Web Analytics Made Easy - Statcounter

"جواد رحیمیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: در سه ماهه اول امسال حدود 100 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی در شهرستان بویراحمد بدلایل مختلفی طعمه آتش شده و این روند نسبت به مدت مدت مشابه سال گذشته افزایش تاسفباری دارد.

وی دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد را متعدد ارزیابی و اظهار داشت: درگیری‌های محلی و خطاهای انسانی مهمترین دلایل این وقایع نگران کننده و تاسفبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: در هفته جاری شاهد 2 فقره آتش سوزی در حدود 55 هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق " کاکان و نرماب " این شهرستان بودیم که برای خاموش کردن شعله‌های آتش در این 2 منطقه، سه شبانه روز خواب بر چشمان من و همکارانم نرفته است.

رحیمیان از کمبود امکانات برای خاموش‌کردن شعله‌های آتش در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بویراحمد هم اظهار نگرانی کرد و ادامه داد:‌ پول برای خرید آب معدنی هم نداریم و همکاران من، شب ها در یخچال منازل خود یخ آماده می کنند که درصورت وقوع آتش سوزی نیازی به خریدن آب معدنی نداشته باشیم.

وی گفت: پوشش علوفه ای در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد بدلیل بارش‌های مناسب، خوب بوده اما متاسفانه شاهد برخی درگیری های محلی و در نهایت آتش سوزی جنگل ها و مراتع در این ارتباط هستیم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، نیروی انسانی موجود برای خاموش کردن شعله های آتش در جنگل ها و مراتع این شهرستان را بسیار ناکافی خواند و اظهار داشت: برخی از نیروهای انسانی ما بازنشسته و از سویی نیروی جدیدی نیز بکار گرفته نشده است.

رحیمیان افزود: با کمبود شدید نیروی انسانی برای خاموش کردن شعله های آتش مواجه هستیم و متاسفانه در بخش امکانات پشتیبانی از قبیل خودرو و مواد غذایی نیز شرایط بسیار ناخوشایندی داریم.

وی گفت: خودروهای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد فرسوده و به مزایده گذاشته شده اما هیچ خودرو جدیدی جایگزین خودروهای گذشته نشده است.

رحیمیان تاکیدکرد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد پول برای خرید آب معدنی هم ندارد و غذای آنان در زمان خاموش کردن شعله‌های آتش بسیار ناکافی و حتی گاهی به یک وعده غذایی در طول شبانه روز می رسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آتش سوزی پول جنگل شعله منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • بدرود ؛ محمد نوری
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی