Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:29:54 GMT

۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۱۵۶

۱۳۰ هزار کلاس درس توسط خیران در کشور ساخته شده است

«محمد امید» روز چهارشنبه در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز در ارومیه افزود: این آمار نشان می دهد که حدود ۲۳ درصد کلاس های درس توسط خیران ساخته شده و این کار بسیار ارزشمند جلوه ای از مشارکت های مردم در امور خیریه است.
وی ادامه داد: ما هر جایی که امور را به دست مردم سپردیم در آن بخش عملکرد موفقی را شاهد بودیم و می‌توان اعتبارات بخش دولتی را در اختیار همین خیران قرار داد و از عملکرد مناسبی برخوردار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تعداد خیریه های ثبت شده در کشور بیان کرد: بر اساس آمارها ۳۸ هزار مرکز خیریه در ۱۲ فصل برای فعالیت در امور مختلف کشور ثبت شده که از این تعداد حدود ۱۵ هزار خیریه مشغول فعالیت و خدمات رسانی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: تمامی این خیریه های امور پسندیده ای را انجام می دهند ولی جایگاه مدرسه سازی بسیار ارزشمند است زیرا توجه به بخش آموزش جایگاه ویژه ای در اسلام دارد.
«امید» با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی در کشور، افزود: سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی جزء استان هایی است که وضعیت آنها نسبت به سایر استان های کشور در بخش آموزش و پرورش و بحث زیرساختی کمی ضعیف می باشد.
وی تاکید کرد: آذربایجان غربی به عنوان یک استان فرهنگی مطرح بوده و ظرفیت بالایی برای توسعه این بخش دارد و باید مسئولان در این خصوص متحدانه عمل کنند تا شاهد توسعه این بخش در استان باشیم.
به گزارش ایرنا در این آیین از تعدادی خیران مدرسه ساز مورد تجلیل قرار گرفتند.
آذربایجان غربی از جمله استان های کمتر توسعه یافته کشور در حوزه فضای آموزشی است و احداث فضاهای آموزشی جدید و مستحکم از جمله نیازهای مهم این استان به شمار می رود.
۹۹۱۸/‏۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رئیس جمهوری آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود

امام جمعه شهر سنندج گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز علم و عرفان بوده و از گذشته تا کنون بزرگان زیادی را در دل خود پرورش داده است.

وی افزود: نام و یاد آرمان بنفشی جوان فداکار سنندجی را گرامی می‌داریم که با نثار جان خود موجب نجات جان ۴ نفر دیگر شد که برای او علو درجات و برای خانواده‌اش صبر مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد؛ بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، تا عرق کارگر خشک نشده باید مزد او را پرداخت کرد که امیدواریم کارفرمایان نیز حق و حقوق کارگران را به خوبی ادا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ۵ اصل مهم در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: امنیت کشور، امنیت معیشت مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مطالباتی است که باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به وضعیت کنونی غزه به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام، تصریح کرد: جنایات رژیم خون‌ریز و انسان‌کش صهیونیستی تمامی ندارد و ما همچنان شاهد بی‌تفاوتی و سکوت کشورها و مجامع بین‌المللی هستیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: در مدت ۲۰۰ روز جنگ غزه، ۳۴۱۸۳ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۷۷۸ نفر از آن‌ها کودک، ۹۷۵۲ نفر زن، ۴۸۵ نفر کادر درمان و ۱۴۰ نفر خبرنگار بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون نفر از سرزمین خود آواره و ۱۸۱ ساختمان دولتی، ۱۰۳ مدرسه، ۳۳۹ مسجد، ۸۶ هزار خانه، ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده‌اند که این درندگی رژیم سفاک صهیونیستی را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی، سکوت سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر را در مورد جنایت غزه غیرقابل قبول دانست و خواستار اتمام هرچه سریع‌تر جنگ و خونریزی در این سرزمین شد.

کد خبر 748075

دیگر خبرها

  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • لوران کانته فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود