Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حکم آبادی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات پسته کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ,گفت: سطح زیر کشت محصول پسته در شهرستان خاتم ١٧هزار هکتار است که ١٢هزار و۵٠٠ هکتار آن بارور میباشد واین شهرستان جزء یکی از مناطق پسته خیز کشور است.

حکم آبادی بیان کرد: دراین کارگاه آموزشی مدیریت تابستانه باغات پسته به کشاورزان آموزش داده شد وخوشبختانه کشاورزان به توصیه‌های گفته شده در دوره‌های قبل به خوبی عمل کردند و توانستند از دشمنان طبیعی، آفات وبیماری‌ها از جمله آفت پسیل که یکی از آفات درجه یک باغات پسته است جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهارداشت: امسال باتوجه به شرایط آب وهوایی آفت پسیل در باغات طغیانی نبوده و تاکنون هیچگونه سمپاشی در باغات پسته انجام نشده است وبه کشاورزان توصیه می‌شود هنگام مبارزه با این آفت از صابون‌های کشاورزی همراه با سولو پتاس به میزان سه لیتر در هزار لیتر آب، باغات پسته را محلول پاشی کنند و بعد از گذشت هفده روز این آفت کنترل می‌شود.

حکم آبادی گفت:کارگاه‌های آموزشی پسته در مناطق مختلف پسته کاری باهدف افزایش علم و آگاهی و توصیه‌های فنی لازم از جمله آفات، بیماری‌ها وآبیاری باغات پسته در فصل‌های مختلف از سال به کشاورزان آموزش داده می‌شود تا کشاورزان محصول باکیفیتی را برداشت کنند.

کارگاه آموزشی یکروزه مدیریت بهنگام باغی در باغات پسته باحضور مدیر جهاد کشاورزی، کارشناسان وکشاورزان پسته کار شهرستان خاتم در محل کانون آیت الله خاتمی هرات برگزار شد.

انتهای پیام/ص

آشنایی کشاورزان شهرستان خاتم با مدیریت بهنگام باغی در باغات پسته

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید گندم در استان یزد

حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد  در مراسم روز ملی گندم و نان که در شهرستان خاتم برگزار شد، با اشاره به اهمیت تولید گندم در کشور گفت: ما باید همچون تقویت نظامی کشور به تولید این محصول ارزشمند که در سبد غذایی مردم است باید توجه داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم هم تولید گندم در این شهرستان را افزایشی عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ تن گندم در شهرستان تولید و به سیلو‌های استان تحویل داده شد.

فتحی خاطرنشان ساخت: شهرستان خاتم در جذب و توزیع نهاده‌ها رتبه اول را داراست.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • آمادگی شهرستان خاتم در برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اجرای کارگاه آموزشی پیشگیری از غرق شدگی در گیلان
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • رشد تولید گندم در استان یزد
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم