Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@02:16:55 GMT

متهمان پرونده گرانی سیب‌زمینی را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۵۸۴۰

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بازار محصولات کشاورزی از سال گذشته به واسطه افزایش قیمت ارز و کاهش قدرت پول ملی با افزایش هزینه و قیمت تمام شده محصولات مواجه شد و این موضوع عاملی شد تا این دست محصولات در سبد مصرف‌کننده ایرانی با افزایش قیمت همراه باشد، اما این پایان کار نبود و در کنار این موضوع در پی افزایش قیمت ارز، خرید محصولات کشاورزی از بازار ایران برای دیگر کشورها به خصوص کشورهای همسایه با صرفه اقتصادی قابل توجهی همراه بود و این موضوع در نهایت منجر به افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی همچون سیب‌زمینی و پیاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رشد حجم صادرات این محصولات برای بار دیگر قیمت آن‌ها روند صعودی به خود گرفت و دولت در قالب وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت تا از صادرات این محصولات به صورت مقطعی و تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

به دنبال این اقدام قیمت پیاز و سیب‌زمینی تا حدودی کاهش یافت و به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار به تعادل رسید که با این شرایط حدود دو هفته پیش اعلام شد که به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی لغو شده است.

در این شرایط بررسی‌ها از سطح میدان میوه و تره‌بار تهران و خرده‌فروشی‌های سطح شهر حکایت از آن دارد که با رفع ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی، صادرات این محصول بار دیگر بر قیمت آن افزوده و قیمت این محصول به حدود ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان در مناطق مختلف افزایش یافته است.

در هفته‌های گذشته برخی از فعالان بازار میوه و تره‌بار بر این باور بودند که با ورود سیب‌زمینی گرگان به میدان میوه‌و تره‌بار، بازار از این محصول اشباع خواهد شد و قیمت بار دیگر روند نزولی به خود می‌گیرد اما گفته می‌شود که به دلیل سیل ابتدای سال و از بین رفتن ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولات سیب‌زمینی منطقه گرگان، این اتفاق رخ نداده و در حال حاضر سیب‌زمینی از بندرعباس، اصفهان و گرگان تغذیه می‌شود.

در این شرایط فعالان بازار میدان میوه و تره‌بار تهران از افزایش صادرات، افزایش حجم خرید کارخانجات فرآوری سیب‌زمینی و کاهش حجم محصول منطقه گرگان، به عنوان متهمان پرونده گرانی سیب‌زمینی نام می‌برند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا +جدول

ارقام پیشنهادی فروشنده‌های شاهین دنده‌ای و کوییک GX در اولین روز معاملاتی هفته پنج میلیونی افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، شاهین دنده‌ای امروز شنبه هشتم اردیبهشت با رشد قیمت پنج میلیونی روانه بازار شده و همین تغییر در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های کوییک دیده می‌شود.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۷۷۰ میلیون تومان رسید و خرید کوییک دنده‌ای تیپ GX به‌طور متوسط ۴۵۰ میلیون تومان خرج برمی‌دارد.

شاهین اتوماتیک به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا ۸۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و آنطرف معدود تیبا صندوقدار صفرکیلمتر موجود در بازار به طور متوسط ۳۹۷ میلیون تومان آگهی می‌شوند. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل ششم اردیبهشت هشتم اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳

۳۴۰ میلیون تومان

۳۴۰ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱

۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل ۱۴۰۱

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳

۴۴۵ میلیون تومان

۴۵۰ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۴۵۵ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳

۵۹۵ میلیون تومان

۵۹۵ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳

۷۶۵ میلیون تومان

۷۷۰ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳

۸۶۵ میلیون تومان

۸۶۵ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار