Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@02:15:50 GMT

بیانیه گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۵۱۹

بیانیه گرامیداشت سالروز شهادت شهید مصطفی چمران

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، بهره‌گیری از سیره و نقش آفرینی‌های تأثیرگذار آن شهید ارجمند در عرصه مقاومت فعال ضد استکبار جهانی را، نیاز دائمی مدافعین انقلاب، نظام و میهن اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین دانست.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: مطالعه و تأمل در زندگی شهید دکتر مصطفی چمران و شاخص‌های شخصیتی آن شهید ارجمند بویژه بصیرت و آگاهی عمیق در حوزه حوادث و وقایع زمانه و هوشمندی در طرح‌ریزی‌های دفاعی و نظامی، اعتقاد و باور عمیق وی به معنویت و توکل الهی؛ نسخه‌های آموزنده و رهگشایی را فراروی نسل‌های تاریخ این سرزمین، نیروهای مسلح و مدافعین استقلال و تمامیت ارضی کشور و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: روح والا و وارسته و تجارب علمی و آموزه‌های انقلابی و مبارزاتی ناشی از حضور در لبنان و همراهی با رزمندگان مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی در پیوند با عنصر دین داری و ولایت‌مداری از وی چهره‌ای ممتاز و فراملی ساخته بود به گونه‌ای که با گذشت حدود چهار دهه از فراغ آن شهید عزیز نام و یاد وی نزد مجاهدان مدافع آرمان فلسطین منشأ حرکت و اندیشیدن به جهاد و مقاومت است.


این بیانیه در ادامه با اشاره به مبارزات سیاسی دکتر چمران علیه استبداد و استعمار و رویارویی خستگی ناپذیر علیه نظام طاغوتی شاه و سپس هجرت وی از ایران به مصر و لبنان پس از قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ آورده است: حضور بالنده و فعال شهید دکتر مصطفی چمران در صحنه آموزش و فراگیری فنون و شیوه‌های مبارزه مسلحانه و جنگ چریکی در مصر و سپس تعلیم آن به انقلابیون مسلمان ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان و در ادامه بهره‌گیری از آن تجارب ارزشمند و مؤثر در مصاف با ضد انقلاب در کردستان و نیز متجاوزین رژیم بعثی صدام، از وی شخصیتی ممتاز، ماندگار و منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی ترسیم کرده است.


این بیانیه، شهید چمران را الگویی ممتاز و آموزنده برای نسل جوان و مجاهدان عرصه‌های دفاع از تمامیت ارضی کشور و پاسداری از انقلاب و نظام اسلامی قلمداد و تصریح کرده است: با گذشت سی و هشت سال از عروج آن شهید گرانقدر، مطالعه و تأمل در ابعاد و زوایای زندگی پرفروغ وی برای اقشار و آحاد مردم ایران به ویژه نسل‌های آینده ساز کشور و رزمندگان اسلام، عبرت‌آموز و راهگشا است.


در پایان این بیانیه با پاسداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت آن فرمانده عارف و مجاهد و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان و تأکید بر بازخوانی کارنامه درخشان و آموزنده شهید دکتر مصطفی چمران در عرصه‌های صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی و مصاف با جبهه ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران تأکید شده است: در شرایطی که انقلاب اسلامی در مصاف راهبردی خود با نظام سلطه و استکبار همچنان آماج هجمه‌های گوناگون و دشمنی‌های پیچیده از جمله جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و شیطانی آمریکای زورگو و نبرد همه جانبه رسانه‌ای قرار دارد، جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری در صحنه‌های سرنوشت ساز «مقاومت فعال» نیازمند بصیرت، هوشمندی، ولایتمداری و عمل انقلابی از جنس شهید دکتر چمران است و تا هنگامی که یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان و حماسه سازان تاریخ انقلاب و نظام اسلامی در جامعه ما جاری و زنده است، ملت ایران در حصار امنیت، سلامت و آرامش قرار خواهد داشت و این دستاورد ثمره و نتیجه ایمان، وحدت، پایداری و استقامت مردم عزیز ایران اسلامی در پیروی از تدابیر و راهبردهای حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و جانفشانی و فداکاری‌های شهدا و ایثارگرانی است که نام ایران اسلامی و امت سلحشور را بر بلندای تاریخ معاصر ثبت نموده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چمران شهید شهيد چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به عدم وجود دوربرگردان‌های غیرهمسطح در طول مسیر ۱۱ کیلومتری بزرگراه شهید چمران (حدفاصل پل پارک وی تا تونل توحید)، از تلاش برای احداث ۲ دوربرگردان غیرهمسطح در این بزرگراه خبر داد و گفت: در حالی که احداث دوربرگردان جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران از سال گذشته آغاز شده، تلاش برای اجرای دوربرگردان شمال به شمال نیز از فروردین‌ماه امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

صداقتی در تشریح مشخصات فنی پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث یک دستگاه پل دوربرگردان به طول ۹۰ متر (۲۹۰ متر با احتساب شیب راهه) و عرض متوسط ۶ متر است. ضمن اینکه اصلاحات هندسی معبر به طول ۱۵۰ متر و اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی از سایر بخش‌های این پروژه به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، کاهش ۷.۵ کیلومتری پیمایش‌های اضافی در مسیر بزرگراه شهید چمران، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت را از مهمترین تأثیرات اجرای پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران خواند و ابراز امیدواری کرد عملیات احداث این پروژه راهگشای عمرانی تا پایان سال به سرانجام برسد.

کد خبر 6097943 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است
  • جزئیات برنامه‌های گرامیداشت سالروز عملیات بازی‌دراز اعلام شد
  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • آغاز عملیات احداث پل دوربرگردان شمال به شمال بزرگراه شهید چمران
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه