Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الجعفری طی جلسه شورای امنیت گفت: گروه تروریستی جبهه النصره در ادلب همچنان از صدها هزار غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. این گروه مرتکب شنیع‌ترین جنایت‌ها در حق آنها شده و همچنان به حملاتش به شهرها و روستاها ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که سوریه دست از دفاع از سرزمین، شهروندانش و مبارزه با تروریسم و پایان دادن به حضور غیرقانونی بیگانگان در خاکش برنمی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجعفری گفت: تروریست‌ها در تازه‌ترین جنایت خود طی دو روز گذشته، به یک مراسم عروسی در روستای "الوضیحی" در حومه جنوبی حلب حمله کردند که در اثر ان ۱۲ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: شورای امنیت باید جنایت‌های جبهه النصره را به طور روشن محکوم کند و نباید درباره این جنایت‌ها که در اثر آن صدها غیرنظامی بی گناه کشته یا زخمی می‌شوند و اغلب آنها زن و کودک هستند، سکوت کند.

الجعفری خواستار لغو فوری و غیرمشروط تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه اقتصادی بر ملت سوریه شد و آن را تروریسم اقتصادی خواند و افزود: این محاصره اقتصادی در راستای سو استفاده برخی از کشورها از سوریه برای تحقق اهدافی است که از پایه و اساس با قوانین انسانی و تلاش برای بازسازی سوریه در تضاد است.

این مقام سوری در ادامه گفت: دولت سوریه اجازه نخواهد داد که زندگی شهروندانش به خطر بیافتد و همچنان از حق حاکمیت خود دفاع خواهد کرد و طبق منشور و قوانین بین المللی از سرزمینش حفاظت می‌کند. در عین حال سوریه متعهد به اجرای راه حل سیاسی است که در آن سوری‌ها خود به تنهایی، آینده و سرنوشت خود را با گفت و گوی سوری- سوری و بدون مداخله خارجی و حفظ حاکمیت سوریه و استقلال ویکپارچگی اش تعیین کنند.

وی همچنین گزارش مارک لوکوک معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسانی را درباره حمله ارتش سوریه به مراکز درمانی و غیرنظامیان در استان ادلب کذب و منحرف کننده خواند و افزود: در تهیه این گزارش از منابع غیر موثق و نادرست استفاده شده است.

**جعفری: ترکیه هنوز از تروریست‌ها حمایت می‌کند

الجعفری در بخش دیگری از سخنان گفت: نظام ترکیه همچنان با موشک، تانک و سایر تجهیزات نظامی از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

به گفته وی، ترکیه دو روز قبل در پیامی به زبان عربی خطاب به کشاورزان سوری اعلام کرد که دولت ترکیه آماده است که محصولات گندم و جو آنها را خریداری کند. این یعنی آنچه تروریست‌ها در سوریه نتوانستند از بین ببرند، ترکیه قصد دارد به بهای ناچیزی بخرد.

**ادامه اردوگاه آوارگان الرکبان ادامه دارد

جعفری با اشاره به تداوم اشغال الرکبان توسط نظامیان آمریکایی تاکید کرد که آنها از گروهک تروریستی به نام "مغاویر الثوره" حمایت می‌کنند و این گروهک هر آواره سوری را مکلف کرده برای خروج از اردوگاه صد هزار لیره بپردازد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۱۱ تروریست در دو عملیات جداگانه اطلاعاتی نیروهای امنیتی پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند.

ارتش پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی در دره اسماعیل خان عملیاتی را علیه تروریست‌ها انجام دادند که تبادل آتش میان دو طرف به کشته شدن ۱۰ تروریست انجامید.

نیروهای امنیتی پاکستان عملیات دیگری در منطقه وزیرستان شمالی انجام دادند که در آن یک تروریست کشته شد.

بنا به اعلام ارتش پاکستان، مقادیر فراوانی تسلیحات و مهمات از تروریست های کشته شده به دست آمده است.

گفته می شود این تروریست ها در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شرکت کرده بودند.

پیشتر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام آباد پاکستان اعلام کرده بود در سه ماه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۴۵ حمله تروریستی در پاکستان انجام شده. در این حملات ۲۸۱ نفر از جمله نظامیان و شهروندان عادی کشته شده اند.

کد خبر 6086780

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان