Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - علی مطهری با اشاره به کشته شدن یک زندان سیاسی در زندان فشافویه، گفت: لازم است که قانون جرم سیاسی به درستی اجرا شود. در مورد آقای علیرضا شیرمحمدعلی می‌گویند ایشان متهم امنیتی بوده، در حالی که او متهم سیاسی است.

علی مطهری، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس، ضمن تاکید بر لزوم اجرای قانون جرم سیاسی، گفت: قانون جرم سیاسی قانون خوبی است منتها آن را اجرا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر متهم سیاسی‌ای را متهم امنیتی می‌دانند و هر کسی را که انتقادی به نظام کرده متهم امنیتی می‌دانند که مشمول قانون جرم سیاسی نمی‌شود.

او ادامه داد: در واقع به نحوی قانون جرم سیاسی را دور می‌زنند و آن را اجرا نمی‌کنند. تاکنون در یک مورد هم قانون جرم سیاسی اجرا نشده که این اشتباه است. کسی که به نظام انتقاد کرده متهم امنیتی نیست، بلکه متهم سیاسی است و باید قانون جرم سیاسی در مورد او اجرا شود.

به گفته این نماینده مجلس، متهم امنیتی کسی است که سلاح برمی‌دارد و دست به اقدام مسلحانه می‌زند، اما کسی که انتقاد می‌کند متهم امنیتی نیست.

این نماینده مجلس، با اشاره به کشته شدن یک زندان سیاسی در زندان فشافویه، تاکید کرد: لازم است که قانون جرم سیاسی به درستی اجرا شود. در مورد آقای علیرضا شیرمحمدعلی می‌گویند ایشان متهم امنیتی بوده، در حالی که او متهم سیاسی است.

مطهری با بیان اینکه مصادیق جرم سیاسی تعیین شده است، گفت: در قانون مصادیق روشن است، اما اجرا نمی‌کنند و قاضی می‌گوید این فرد متهم امنیتی است. قانون جرم سیاسی منتقدان را متهم امنیتی نمی‌داند، اما در اجرا عملاً این عنوان را به متهم اضافه می‌کنند و دیگر آن فرد مشمول قانون جرم سیاسی نمی‌شود.

او در خصوص اقدام مجلس به منظور اجرای قانون جرم سیاسی، تاکید کرد: مجریان باید قانون جرم سیاسی را اجرا کنند. مجلس می‌تواند ورود کند که چرا این قانون اجرا نمی‌شود. ما باید اقدام نظارتی خودمان را در جهت اجرای قانون جرم سیاسی انجام دهیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تصریح کرد: در خصوص قتل آقای علیرضا شیرمحمدعلی، بنده از وزیر دادگستری سوال کردم و این سوال تقدیم هیات‌رئیسه شد. باید وزیر دادگستری در مجلس حاضر شود و جواب دهد.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی چمران، شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با بیان اینکه شوراها نمایندگان صادق مردم در عرصه حکمرانی کشور هستند، اظهارداشت: اصول 101 و 106 قانون اساسی به طور محرز به ضرورت فعالیت نظام شورایی در کشور اشاره دارد و در بند 103 قانون اساسی هم تأکید می شود که مسئولان در بخش های حاکمیتی اعم از استاندار، شهردار و فرماندار، باید تابع قوانینی باشد که در شوراها به تصویب می رسند.

وی افزود: در این میان، اهمیت شوراهای محلی هم کم از مجلس شورای اسلامی نیست. شوراهای اسلامی شهر و روستا، پارلمان‌های محلی و انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند که ارتباط بی‌واسطه و تنگاتنگی با مردم در هر بخش، شهر و استان دارند. در قانون، نظارت در مقیاس محلی و ملی بر عهده شوراها گذاشته شده و در ساحت‌های گوناگون همچون فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست، این منتخبان ملت در شوراهای محلی هستند که به‌عنوان ناظر شایسته از طرف قانون معین شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: مدیریت یکپارچه، حلقه مفقوده‌ای است که امروزه ضرورت آن در سطح کلانشهرهای کشور بیش از پیش احساس می‌شود. مدیریت یکپارچه هم دو رکن اساسی دارند؛ یکی در گرو کار درست و منطقی نمایندگان شوراهای اسلامی است که جز خدمت به مردم دغدغه دیگری نداشته باشند و رکن دوم هم ناظر بر همکاری مسئولان دولتی و قضایی است که همراه و همگام با نمایندگان مردم باشند.

وی ادامه داد: قانون نظام شورایی کشور نسبت به قوانین سایر ساحت‌های حکومتی خیلی جوان است و پس از وضع قوانین بالادستی نسبت به تصویب مفاد قانونی درباره شوراها اقدام شد. همین موضوع، تناقضاتی را رقم زده که می‌توانست توسط نمایندگان مردم در نظام شورایی کشور اصلاح شود اما اکنون گرفتار این مسائل هستیم و باید این چالش برطرف شود.

چمران تصریح کرد: متاسفانه امروزه شاهدیم از بین 126 هزار نماینده‌ای که امروزه در سطح شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت دارند، برخی افراد گاهی اوقات گرفتار هوا و هوس‌های نفسانی خود می‌شوند و دست به تخطی از قوانین و سرپیچی از سوگندی می‌زنند که با خدا، خون شهیدان و مردم دارند. بیش از دو دهه است که در نظام شورایی کشور در عرصه های مختلف فعالیت دارم و از روی تجربه مشاهداتی که به چشم دیده‌ام، این را به شما برادران و خواهران عزیز می‌گویم که اگر کار خالصانه و مخلصانه باشد، برکت الهی هم پشتیبان آن خواهد شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • انجام ۵ عملیات پلیسی در استان سمنان/ طرح امنیت محله محور اجرا شد
  • همه سلایق سیاسی در مجلس دوازدهم حضور دارند
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • ترور فرمانده نظامی سرایا القدس به دست تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم