Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید حسن حسینی» در آستانه فرارسیدن ۱۰ تیر روز صنعت و معدن افزود: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست و شاید مشکل نقدینگی در استان‌هایی مانند خراسان رضوی در مرتبه دوم، سوم یا چهارم قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به تحریم‌ها، تاکید کرد: مشکل تحریم‌ها جدی است. سه ماه از سال «رونق تولید» سپری می‌شود و باید حرکت جدی تری در این زمینه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: برای رونق تولید باید برنامه ریزی کرد، زیرا تولید در یک فرآیند معینی حاصل می‌شود و براساس این فرآیند باید تولید شکل بگیرد. در غیر این صورت نمی‌توان منتظر موفقیت زیادی در این زمینه بود.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، دیوان سالاری را از جمله مشکلات بخش صنعت ذکر کرد و گفت: برای رونق تولید باید اختیار کافی به استان‌ها داد تا آنها در این زمینه مستقل عمل کنند.

حسینی یادآور شد: در بخش صنعت، استان‌ها برای انجام بسیاری فعالیت‌ها به موافقت مرکز نیازمند هستند و این می‌تواند روند انجام فعالیت‌ها را با دشواری روبرو کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برای مثال مسائل تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان با هم تفاوت دارد و نمی‌توان با یک دستورالعمل نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: باید در این زمینه به استان‌ها اختیار کافی داد و بحث تفویض اختیار به آنها مورد توجه قرار گیرد تا خود تصمیم بگیرند و به طور مستقل عمل کنند.

حسینی یادآور شد: بخش صنعت به بانک و بهره‌های یارانه‌ای وابسته است و باید در مسیر دستیابی به خودکفایی، بخش تولید را تقویت کرد.

دهم تیر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی