Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:07:36 GMT

پایه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۵۹۸

استاندار آذربایجان شرقی، اقتصاد دانش بنیان را پایه اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر امروز شعار اقتصاد مقاومتی را تکرار می‌کنیم باید بدانیم که پایه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه پیروزی انقلاب و به خصوص در سال‌های اخیر، به ضرورت اقتصاد دانش بنیان پی برده شده و سعی در پیشبرد این هدف در دانشگاه‌ها و مراکز علمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در حال حاضر، 1.6 درصد دانش جهان، توسط جمهوری اسلامی ایران، تولید شده و 18 دانشگاه از مجموع دانشگاه های کشور، از دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند.
وی، دانشگاه‌های کشور را در سطح جهان تأثیرگذار دانست و گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز ۱۵۶ واحد آموزشی و علمی با ۲۰۰ هزار دانشجو وجود دارد.
پورمحمدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را کمک حال دانشگاه‌های استان دانست و گفت: خوشبختانه تلاش‌های خوبی در این راستا در طول سال‌های گذشته انجام شده است که باید این تلاش‌ها را همچون نهالی دانست که به زودی به بار خواهد نشست.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر امروز شعار اقتصاد مقاومتی را تکرار می‌کنیم باید بدانیم که پایه اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد دانش بنیان است.
وی بر آمادگی استان آذربایجان شرقی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد و گفت: در تلاش هستیم تا سهم خود را در تحقق این نوع اقتصاد ایفا کنیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اقتصاد مقاومتی انقلاب جهان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جبارعلی ذاکری در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا(علیه السلام)، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیر‌های پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیر‌ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به اهتمام ویژه این دانشگاه بر کاهش حوادث ترافیکی از مسیر‌های علمی اظهار کرد: از زمان اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر ۱۳۸ راننده پرخطر در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و از آغاز سال جاری تا به امروز ۲۰ نفر در این طرح بررسی شدند.

بهمن نقی پور افزود: در اجرای این طرح تمام ملاحظات علمی و آموزش‌های مورد نیاز لحاظ شده است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز بدون شک تداوم این طرح را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی شناسایی رانندگان پرخطر را عامل مهمی در کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور دانست و افزود: بر همین اساس و با هماهنگی دادستانی مرکز استان و پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی این طرح به عنوان پایلوت کشوری از دی ماه آغاز شده است که هدف اصلی از اجرای آن در مرحله اول شناساسی رانندگان پرخطر و سپس معرفی آنها به کلینیک سلامت و ایمنی ترافیک در تبریز است.

نقی پور انجام معاینات سلامت جسمی و روانی توسط متخصصان و شرکت در دوره‌های آموزشی و برگزاری آزمون را مراحل بعدی غربالگری رانندگان پرخطر دانست و ادامه داد متاسفانه آمار‌های مربوط به مرگ ناشی از تلفات رانندگی در کشور و استان روبه افزایش است که یکی از دلایل اصلی آن مربوط به رانندگی‌های پرخطر است.

 

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان