Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با رسیدن فصل گرما ضعف و قطعی مکرر آب و برق گریبانگیر مردم دهستان ضیابر شده و مردم این منطقه گلایه‌مندند.

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: هنوز چند وقتی از ورود گرمای بی‌سابقه هوا نمی‌گذرد که مشکلات ناشی از آن از جمله قطع، ضعف و کمبود مکرر برق و آب گریبانگیر مردم شده است.

 

مردم این دهستان هر روز با قطعی و کمبود شدید آب شرب مواجه هستند و ضعف برق به حدی است که مردم نمی‌توانند کولر و یا پنکه‌ای روشن کنند و باید با گرمای هوا بسوزند و بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

چندسالیست که مردم این منطقه خواستار تقویت برق هستند اما متاسفانه هیچ فکری به حال مردم نشده و اداره توزیع برق شهرستان صومعه‌سرا هم هر بار یک چیز می‌گوید.

 

نوسانات برق به جایی رسیده است که لوازم منزل مردم این منطقه سوخته است ولی با مراجعه به اداره برق هیچگونه پیگیری به عمل نیامده و یا مردم با عدم حضور رئیس اداره برق و مسئول ثبت پرونده در این اداره مواجه می‌شوند.

 

جالب توجه است که مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سیل اخیری که در کشور به وقوع پیوست؛ گفت: شبکه برق کشور با وقوع سیل هیچ مشکلی نداشت و اکنون این شبکه در پایداری کامل است و بارندگی ها مشکل برق تابستان را برطرف ساخت. اگر مشکل برق حل شده پس چرا مردم باید با نوسانات برق دست و پنجه نرم می‌کنند؟

 

 

در همین راستا گزارش مردمی تهیه و در ادامه به آن می‌پردازیم:

 

*هیچ مسئولی پاسخگوی خسارات وارده به مردم نیست

یوسف ضیابری یکی از اهالی خیابان فرهنگیان ضیابر اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت، مصرف برق هم افزایش پیدا کرده اما بعد از گذشت بیش از 35 سال هیچ رشته سیمی به این کوچه اضافه نشده است.

 

وی با بیان اینکه در 35 سال گذشته در 200 متر فقط 10 خانوار در این محل زندگی می‌کردند اما امروز این تعداد به بیش از 50 خانوار رسیده است، گفت: باید اداره توزیع برق شهرستان اقدام به تقویت ولتاژ برق کند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

 

این مرد ضیابری با بیان اینکه سال گذشته به دلیل نوسانات برق و قطعی مکرر، مانیتور کامپیوتر منزلم سوخت و بیش از سه بار به اداره برق مراجعه کردم متاسفانه مسئول پاسخگویی حضور نداشت و همکارانش می‌گفتند به مرخصی رفته است، تصریح کرد: من با این سن و سال نباید هر  روز از ضیابر به صومعه‌سرا رفته و با در بسته مواجه شوم، اگر یک کارمند حضور ندارد و در مرخصی است باید جانشین داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اداره برق کاری کرد که بیخیال پیگیری حقم باشم، خاطرنشان کرد: متاسفانه هفته گذشته باز به دلیل نوسانات برق کیس کامپیوتر دچار سوختگی شد و می‌دانم باز پیگیری کنم جوابی دریافت نخواهم کرد.

 

ضیابری با بیان اینکه هیچ مسئولی پاسخگوی این همه خسارات وارده به مردم نیست، اظهار کرد: هیچ خیری که از این مسئولان به ما نمی‌رسد لااقل یک مقدار در کارشان مدیریت داشته باشند تا خسارتی به ما وارد نشود

 

 

وی با بیان اینکه در زمینه آب شرب هم مشکلات زیادی در این منطقه حاکم است، افزود: قطعی و ضعف فشار و گل‌آلود بودن آب شرب مشکلاتی است که ما مردم ضیابر با آن مواجه هستیم.

 

*نوسانات و افت شدید ولتاژ برق باعث سوختن لوازم برقی ما می‌شود

یکی از بانوان ضیابری با بیان اینکه نوسانات و افت شدید ولتاژ برق باعث سوختن لوازم برقی ما می‌شود، گفت: با توجه به تورم و افزایش قیمت کالاها، توان خرید مجدد اجناس را نداریم.

 

وی با بیان اینکه تحمل گرمای طاقت‌فرسا در طول شبانه‌روز یکی دیگر از مشکلات ماست که به ضعف برق برمی‌گردد، تصریح کرد: نماینده شهرستان در سخنرانی‌های خود به 2 گزینه آسفالت و تامین برق شهرستان اشاره می‌کند در صورتی که آسفالت‌هایی که در خیابان‌ها و کوچه‌ها انجام می‌شود به قدری بی‌کیفیت است که با یک بارندگی همه کنده می‌شود و برق هم که دیگر همه شاهد آن هستند.

 

این بانوی ضیابری با بیان اینکه مسئولان ما شعارمحور شدند خاطرنشان کرد: در زمان اخذ امتیاز برق وزارت نیرو برق ۲۲۰ ولت را به مردم واگذار کرده است که طبق قانون اگر از ۲۲۰ ولت افت ولتاژ داشته باشیم، هر لوازم برقی که بر اثر این افت ولتاژ می‌سوزد، پرداخت خسارتش بر عهده وزارت نیرو است.

 

وی با بیان اینکه ولتاژ برق منزل ما طبق ولتاژ سنجی که در منزل نصب کرده‌ایم، بیشتر از 214 نیست، اظهار کرد: چند سال پیش موتور یخچالم سوخت و هیچ گونه خسارتی نتوانستم دریافت کنم امسال هم که کامپیوتر دخترم سوخت.

 

این بانوی ضیابری افزود: همسرم سال گذشته چندین بار به اداره برق مراجعه کرد اما هیچ پاسخی نگرفت و از رفت و آمد جهت دریافت خسارت پشیمان شد.

 

وی با اشاره به افت فشار آب، گفت: متاسفانه علاوه بر اینکه فشار آب کم است، همراه با گل و لای شدید است، که اگر آب رودخانه را در لیوان بریزیم خیلی شفاف‌تر از آب شربی است که ماهانه برای آن هزینه پرداخت می‌کنیم.

 

 

* سوختن لوازم خانگی یعنی منع شدن افراد خانواده برای استفاده از آن

یکی دیگر از اهالی ضیابر تصریح کرد: با توجه به شروع فصل گرما به دلیل افت شدید ولتاژ برق مردم نمی‌توانند از وسایل سرمایشی استفاده کنند منظور از وسایل سرمایشی تنها کولر‌های گازی نیست، یخچال‌های ما بدرستی کار نمی‌کنند و حتی از پنکه هم نمی‌توانیم در این روز‌های گرم به خوبی استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از مدیریت اداره برق سوالی دارم آیا مسئولان در این روز‌های گرم بدون کولر و وسایل سرمایشی می‌توانند زندگی کنند؟ آیا می‌توانند خودشان را در این گرما بجای ما قرار دهند؟ که یقینا جوابش خیر است زیرا با ورود به اتاق مدیریتی آنها با اتاقی خنک مواجه می‌شویم.

 

این پیرمرد ضیابری با بیان اینکه یکی از دوستان ما به دلیل ضعف شدید آب و برق بیش از 15 روز است که به حمام نرفته است، اظهار کرد: روز گذشته به همین دلیل به فرمانداری مراجعه و مشکلش را بیان کرده است، آیا پیگیری کنند یا خیر.

 

وی با بیان اینکه در این شرایط بد اقتصادی دیگر مسئولان نباید به زخم مردم نمک بپاشند، افزود: سوختن لوازم خانگی یعنی منع شدن افراد خانواده برای استفاده از آن، زیرا دیگر قدرت خرید برای کسی نمانده است.

 

گرمای طاقت‌فرسا و از طرفی ضرر و زیانی که از افت ولتاژ برق به وسایل برقی مردم تحمیل می‌شود و افت فشار آب بسیار برای مردم روستایی سنگین است و می‌طلبد که مسئولان هر چه سریعتر نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

 

 

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت اوقات فراغت شیراز اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه کرامت در فارس کانون های مساجد غنی سازی اوقات فراغت شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت روزنامه قطعی مکرر آب و برق افت فشار آب نوسانات برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف برزگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کلاچای با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری نشانگر اهمیتی است که معظم له به نقش و جایگاه کارگران در تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی توجه به جایگاه کار و کارگر را در اسلام با اهمیت توصیف کرد و گفت: بی شک تحقق شعار سال در گرو عزم جدی جامعه کارگری امکان پذیر است.

حجت الاسلام برزگر در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و امضای قرارداد همکاری میان دو کشور آن را راهبردی و در راستای تأمین منافع و مصالح دو کشور همسایه دانست.

امام جمعه موقت کلاچای با اشاره به آغاز برداشت محصول برگ سبز چای و لزوم حمایت دولت از چایکاران تصریح کرد: معتقدم قیمت برگ سبز چای باید متناسب با نرخ تورم سالانه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این شرایط موجب می‌شود تا چایکاران با رغبت مضاعف وارد عرصه کشاورزی شوند.

حجت الاسلام برزگر همچنین در ادامه مطالبی در خصوص نهم اردیبهشت سالروز تأسیس شوراها و دوازدهم اردیبهشت هفته معلم ارائه کرد.

کد خبر 6089077

دیگر خبرها

  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • ویدیو/ میرزازاده: هیچ سوپراستاری‌ شکست ناپذیر نیست حتی لوپز
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟