Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امروز چهارشنبه، ۲۹ خردادماه، با حضور مسئولان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.
رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت، در ابتدای این نشست نقطه قوت برنامه‌های دهه کرامت را مردمی بودن آن دانست و افزود: تجربه نشان داده است هر جا که مردم خودشان با توجه به ارادتی که به اهل‌ بیت‌(ع) دارند پای‌ کار آمده‌اند کار‌ها به نحو بی‌نظیر و بانشاط معنوی بیشتر انجام‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نیاز است تا بتوانیم برای برپایی جشن‌های ایام ارزشمند دهه کرامت، تلاش، دقت و فعالیت ویژه‌تری در حوزه مردمی و عمومی بودن آن داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت رسانه‌ها از بعد اطلاع‌رسانی و تأثیرگذاری آن بر تمام اقشار جامعه، از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم جهت اطلاع‌رسانی برنامه‌ها که در دهه کرامت انجام می‌شود همکاری کنند.
‌دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت در پایان، کار شورای دهه کرامت را سازماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و سازمانی جهت تسهیل فعالیت‌های مردمی خواند و اضافه کرد: هرمزگان در زمینه‌های مختلف قرآنی، گردشگری مذهبی، زیارتی، بعد فرهنگی، ادبی، تبلیغاتی و... ظرفیت بسیاری را در خود دارد و به بهانه برپایی مراسم دهه کرامت، نیاز است تا سازمان‌ها و ادارت و به‌ویژه متولیان فرهنگی در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این مسیر با تشکیل دبیرخانه و کمیته‌هایی تخصصی به این موضوع بپردازند.
برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از هزار کانون مساجد هرمزگان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، نیز در این نشست با بیان اینکه دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌القعده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه‌(س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا‌(ع) است، گفت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار مهربانی به‌ رسم اهل‌ بیت‌(ع) است، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل‌ بیت‌(ع) به متن جامعه بخصوص جوانان به‌شمار می‌رود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفا‌های کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و ادامه داد: تمامی برنامه‌های تنظیم‌شده برای رشد و تعالی و کمال انسان در آموزه‌های دینی ما بر محور کرامت بنیان نهاده شده است و به بیان امروزی نیز کرامت انسانی مبنای حقوق شهروندی و انسانی و لازمه دستیابی به توسعه محسوب می‌شود و مفاهیم ارزشمندی، چون «امنیت»، «عدالت»، «آزادی» و «اخلاق» ذیل مفهوم کرامت انسانی معنا و مفهوم می‌یابند. از این منظر کرامت انسانی و کرامت اخلاقی نیاز اصلی جامعه امروز است.
وی اظهار کرد: تعمیق باور‌های آحاد جامعه نسبت به معارف اهل‌بیت‌(ع)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف دینی و آموزه‌های اهل‌بیت‌(ع) از اهداف برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت امسال است.
این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ توسعه فرهنگ رضوی دارد، ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در بیش از هزار کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در استان هرمزگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: دهه کرامت نخستین دوره شورای هماهنگی استان هرمزگان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ بود که به ابتکار جمیله علم‌الهدی همسر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران، نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران برگزار شد.

در این کنگره ۳۰۰ مهمان خارجی از بانوان تاثیرگذار و عمدتا سطح بالای کشورهایی، چون ارمنستان، چین، استرالیا، سریلانکا، تایلند، پاکستان، کامرون، صربستان، سوئد، بلغارستان، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، سوریه، لبنان و روسیه حضور داشتند.

این نشست در سه سطح شخصیت‌های فرهنگی، علمی، وزیران و بانوان اول و نیز سلبریتی‌ها برگزار شد و همسران مقامات عالی‌رتبه از جمله همسر نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، عراق، قرقیزستان، صربستان، گینه، نیجریه، سریلانکا و رییس شورای مرکزی زنان ترکمنستان همچنین فرستاده ویژه رییس جمهور سوریه سخنرانی کردند.

یکی از دستاورد‌های این کنگره امضا۱۰ سند و تفاهم‌نامه دوجانبه بود، نمایشگاهی نیز از دستاورد‌های بانوان ایرانی در حاشیه این اجلاس برپا شده بود.

در نخستین کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار، ارمنستان نامزد برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیر گذار شده بود و حالا در سفر رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان به ارمنستان، خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان برای برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور در سومین روز سفر خود به ارمنستان با خانم ژانا آندراسیان وزیر آموزش علوم فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان دیدار داشت و در این دیدار زمینه‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بین دو کشور بررسی شد.

در این دیدار سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، مصطفوی مدیرکل حوزه اسناد بین‌المللی و دیوسالار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را همراهی می‌کردند.

گفتنی است چنین نشست‌های از بعد دیپلماسی همسران مقامات کشور‌ها حائز اهمیت است که دور دوم این کنگره در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • بنیاد حکیم طوس راه اندازی خواهد شد/ ساخت فیلم و مستند درباره فردوسی در دستور کار است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر