Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@01:21:46 GMT

پیشروی نیرومند دلار در برابر رقبای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۸۰۴

پیشروی نیرومند دلار در برابر رقبای جهانی

تین‌نیوز | 

دلار با بهره گیری از ضعف رقبای اصلی، خود را به بالاترین سطح ۱۶ روز اخیر رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، معاملات روز چهارشنبه در شرایطی آغاز شد که سردرگمی بانک مرکزی اروپا از آینده اقتصاد منطقه یورو، احتمال ضعیف تغییر نرخ بهره در انگلیس و کاهش شدید صادرات ژاپن همگی دست به دست هم دادند تا دلار را به قله بالاتری برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در معاملات امروز شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۹۷.۷۶۶ واحد رسید که از سوم ژوئن تاکنون بی سابقه بوده است. اکنون توانمندی دلار در حفظ مسیر فعلی یا بازگشت از مسیر صعودی کاملاً بستگی به نتایج نشست امروز و فردای بانک مرکزی آمریکا در واشنگتن خواهد داشت.

بسیاری از کارشناسان معتقدند فضای اقتصادی کنونی آمریکا، درها را به سمت کاهش نرخ بهره باز کرده است اما این کار احتمالاً در ماه آینده انجام خواهد شد. تاکویا کاندا، مدیر عمومی مؤسسه "گتیم ریسرچ" گفت: روند بازار مبتنی بر این بوده است که در ماه ژوئیه کاهش نرخ بهره خواهیم داشت و سخت خواهد بود اگر تصور کنیم دلار زیر فشار شدیدی در روزهای آینده قرار گیرد.

دلار امروز موفق شد محدوده مقاومتی ۱.۱۲ در برابر یورو را پس از ۱۵ روز بشکند و هر یورو به ازای ۱.۱۱۹۸ دلار مبادله شد. کاهش بازدهی اوراق قرضه دولتی آلمان و اظهارت ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا برای تداوم سیاست انبساطی تا زمان رسیدن تورم به سطح مطلوب باعث شد تا یورو امروز در موضع دفاعی قرار گیرد.

دلار استرالیا که هنوز در یکی از پایین‌ترین سطوح پنج ماه اخیر خود قرار دارد به ازای ۰.۶۸۷۳ دلار آمریکا مبادله شد. در تابلوهای مبادلات، ارزش دلار در برابر همتای کانادایی‌اش ۱.۳۳۷۹ ثبت شد و با پیشروی ۰.۱ درصدی اسکناس سبز در برابر پول ژاپنی، هر دلار به ازای ۱۰۸.۳۷۷۱ ین مبادله شد.

امروز دلار موفق شد پس از دو هفته از محدوده ۱ فرانک عبور کند به گونه‌ای که هر دلار به ازای ۱.۰۰۰۴ فرانک مبادله شد.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شاخص دلار رقبای اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید. نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به  ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.
تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.
تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.
سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است.‌بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.
نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ طلا ریخت، سکه عقب نشست
  • قیمت دلار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • قیمت دلار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴