Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سرپرست سازمان تامين اجتماعي از اختصاص 150 ميليارد تومان براي پرداخت وام به بازنشستگان تحت پوشش خبر داد و گفت: مدل نهايي همسان‌سازي حقوق بازنشستگان به دولت ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاري آريا، محمدحسن زدا در پرسش و پاسخ به سوالات کاربران در صفحه اينستاگرام خود در خصوص قانون جديد بيمه کارگران ساختماني گفت: در مجلس اين موضوع در کميسيون‌ها در حال بحث و بررسي است و به محض تصويب آن را اجرا خواهيم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي گفت: در حال حاضر 520 هزار قاليباف تحت پوشش سازمان تأمين اجتماعي هستند در حالي که دولت فقط براي 300 هزار نفر آنها حق بيمه پرداخت مي‌کند و ما بايد مابقي آنها را يا از ساير بودجه‌ها و حق ساير بيمه شدگان پرداخت کنيم و يا اينکه بر اساس فرمول‌هاي جديد محاسبه و آن را از خود قاليبافان بگيريم. به همين دليل شرايط بيمه بيش از اين افراد را نداريم.

زدا در خصوص همسان سازي حقوق بازنشستگان اين سازمان گفت: يکي از دغدغه‌هاي ما همسان سازي است چرا که بازنشستگان در حال حاضر شرايط سختي را دارند و با يک ميليون و 500 هزار تومان نمي‌توانند امورات جاري خود را بگذرانند.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي افزود: براي همسان سازي مدل نهايي آن را طراحي و در 24 ارديبهشت ماه نامه‌اي مبني بر همسان سازي حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي و اعتباري که نياز دارند را به هيئت دولت ارسال کرده ايم.

وي تاکيد کرد: چنانچه اين اعتبار تأمين شود، آمادگي داريم ظرف 24 ساعت همسان سازي را اجرا کنيم.

زدا گفت: بازنشستگان بيشتر به اين دليل ناراحت هستند که در بودجه سال 98 اعتبار همسان سازي براي بازنشستگان کشوري و لشکري اختصاص داده شده اما براي بازنشستگان تأمين اجتماعي اعتباري نيامده است. بنابراين اين سوال را بايد دو گروه آنهايي که اين لايحه را به بودجه اضافه کرده اند و هم نمايندگان مجلس که تصويب کرده اند پاسخ دهند.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي گفت: بر اساس مدلي که براي بازنشستگان کشوري و لشکري اجرايي شد، ماهيانه 120 تا 150 هزار تومان پرداخت مي‌شود و ما اين مدل را نمي‌پسنديم و مدنظر ما نيست.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا بازنشستگان در سال جاري منتظر اجراي همسان‌سازي باشند يا خير، گفت: تعهدي است که بايد انجام شود و در قالب برنامه ششم مصوب شده است. بر همين اساس اميدواريم که اجرايي شود.

زدا با اشاره به اينکه در سال جاري به دليل فشارهاي دشمنان در شرايط بسيار بدي هستيم، گفت: فشار اقتصادي روي ما زياد است و اينگونه نيست که پولي باشد و نخواهند به ما اختصاص دهند.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي در مورد اينکه رانندگان تاکسي جز مشاغل سخت هستند يا خير، گفت: گروهي از رانندگان که در شرکت‌هايي مشغول به کار هستند، از طريق مجموعه مورد نظر تحت پوشش بيمه قرار گرفته‌اند اما گروه دوم خودشان شخصاً مالک خودرو بوده و فعاليت مي‌کنند. به همين دليل حتي تحت پوشش قانون کار نيستند به همين دليل پيشنهاد داده‌ايم صندوقي براي حمايت از اين رانندگان با کمک دولت، رانندگان و بخش خصوصي انجام شود و در اين صورت بايد پس از تشکيل صندوق، مجلس تصويب کند و در اين صورت مي‌توان در مورد سخت يا زيان بودن شغل آنها تصميم گيري شود.

وي در مورد پرداخت وام به بازنشستگان تأمين اجتماعي گفت: اينگونه نيست که به بازنشستگان کشوري وام پرداخت شود اما بازنشستگان تأمين اجتماعي از اين امکان محروم باشند.

زدا گفت: در سال جاري 150 ميليارد تومان از طريق بانک رفاه براي پرداخت وام به بازنشستگان اختصاص داده شده که در بازه‌هاي زماني 4 ماهه بر اساس اولويت و حقوق بازنشستگان به آنها تعلق مي‌گيرد.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي گفت: اين اعتبار در اختيار استان‌ها قرار گرفته که بازنشستگان مي‌توانند با مراجعه به دفاتر کانون‌هاي بازنشستگي ثبت نام کنند و با دارا بودن شرايط از اين وام بهره مند شوند.

وي با اشاره به اينکه 3 ميليون و 200 هزار بازنشسته تحت پوشش تأمين اجتماعي هستند، اظهار داشت: نمي‌توانيم همزمان به همه اين افراد وام 5 ميليون توماني پرداخت کنيم به همين دليل طي ماه‌هاي مختلف اين وام اختصاص پيدا مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تامين اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟