Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:46:06 GMT

نیروگاه سد کرج پس از ۵۱ سال تعمیر اساسی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۳۰۸

نیروگاه سد کرج پس از ۵۱ سال تعمیر اساسی شد

‌واحد یک نیروگاه برق‌آبی امیرکبیر با تلاش متخصصان داخلی و به منظور کمک به شبکه سراسری برق وارد مدار شد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از آب منطقه‌ای تهران، سید حسن رضوی، مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: با وجود مشکلات متعددی که برای انجام اورهال وجود داشت، اما با سابقه فنی پیمانکار و همچنین تلاش و پشتکار همه دست اندرکاران، انجام اورهال اساسی و تست‌های مربوطه واحد یک نیروگاه برقابی سد با موفقیت به پایان رسید و اکنون به شکل رسمی مجدداً راه‌اندازی و وارد مدار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با وجود نوساناتی که به واسطه تحریم‌ها به اقتصاد کشور تحمیل شده بود و همچنین شرایط جوی، اما این واحد نیروگاهی طبق برنامه زمان بندی مجدداً به شبکه سراسری برق پیوست.

رضوی با بیان اینکه شاخص‌های بهره برداری باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران شرکت باید بر اساس برنامه‌ها نسبت به بهره برداری بهینه مطابق استانداردها عمل کنند و مجموعه سد و نیروگاه را با ضریب اطمینان بیشتر در مدار بهره برداری قرار دهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: در مجموعه آب تهران، نسل اول سد سازی کشور وجود دارد که برای بهره برداری از آنها هر کدام شرایط خودشان را دارند، آنچه مهم است درست بهره برداری کردن از سرمایه‌هایی است که نیم قرن پیش ساخته شده است و همه باید بدانیم که این سدها و تأسیسات، سرمایه‌های اساسی کشور به شمار می‌روند.

در ادامه مهدی فتوکیان مدیر امور بهره برداری و نگهداری سد و نیروگاه امیرکبیر عنوان کرد: زمان راه اندازی واحد اول و دوم نیروگاه سال ۱۳۴۰ بوده که واحد اول بیش از ۴ میلیون و ۸۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۹ هزار ساعت کارکرد و واحد دو نیز بیش از ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار مگاوات ساعت تولید و بیش از ۱۳۱ هزار ساعت کارکرد داشته است.

وی با اشاره به اینکه واحد شماره یک در سال ۴۶ یک بار مورد تعمیرات اساسی اورهال قرار گرفته و از آن زمان تا ۲۲ مهرماه سال گذشته تعمیری نداشته و این تعمیرات بعد از ۵۱ سال اجرایی شده است یادآور شد: واحد یک از سال ۴۶ تا تاریخ یاد شده ۱۲۰ هزار ساعت کارکرد و در این مدت همچنین بیش از ۳ میلیون و ۷۱۶ هزار مگاوات ساعت هم تولید داشته است.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اورهال در ۱۹ اردیبهشت سال جاری به صورت آزمایشی انجام شد، گفت: پس از انجام آزمایش‌های مربوطه این واحد در تاریخ یاد شده مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفت و تاکنون ۷۱۳ ساعت کارکرد و ۲۹ هزار و ۹۴۰ مگاوات ساعت انرژی برق تولید کرده است که از امروز هم برای کمک به شبکه سراسری برق به شکل رسمی وارد مدار شد.

محمد شهریاری مدیر دفتر بهره برداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز این عملیات را که پس از ۵۱ سال اتفاق افتاد، منحصر به فرد دانست و بیان کرد: قرارداد این پروژه در ساعات پایانی سال ۹۶ ابلاغ گردید که با توجه به سابقه کاری خوب پیمانکار به شرکت نصب و بهره برداری نیروگاه‌های برقابی خوزستان واگذار شد.

وی افزود: این پروژه در سه فاز خلاصه می‌شود که فاز اول اورهال واحد دوم لتیان، فاز دوم واحد یک نیروگاه امیرکبیر و فاز سوم تأمین برق اضطراری دیزل ژنراتور حوزه ستادی با اهداف پدافند غیر عامل است.

شهریاری ضمن تشکر از عوامل اجرایی، پیمانکاران و کارشناسان متخصص شرکت اضافه کرد: با توجه به اهمیت این پروژه و لزوم بهره‌برداری سریع از آن، همکاران حتی در ایام نوروز و روزهای تعطیل مشغول فعالیت بوده که نشان دهنده همدلی و هم یاری کلیه کارکنان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تأسیسات شرکت از قدمت بالایی برخوردار است و لازم است در برنامه ریزی‌های کلان به نوسازی آنها توجه ویژه صورت گرفته و در صدر برنامه‌های شرکت قرار گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به طرح های در حال اجرا برای جبران بخشی از کمبود آب مشهد گفت: برای خدمت رسانی موثر و بیشتر به مشترکان شهری و روستایی زیرمجموعه این شرکت و نیز بهره مندی و دسترسی مشترکان به آب شرب سالم و بهداشتی، ۱۰ مخزن ذخیره جدید با ظرفیت ۹۰ هزار و ۷۵۰ مترمکعب طی سال گذشته به بهره برداری رسید.
حسین اسماعیلیان افزود: از مجموع ۱۰ مخزن جدید، ۳ مخزن با ظرفیت ۹۰ هزار مترمکعب در حوزه پهنه مشهد به بهره برداری رسیده و ۷ مخزن دیگر در مناطق روستایی شامل شریف آباد، دوله، برج موری، چشمه علیمو، دهنه چهل و جرخشک، بالنده و ده غیبی با ظرفیت ذخیره سازی ۷۵۰ مترمکعب آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت مخزن ذخیره آب، یکی از اقدامات ویژه‌ای است که نقش موثری در مدیریت توزیع در شهرستان مشهد دارد.

دیگر خبرها

  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش