Web Analytics Made Easy - Statcounter

این شبکه تلویزیونی روز چهارشنبه گزارش داد: پاتریک شاناهان سرپرست سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دلیل مسائل شخصی از این سمت کناره گیری کرد، در حالی که دستور اعزام یک هزار نظامی آمریکایی به منطقه خاورمیانه را صادر کرده بود. دستوری که احتمال تنش را بالا می‌برد.
سی ان ان اضافه کرد: از سوی دیگر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در عرض شش ماه با دومین تغییر در مهم‌ترین پست پنتاگون مواجه شده است، روز سه شنبه (روزگذشته) در مصاحبه با تایم حمله به نفتکش‌ها را مسأله‌ای جزئی خواند و افزود که خواهان جنگ با ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه آمریکایی گفت: از دیگر سو ایران نیز گفته که خواهان جنگ نیست، ولی فرماندهان نظامی در تهران افزوده‌اند که به هر تجاوز نظامی پاسخ خواهند داد.

فردریک پلتن خبرنگار این شبکه تلویزیونی از تهران ادامه داد: مقامات عالی رتبه ایران در پاسخ به اقدام دولت ترامپ و پنتاگون برای اعزام نظامیان بیشتر به منطقه، این اقدامات آمریکا را رفتاری متجاوزانه قلمداد کرده اند که می‌تواند تهدیدی برای کشور باشد.

وی گفت: به همین منظور اظهاراتی بسیار قوی از سوی فرماندهان نظامی ایران منتشر می‌شود که ایران از موشک‌های پیش رفته بالستیکی برخوردار بوده و قادر است ناو هواپیمابر آمریکایی را مورد هدف قرار دهد.

خبرنگار سی ان ان درتهران ادامه داد: یک فرمانده ارشد نظامی ایران گفته است که ایران به دقت رفتار آمریکا در خلیج فارس را زیر نظر دارد و چنانچه آمریکایی‌ها دست به هر تحرکی بزنند پاسخ کوبنده‌ای به آن داده خواهد شد.
سرلشکر حسین سلامی روز گذشته (سه شنبه) در دومین مراسم ملی گرامیداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران از سوی سازمان بسیج اساتید برگزار شد، با اشاره به خاطرات مشترک خود با شهید حسن طهرانی مقدم، گفت: ۱۲ سال پیش با شهید طهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه بودیم و می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند. زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب پذیری داشتند، اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آنها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، اما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت ۱۰۰ درصدی هدف قرار دهیم، در ۱۵ سال پیش دستیابی به این فناوری یک آرزو بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناوها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خورد، اما این شهید بزرگ ناامید نشد تا یک روز ما صفحه‌ای را در ابعاد دو سوم یک ناو را در دریا قرار دادیم تا موشک دقیقاً به هدف اصابت کرد و آن روز توانستیم توازن قدرت را تغییر دهیم. این تأثیر علم و تفکر با روحیه جهادی است. امروز موشک‌های نقطه زن که هدف‌های متحرک را می‌زنند بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با همتای سودانی خود تاکید کرد که ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • روایتی کامل از شب حمله ایران به اسراییل
  • «توس۳» موشک انداز بی رحمی که همه استحکامات را درهم می‌کوبد
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند