Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه در دور جدید رایزنی‌ها با شورای نگهبان تاکنون یک جلسه با سخنگوی شورا داشته است، گفت: اگر افراطیون دو طرف بگذارند تلاش داریم فضای تعاملی و تفاهم ملی ایجاد کنیم.
محسن رهامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به سخنی از سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر داشتن جلسه انتخاباتی با اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به تجربه‌ای که از قبل داشتیم و جلسه‌ای که با رهبر انقلاب در مورد کیفیت مجلس فعلی و مجلس پیش از آن داشتیم، ایشان گفتند مجلس می‌توانست قوی‌تر از این مجلسی که هست، با‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نشستی که با شورای نگهبان داشتم، دیدگاه مقام رهبری را در مورد مجالس نهم و دهم طرح کردم و همچنین چگونگی تقویت مجلس، ضمن رعایت و حفظ چارچوب‌های قانون اساسی و نظرات رهبری در این گفت‌و‌گو مطرح شد. حال اگر آقای کدخدایی با افراد دیگر هم جلسه داشته من اطلاعی ندارم.
رهامی با اشاره به جلسه سال گذشته خودش با رهبر انقلاب گفت: در مجلس دهم من مسئول کمیته انتخابات و کمیته ائتلاف و رایزنی بودم، از کسانی که در مجلس گذشته تایید نشدند لیستی تهیه و به آقای روحانی دادیم تا حتی الامکان از طریق مذاکره با رهبری مشکل حل شود.
وی با اشاره به جلساتش با آیت الله یزدی و آیت الله مومن در خصوص مجلس دهم در سال‌های ۹۳ و ۹۴ ادامه داد: ۵۰-۶۰ نفر از کسانی که تایید صلاحیت نشدند از وزرا، استانداران و نمایندگان مجلس بودند و تا روز آخر  هم تلاش داشتیم که افراد قوی‌تر و باتجربه‌تری را به مجلس بفرستیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه فقط کسانی که قانونا حق ورود به صحنه انتخابات و نمایندگی مجلس را ندارند باید رد صلاحیت شوند، گفت در دور پیشین مجلس نتوانستیم تایید صلاحیت تعداد زیادی از دوستان اصلاح‌طلب را که واقعا مشکل قانونی نداشتند، بگیریم.
وی با اشاره به سخن رهبری در جلسه گفت: رهبری تاکید کردند که اصلاح‌طلبان را حامی نظام می‌دانم و فرقی بین نیروهای وفادار به قانون اساسی، امام و نظام از این حیث قائل نیستم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من به ایشان گفتم تعدادی از دوستان ما از جمله خود بنده، نتوانستیم در صحنه رقابت انتخابات حضور پیدا کنیم و به مجلس برویم، در حالیکه اگر به مجلس می‌رفتیم مجلس خیلی قوی‌تر می‌شد و از ایشان خواهش کردم که مساعدت کنند نیروهای قوی‌تری در دور بعد به مجلس بفرستیم.
رهامی گفت: ما با این پیش زمینه که چه کاری انجام دهیم تا توان نظام و مجلس آینده را از نظر توانایی اجرایی و تخصصی افزایش دهیم، با اعضای شورای نگهبان و با مشاوران رهبری جلساتی داریم و جلساتی هم در بیت رهبری با آقای ابوترابی برای هم‌اندیشی بیشتر داریم.
وی افزود: این جلسات برای آن است تا تفاهمی ایجاد کنیم که از میان نیروهای وفادار به نظام آنهایی را که توانمند و پاکدست هستند را برای تقویت نظام و مجلس انتخاب کنیم.
نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه بسیاری از دوستان اصلاح‌طلب به دلیل همین برخورد‌های شورای نگهبان دیگر حاضر نیستند که حتی برای مجلس ثبت نام کنند، گفت: یعنی فضا به گونه‌ای است که دوستان می‌گویند ما حاضر نیستیم آبروی خودمان را خرج و ثبت نام کنیم و بعد هم ردصلاحیت شویم.
وی با تاکید بر مثبت بودن جلسات انجام شده گفت: ما سعی می‌کنیم به دوستان امیدواری بدهیم که نشست‌ها نتیجه می‌دهد و فضا بهتر خواهد‌ شد.
رهامی افزود: نظام نظرش بر تقویت مجلس و نهاد‌های انتخابی است، بنابراین مشابه کاری که برای دور پیشین مجلس انجام دادیم، رایزنی‌هایی مقدماتی را انجام می‌دهیم که وقتی به لیست رسیدیم آن‌موقع روی لیست قوی‌تر صحبت کنیم.
وی با اشاره به اینکه بعد از قضایای سال ۸۸ مسئول رایزنی‌ها بوده و شناخت و اعتمادی از سوی بعضی اعضای شورای نگهبان به واسطه حضور در دوران مجلس و جلسات رایزنی وجود دارد، گفت: فضایی که مقام معظم رهبری در ملاقات با خودشان و طرح مسائل از سوی ما، ایجاد کرد فضا را برای اصلاح‌طلبان بازتر کرد.
رهامی با اشاره به فضای سال ۹۲ و مخالفت برخی از اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی گفت: اگر افراطیون دو طرف بگذارند، تلاش این است که فضایی از تعامل ایجاد کنیم. خیلی از دوستانی که اکنون در مجلس هستند، تاییدشان از همین جلسات بیرون آمد.
وی در پاسخ به اینکه کدام یک از اصلاح‌طلبان او را در جلسات همراهی می‌کنند، گفت که فعلا جلسات محدود بوده اما پیشنهاد اضافه شدن افراد دیگر داده شده است.
این سیاستمدار اصلاح‌طلب ادامه داد: در جلساتی که در سال‌های گذشته برگزار می‌شد به صورت کمیته‌ای می‌رفتیم اما برای برای انتخابات مجلس یازدهم هنوز فضا آن‌گونه نشده که بخواهیم به صورت کمیته‌ای و گروهی در جلسه‌‌ها شرکت کنیم.
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اگر بتوانیم جلوی افراط و تفریط و تند شدن فضا را از سوی دوطرف بگیریم، می‌توانیم به نقاط خوبی برسیم، گفت: من فکر می‌کنم با وجود تهدیدهایی که از سوی آمریکا و دولت ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد و فضای سیاسی حاکم بر منطقه، ما نیاز به همدلی بیشتر داریم و نظام هم به همدلی و حمایت ما احتیاج بیشتری دارد و این موضوعی دو طرفه است. 
وی افزود: باید فضایی از آشتی و تفاهم ملی ایجاد شود و لازمه آن این است که اصلاح‌طلبان، به نسبت وزنشان در مجلس و تمامی نهادهای انتخابی و انتصابی حضور بیشتری داشته باشند.
رهامی گفت: پیش‌تر هم پیشنهاد داده‌ام که در ترکیب شورای نگهبان از فقها و حقوق‌دانان اصلاح‌طلب هم استفاده شود، حتی گفتم چرا از زنان برای عضویت در جایگاه حقوقدانان شورای نگهبان استفاده نمی‌شود از کجای قانون برداشت شده است که حتما باید افراد در این جایگاه از مردان باشند؟
محسن رهامی سخنگوی شورای نگهبان کدخدایی عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برچسب ها: اصلاح‌طلبان

منبع: خرداد

کلیدواژه: اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»

به گزارش خبرآنلاین، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از حصارکشی پارک لاله گفت: شهرداری اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

مهدی اقراریان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح بررسی روند حصارکشی در بوستان‌های تهران به ویژه بوستان لاله افزود: به صورت مستقیم از بوستان لاله بازدید نکردم، ولی هنگامی که متوجه خبر شدیم یکی از اعضای شورا مرتبط با حوزه محیط زیست و حوزه خدمات شهری از بوستان لاله بازدید داشتند و فیلمی از داخل مجموعه حصار کشی شده تهیه و برای بخشی از اعضای شورا ارسال کردند.

وی ادامه داد: فیلم دیگری هم توسط یکی از اساتید دانشگاه منتشر شد که در مورد حصارکشی بوستان لاله صحبت کرده بودند؛ لذا از طریق فضای مجازی این فیلم به دست ما رسید که بر اساس آن پیامی را در فضای مجازی منتشر کردم و اطمینان خاطر به همشهریان دادم که به عنوان نمایندگان آنها موضوع را دنبال می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری تهران در پی این اقداماتی که در بوستان لاله انجام شده توضیحاتی را ارائه کرد که البته توضیحات ارائه شده برای ما مبهم بود و هنوز توضیح مشخصی را دریافت نکردیم. البته ممکن است مجبور باشیم اتوبان یا بزرگراهی احداث کنیم و از مسیری عبور کند که دارای تعدادی درخت باشد، طبیعی است که باید این درختان جابجا و جایگزین شوند.

اقراریان تأکید کرد: چنین موضوعی در طرح‌های بزرگ منطقی و معقول است و در ادوار گذشته هم اتفاق افتاده است که به دلیل توسعه شهر چنین اتفاقی روی داده البته در آنجا هم باید حتماً نکات زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و مطابق دستورالعمل‌ها و پس از سیر مراحل قانونی این کار انجام شود.

حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امروز با فضاهای سبزی مواجه هستیم که در آنها ‌طرحهایی مقرر شده تا اجرا شود که از جنس پروژه‌های کلان و بزرگ شهری نیست. به نظر من در اولویت بین ایجاد سازه و حفظ درخت، حتماً حفظ درختان در پارک‌ها ارجح است. شهرداری تهران اگر بخواهد ساخت و سازهایی انجام دهد می‌تواند با استفاده از املاکی که در اختیار دارد و از مسیر تهاتر در جوار پارک‌ها تجهیزات مورد نیاز را ایجاد کند یا می‌تواند با پایش مجدد از فضاهای خالی و غیر قابل استفاده یا فضاهایی که کاربری لازم را ندارد، استفاده کند.

چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود، اشتباه است

کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد

وی با تأکید بر اینکه هر چیزی که موجب کوچک شدن فضای سبز شهر تهران شود از نظر من اشتباه است، گفت: شرایط زندگی در تهران قابل قبول نیست و آسایش و آرامش مورد نیاز شهروندان با مسائلی همچون افزایش هزینه‌های مسکن در سبد خانوار و تغییر الگوی مصرف دچار مخاطره شده است. امروز زندگی به سمت آپارتمان نشینی رفته و کمتر فضای مناسب برای استراحت و آرامش کودکان مادران و بازنشستگان وجود دارد.

اقراریان اظهار کرد: اگر بخواهیم پارک‌ها را با سازه‌های متنوع و گوناگون بپوشانیم کمتر فضای مناسبی برای این دسته از افراد باقی می‌ماند .اتفاق دیگر نیز ایجاد شهرهای بازی یا مجموعه‌های بازی درون پارک‌هاست که یکی از این موارد را در منطقه ۴ شاهد بودیم که باعث ایجاد نارضایتی شهروندانی است که در محیط پیرامونی پارک‌ها در حال زندگی هستند، چرا که این موارد ایجاد سر و صدا و مزاحمت‌های صوتی را به همراه دارد.

وی در خاتمه افزود: باید حقوق شهروندی را رعایت کنیم؛ این دسته اقدامات باعث نگرانی شهروندان و اعضای شورای شهر تهران می‌شود و حتماً جلوی این دست از اقدامات با ابزارهایی که در اختیار اعضاء است، گرفته خواهد شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903386

دیگر خبرها

  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب/ تشکیل سازمان «سپند» تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها