Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@18:19:09 GMT

احتمال سفر وزرای خارجه E۳ به ایران با امید حفظ برجام

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۴۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند طی روزهای آتی شاهد تلاش کشورهای اروپایی طرف برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) برای تشدید تلاش‌های دیپلماتیک در راستای نجات توافق هسته‌ای با ایران خواهیم بود.

این در حالی است که به ادعای یک منبع اروپایی، با عملی شدن تهدید ایران مبنی بر افزایش سطح تولید اورانیوم، این می‌تواند به‌منزله پایان تلاش E۳ برای توسل به دیپلماسی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان، در راستای تشدید فشارها علیه ایران، انگلیس و آلمان هم با سناریوی ساختگی آمریکا مبنی بر متهم جلوه دادن تهران در حادثه حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان، همراه شده‌اند.

به هر جهت، رویترز مدعی است دامنه تلاش‌های اروپا برای حفظ برجام شامل رایزنی مدیران سیاسی اتحادیه اروپا و E۳ می‌شود حال آنکه قرار است برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم روز ۶ تیر- یعنی در تاریخ ضرب‌الاجل اعلامی از سوی ایران برای افزایش سطح تولید اورانیوم غنی‌شده- برای دیدار با نمایندگان E۳ عازم پاریس شود.

حتی این احتمال وجود دارد که وزرای خارجه E۳ نیز برای صحبت درباره برجام، سری به ایران بزنند حال آنکه این احتمال فعلاً در حد یک گزینه مطرح است.

همزمان، ۳ منبع آگاه می‌گویند کمیته مشترک برجام طی ۲ هفته آتی مجدداً تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا

 حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیش از آغاز رسمی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

ایران و مصر در جریان جنگ غزه تماس‌های خود را افزایش داده اند.

دیدار رئیس جمهور ایران با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر در ریاض و ملاقات امیرعبداللهیان با سامح شکری در ژنو و نیویورک بخشی از هماهنگی‌های تهران و قاهره در چند ماه گذشته بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر