Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:14:58 GMT

حمایت رئیس جمهوری چین از رویکرد کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۳۹۵۹

حمایت رئیس جمهوری چین از رویکرد کره شمالی

رئیس جمهوری چین در سرمقاله‌ای بی سابقه برای یکی از روزنامه‌های دولتی کره شمالی نوشت، کره شمالی با حل مسائل به صورت سیاسی در مسیر درستی قدم برداشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این حمایت از سوی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین از کره شمالی یک روز پیش از سفر وی به پیونگ یانگ برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری چین در سرمقاله‌ای بی سابقه برای یکی از روزنامه‌های دولتی کره شمالی نوشت، کره شمالی با حل مسائل به صورت سیاسی در مسیر درستی قدم بر می‌دارد.

در سرمقاله روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی، شی جینپنیگ، رئیس جمهوری چین به مذاکرات متوقف شده تسلیحات اتمی بین واشنگتن و پیونگ یانگ اشاره نکرده است.

اما کارشناسان می‌گویند، رئیس جمهوری چین در دیدارش با رهبری کره شمالی قرار است احتمالاً درخواست‌های این کشور را برای روند خلع سلاح اتمی مورد حمایت قرار دهد.

رئیس جمهوری چین همچنین گفت، سفرش به کره شمالی در روزهای پنجشنبه و جمعه باعث تقویت تبادل‌ها و ارتباطات استراتژیک بین دو کشور می‌شود.

کارشناسان می‌گویند، رئیس جمهوری چین همچنین تلاش دارد تا از دیدارش با رهبری کره شمالی به عنوان یک اهرم استفاده کند به طوری که به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تأثیر و نفوذ پکن را بر پیونگ یانگ یادآور شود که می‌تواند به کمک یا اختلال در دیپلماسی آمریکا و کره شمالی بینجامد.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در سئول نیز اعلام کرد، این نخستین باری نیست که یک رهبر از چین در رسانه‌های کره شمالی مطلبی را می‌نویسد.

کیم جونگ اون چهار بار سال گذشته میلادی با رئیس جمهوری چین دیدار داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت

سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله با حمایت از «طرح نور»، تأکید کرد: در همهٔ ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی امکان اشتباه وجود دارد، با تذکر رهبر انقلاب اشتباهات «طرح نور» رفع می‌شود نه اینکه کل طرح زیر سوال برود، بنابراین وظیفهٔ همه است که از این کار حمایت بکنند. منبع: فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • دشمن جنگ فرهنگی علیه ایران راه انداخته است
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود