Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید درویش دماوندی متخصص پوست، مو و زیبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: آفتاب سوختگی در حقیقت زمانی که فرد در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد حتی اگر در حد چند ثانیه هم باشد می‌تواند در پوست فرد نمایان شود که علت واقعی این موضوع برخورد اشعه ماوراء بنفش با پوست فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اشعه ماوراء بنفش زمانی که با پوست تماس پیدا می‌کند، پوست فرد در ابتدا قرمز رنگ می‌شود و در نهایت با درد و تاول همراه است که بعد از گذشت چند روز این ضایعات پوستی برطرف می‌شود.

دماوندی افزود: علائم عمومی این پدیده ضعف، بیحالی و تب است، در حقیقت افرادی که در ساعات گرم روز از محل کار یا خانه بیرون می‌روند باید نکاتی را برای محافظت از پوست خود رعایت کنند. اوج درجه حرارت روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعداز ظهر است و تاکید می‌شود افرادی که قست بیرون رفتن از محل کار یا خانه را دارند بهتر است از کلاه‌های لبه دار با لبه ۷ تا ۱۰ سانتی، عینک آفتابی و از ضد آفتاب‌هایی که حاوی spf یا فاکتور‌های محافظتی c هستند استفاده کنند و هر ۲ تا ۴ ساعت بهتر است که استفاده از آن‌ها تجدید شود.

وی یاداور شد: به علت اینکه پست کودکان و نوزادان حساس به نور آفتاب است تا جایی که امکان دارد در ساعات گرم روز از بیرن آوردن کودکان و نوزادان خودداری شود و زمانی که می‌خواهند کودک یا نوزاد را از خانه بیرون ببرند حتما از کرم ضد آفتاب استفاده شود.

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: افرادی که پوستی روشن دارند سریع‌تر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند و افراد دارای پست سبزه در هنگام مواجه شدن با آفتاب سوختگی رنگ پوست آن‌ها برنزه می‌شود.

دماوندی گفت:افرادی بر این باورند که استفاده از عامل برنزه کننده هیچ تاثیرات مخربی بر روی پوست نخواهد گذاشت، در این باره باید گفت که این عوامل بسیار تاثیرات مخربی بر روی پوست می‌گذارند و فرد بیشتر در معرض آفتاب سوختگی قرار می‌گیرد.

وی افزود: استفاده از انواع ویتامین‌های E، C، A در درمان آفتاب سوختگی موثر هستند، برای درمان بهتر آن می‌توان موضعی که دچار آفتاب سوختگی شده است خنک نگه داشت و از کمپرس مرطوب استفاده کرد.

وی بیان کرد: برای کاهش علائم موضعی می‌توان از کرم‌های ضد آفتاب، قرص‌های آنتی هیستامین، آسپرین، استامینوفن و بروفن که ضد التهاب هستند استفاده کرد.

دماوندی یادآور شد: برای درمان خارجی می‌توان از عصاره آلوئه ورا کمک گرفت فردی که دچار آفتاب سوختگی شدید می‌شود حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کند تا این موضوع منجر به ایجاد سرطان‌های پوستی نشود.

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: بعضی از بیماری‌های پوستی مانند لوپوس زمانی که شخص در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

انتهای پیام/س

 انواع ویتامین‌های E، C، A در درمان آفتاب سوختگی موثر هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد

ایسنا/کردستان با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد.

میثم عابدی، امروز در مراسم رونمایی از مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) اظهار کرد: استان کردستان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در حوزه آی سی تی وضعیت بسیار مطلوبی دارد که باید مورد آموزش قرار گیرند.

وی بر نهادینه کردن آموزش در حوزه فناوری اطلاعات در مدارس تأکید کرد و افزود: برخی از نهادهای خصوصی وعده حمایت و تجهیز مدارس را داده‌اند.

عابدی با اشاره به اینکه مبتنی بر ظرفیت استان ها در بخش های مختلف باید هوشمندسازی تعریف شود تا اثرگذاری لازم را در توسعه داشته باشد عنوان کرد که با توجه به مصرف‌گرا بودن کشور عراق، باید در زمینه صادرات تولیدات فناورانه متناسب با ظرفیت‌هایی که در کردستان وجود دارد برنامه‌ریزی اصولی صورت بگیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کردستان به لحاظ تولید برخی از محصولات کشاورزی مانند گندم، توت‌فرنگی و به لحاظ معدنی در زمینه معادن طلا و غیره ظرفیت بالایی دارد که می‌طلبد برای بهره‌گیری بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه استان، از روش‌های فناورانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: صدور خدمات در حوزه ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به نیازی که در اقلیم وجود دارد می‌تواند نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، ارزآوری و اشتغال‌سازی ایفا کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این مراسم اظهار کرد: اتاق بازرگانی در دوره دهم برای جبران عقب ماندگی تاریخی که کردستان نسبت به سایر استان ها داشته ، ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت را در دستور کار قرار داده است.

کمال حسینی با بیان اینکه ۴۴ برنامه برای این بنیاد هدفگذاری شده است، افزود: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، هشت شهرک صنعتی تخصصی، کنسرسیوم، شرکت مادر تخصصی معدن و صنایع معدنی از جمله برنامه‌های بنیاد توسعه استان است.

وی بیان کرد: پیشرفت کشور مستلزم توسعه استان‌های مختلف است، بنابراین می‌طلبد در راستای رشد مناطق گوناگون تلاش مضاعفی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدام آتشین مرد نقاش | مادر و پسر ۱۱ ساله در خشم پدر سوختند
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • خواص جکوزی برای پوست
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • پلمب مطب غیر مجاز مداخله گر در زمینه پوست، مو و زیبایی در قم
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق