرضه، واردرات و صادرات از ضعف در برخورد ریشه‌ای با نا هنجاری‌ها سرچشمه گرفته است.

وی افزود: این ناهنجاری‌ها در شرایطی خودنمایی می‌کند که قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد درسال ۹۰ درمجلس تصویب و آئین نامه اجرایی آن نیز با سه سال تأخیر در سال ۹۳ تدوین و برای اجرا به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی گفت: طی ماه‌های اخیر ارگان‌ها و نهادهای نظارتی و بازرسی و مراجع قضائی با افرادی که این ناهنجاری‌ها را به وجود آوردند برخوردهای شایان توجهی داشته اند، با این حال تا زمانی که راهکار مناسبی برای پیشگیری تهیه و عملیاتی نشود، نباید انتظار داشت کشور در مسیر درست رشد و توسعه اقتصادی قرار گیرد.

وی افزود: ضروری است مدیران ارشد قوای سه گانه در نشست‌های مشترک با کارشناسان بخش خصوصی رفع موانع موجود در مبارزه با عوامل این ناهنجاری‌ها را به ویژه در خصوص تعدد مراکز تصمیم گیری، بخش نامه‌های ضد و نقیض و ناهماهنگ بین سه قوه ایجاد پنجره واحد به معنای واقعی جهت جلوگیری از رانت، رشوه و قاچاق را در دستور کار جدی قرار دهند.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: باید با برنامه ریزی صحیح تمامی مسیرهای منتهی به فرار از قانون مسدود شود تا ضمن تقویت اعتماد تولید کننده، مصرف کننده و تجار نسبت به سران سه قوه و مسئولین اجرایی کشور، از تحمیل زیان‌های ناشی از ناهنجاری مذکوربه بخش‌های خصوصی و دولتی جلوگیری شود.

وی یکی از مشوق‌های حضور عوامل فرصت طلب در بستر رشوه و رانت را ناشی از پاره‌ای از پیچ و خم‌های غیر طبیعی اداری و وجود انبوهی از بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های کهنه و تاریخ گذشته به ویژه در بحث کارآفرینی و دریافت مجوزها عنوان کرد.

قاسمی افزود: درصورت رفع موانع اداری در مسیر تولید و صادرات، بستر برای حضور کارآفرینان واقعی داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف صنعت کشورفراهم و رونق تولید را شاهد خواهیم بود.

دبیرکل اتاق بازرگانی البرز ضمن تاکید برضرورت نظارت دقیق و مستمر بر کانون‌های مستعد قانون گریزی افزود: باید هزینه‌های ارتکاب به فساد به نحوی بالا رود تا به طور کامل ریشه کن شود.

قاسمی همچنین دسترسی همگان به آمار و اطلاعات شفاف از درآمدها و هزینه‌ها و نیز نظارت کامل بر عملکردها به ویژه بر نحوه توزیع منابع بانکی را رهکار مناسبی در مقابله با رانت و بداخلاقی‌های اقتصادی در جامعه عنوان کرد.

۷۴۱۱/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ضرغام بروجنی ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه از آموزش گردشگری در سطح دانشگاه آزاد کشور برخی اهداف را انتظار داریم، تاکید کرد: در این ارتباط اهم مشکلاتی که استادان و پژوهشگران عرصه گردشگری و میراث و هتل داری با آن مواجه هستند مورد رصد و احصا قرار گرفت و در نشست‌هایی به آنها پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع کمبودهای ملموس توسعه رشته گردشگری و میراث اقدامات خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته است، ابراز کرد: دیدگاه‌های نوسازی و عملیاتی مهارتی سازی رشته‌های گردشگری و هتل داری در نشست‌های متعدد با حضور اساتید و صاحب نظران مورد تاکید است.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: علیرغم تغییرات بنیادین اقتصادی جهانی، کشور ما گزینه‌های محدودی برای حوزه اقتصادی دارد اما بنا به تحقیقات گردشگری به عنوان یک فاکتور فوق‌العاده برای احیای اقتصاد ملی کشورهای دارای منافع گردشگری بسیار کارآمد است.

ضرغام بروجنی با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مملو از ظرفیت‌های عظیم گردشگری است، گفت: گردشگری فعال می‌تواند بسیاری از چالش‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های بخش گردشگری سرمایه انسانی توانمند و متعهد است و مهمترین ابزار دستیابی به این امکان نیز آموزش عالی است لذا آموزش گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی باید یک اولویت باشد تا بتوانیم با به کارگیری نیروی متخصص ضمن حفظ هویت و ریشه‌های فرهنگی، کشور را در ارتباط با تحولات قرن بیست و یکم آماده ساخت.

مدیر گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه‌ها در طول تاریخ خود ثابت کردند که می‌توانند تحول آفرین باشند همچنین دانشگاه‌ها همواره در خط مقدم ایجاد تعادل بین سنت و مدرن سازی بوده‌اند لذا دانشگاه هم حافظ سنت‌ها و هم کاتالیزور تغییر است

ضرغام بروجنی در خاتمه گفت: انتظار می‌رود که آموزش مؤثر و مقرون به صرفه و عادلانه به نیاز مبرم سرمایه انسانی کشورمان در زمینه گردشگری پاسخ دهد و برای بهبود عدالت و رشد اقتصادی و برابری اجتماعی و نیازهای فرهنگی جامعه و دانشجویان، دانش ایجاد شود.

کد خبر 6098485

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • لزوم مبارزه تلفیقی با آفت سپردار توت سفید در باغات سیاه ریشه
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران