Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@04:08:04 GMT

نوسان شاخص کل بورس/ریزش ۳۹۶ واحدی پس از رشد ۲۱۷ واحدی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۴۸۹۶

نوسان شاخص کل بورس/ریزش ۳۹۶ واحدی پس از رشد ۲۱۷ واحدی

بورس و اوراق بهادار پس از ریزش در روز گذشته (۲۸ خرداد)، آخرین روز از هفته معاملاتی خود در سومین ماه سال را با رشد شاخص کل آغاز کرد اما پیش از ساعت ۱۰ با ریزش ۳۹۶ واحدی در جایگاه ۲۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار پس از ریزش در روز گذشته (28 خرداد)، آخرین روز از هفته معاملاتی خود در سومین ماه سال را با رشد شاخص کل آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس امروز (چهارشنبه 29 خرداد) شاخص کل بورس در آغاز معاملات رشد ۲۱۷.۹۴ واحدی داشت و در جایگاه ۲۳۷ هزار و ۲۵۴ واحدی قرار گرفت اما در ساعت 9 و 40 دقیقه امروز شاهد ریزش 396 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن آن در جایگاه 236 هزار و 776 واحد هستیم.

 

بنابراین گزارش، پیش از ساعت 10 امروز (29 خرداد) نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين، پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، وپاسار - بانك پاسارگاد و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) در لیست نمادهای پربیینده بورس قرار دارند که در میان آنها پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) تا این لحظه روند نزولی دارند و سایر نمادها روند صعودی خود را حفظ کرده اند.

 

نمادهای اخابر با 156 واحد، همراه با 153 واحد، تاپیکو با 152 واحد، رمپنا با 115 واحد و فولاد با 88 واحد رشد منفی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و نمادهای شخارک با 151 واحد و فملی با 110 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

 

بنابراین گزارش، شاخص کل فرابورس نیز امروز (29 خرداد) در آغاز معاملات با رشد ۳۲.۱۴ واحدی به پله ۳ هزار واحدی رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۶۲۰ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱۵۹ میلیارد و ۳۵ میلیون سهم طی ۲۲ هزار نوبت معاملاتی است.

 

امروز نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، حريل - ريل پردازسير، زاگرس - پتروشيمي زاگرس، دي - بانك دي، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان و چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس در لیست پربیینده های فرابورس قرار دارند و نمادهای ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، حريل - ريل پردازسير و چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس روند نزولی دارند.

این در حالی است که شاخص کل بورس و اوراق بهادار (28 خرداد) در پایان داد و ستدها ریزش 1012 واحدی را برای خود ثبت کرد و در جایگاه 237 هزار و 148 واحد ایستاد. شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با 286 واحد کاهش معادل 0.43 درصد به 67 هزار و 119 واحد، شاخص کل «هم وزن» با 174 واحد کاهش معادل 0.30 درصد به 57 هزار و 160 واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با 119 واحد ریزش معادل 0.30 درصد به 39 هزار و 136 واحد، شاخص آزاد شناور با 237 واحد کاهش معادل 0.09 درصد به 267 هزار و 151 واحد، شاخص بازار اول با 443 واحد کاهش معادل 0.25 درصد به 175 هزار و 638 واحد و شاخص بازار دوم با 3390 واحد سقوط معادل 0.70 درصد به 467 هزار و 691 واحد رسید.

 

نمادهای پربیینده روز گذشته صبح بورس نمادهای وتجارت - بانك تجارت، خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام)، وپاسار - بانك پاسارگاد، دزهراوي - داروسازي‌زهراوي و تاپيكو - س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين بودند که در میان آنها نمادهای وتجارت - بانك تجارت، رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) و تاپيكو - س. نفت و گاز و پتروشيمي تأمين صبح را با روند نزولی آغاز کردند و باقی نمادها روند صعودی داشتند اما در پایان روز نمادهای خساپا – سايپا، خودرو - ايران‌ خودرو،  پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان و وپاسار - بانك پاسارگاد روند صعودی را در پایان روز برای خود ثبت کردند و نمادهای وتجارت - بانك تجارت، تاصيكو - سرمايه گذاري صدرتامين و رمپنا - گروه مپنا (سهامي عام) در نماگر به رنگ سرخ نمایش داده شدند که نشاندهنده روند نزولی آنها است.

 

بنابراین گزارش، براساس جداول معاملاتی (28 خرداد) نمادهای فارس با 221 واحد، اخابر با 214 واحد، همراه با 214 واحد، شبندر با 179 واحد و رمپنا با 148 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند و 2 نماد فولاد با 170 واحد و پارسان با 148 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و به این ترتیب در پایان معاملات امروز در 290 هزار نوبت معاملاتی، 3 میلیارد و 956 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 17 هزار و 136 میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به 901 هزار و 506 میلیارد تومان رسید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز دهه کرامت بیرجند اردبیل کانون های مساجد مجلس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اوقات فراغت دهه کرامت در فارس غنی سازی اوقات فراغت فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ با رشد ۱۳۴۲۱ واحدی به ۲,۳۰۳,۳۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۲۱.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۸.۸۶۷ میلیارد سهم بود که طی ۳۸۳,۸۰۲ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۹,۴۰۳.۹۶۳ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۵۸۲,۶۰۱.۸۷۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746311

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ شاخص هم‌وزن مثبت ماند
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود