Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون امید مجلس در مورد قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات گفت: محرمانه بودن اطلاعات دارایی‌های مسئولان معنایی ندارد چراکه دارایی مسئولان اسرار سری امنیتی نیست.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ابلاغ اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسئولان از سوی رئیس قوه قضاییه، گفت: این اقدامی که آقای رئیسی انجام دادند بسیار امیدوار کننده و یک حرکت رو به جلو برای کاهش زمینه‌های فساد و رانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم هم‌اکنون آشکارا شاهد این اتفاق هستند که میزان دارایی فرد مسئول در ابتدا و انتهای دوره مسئولیتش با هم فرق می‌کند. هیچ کسی هم باور نمی‌کند که فرد مسئول با بهترین مدیریت و بدون رانت درآمدزایی حلال کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این اعتقاد که غیر از مسئولان در کشور باید نحوه رشد اقتصادی افراد به شکلی رصد شود تا خدایی نکرده کسی مسیر اختلاس یا رانت را طی نکرده باشد، تصریح کرد: اگر این قانون نیز مثل بسیاری از موضوعات دیگر عده‌ای را مشمول شود و عده‌ای دیگر را مشمول نشود، راه به جایی نمی‌رود.

نماینده شازند در مجلس درباره ضرورت اطلاع رسانی از مشارکت در این اقدام از سوی مقامات و مسئولان با توجه به محرمانه بودن ثبت اطلاعات در سامانه ثنا گفت: فرد زمانی دست به خطا، تخلف و اختلاس می‌زند که حاشیه امن ببیند. وقتی فردی یک مسیر امن را پیدا می‌کند، دست به کاری ناشایست می‌زند. دارایی مسئولان اسرار سری امنیتی نیست. ای کاش همه می‌فهمیدند که من چه اموالی دارم و چه کار می‌کنم؟ ای کاش پنجره‌ای باز جلوی روی مردم بود تا به محض ثبت نام مسئولان، مردم می‌فهمیدند که کدام مسئول ثبت نام نکرده است.

ابراهیمی در پایان گفت: تصور من این است که در وهله اول شناسایی، در وهله دوم ثبت نام و در وهله سوم به طور دقیق بررسی شود که این اموال از کجا آمده است؟ در آن زمان نحوه برخورد با متخلفین هم باید بسیار قاطعانه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قانون رسیدگی به دارایی مقامات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏

به گزارش "ورزش سه"، درحالی‌که دنیای فوتبال چند روزی است تحت ‏تاثیر جنجال داور در ال‌کلاسیکو قرار دارد و درباره فایل صوتی منتشر ‏شده در اسپانیا که مکالمه داور و اتاق وی‌ای‌آر را نشان می‌دهد بحث ‏می‌کند این اتفاق در انگلیس و لیگ برتر تکرار نخواهد شد. ‏

در دیدار جنجالی ناتینگهام فارست و اورتون که به شکست 2-0 ‏فارست منجر شد، این باشگاه از عملکرد داوری و وی‌ای‌آر بسیار ‏خشمگین بوده و مدعی شد در سه اتفاق مشکوک به نفع اورتون ‏قضاوت شده و سه پنالتی از فارست دریغ شده است. ‏

ناتینگهام فارست بیانیه‌ای تند علیه داوری لیگ برتر منتشر کرد و به ‏نوعی داوری را به تبانی به سود لوتون‌تاون، حریف مستقیم فارست در ‏جدال سقوط، متهم کرد. این بیانیه آغازگر جنگ بیانیه‌ها در انگلیس ‏بود و باعث شد لیگ برتر به آن پاسخ بدهد. ناتینگهام پا پس نکشید ‏و دیشب در بیانیه‌ای دیگر گفت از تلاش برای گرفتن حق باشگاه و ‏تیمش منصرف نخواهد شد.

رسانه‌های انگلیسی امروز اعلام کردند بر خلاف اسپانیا و پخش فایل ‏صوتی مکالمات داور و اتاق وی‌ای‌آر در جریان ال‌کلاسیکو، این اتفاق در ‏انگلیس نخواهد افتاد. گفته می‌شود که لیگ برتر فایل صوتی دیدار ‏فارست و اورتون را در اختیار باشگاه ناتینگهام قرار می‌دهد ولی این ‏فایل صوتی پخش عمومی نخواهد شد. ‏

دیگر خبرها

  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • مکالمات داور و ‏VAR‏ در انگلیس محرمانه است!‏
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود