Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-09@08:04:43 GMT

بلومبرگ: ادامه خرید "گاز مایع" ایران از سوی چین

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۸۸۲

به گزارش اکوفارس، بر اساس این گزارش، چین حدود یک پنجم از کل گاز مایع مصرفی خود را از آمریکا وارد می‌کند اما پس از جنگ تجاری اخیر ترامپ علیه چین و اقدام تلافی جویانه دولت چین از آگوست سال گذشته  در اعمال  25 درصد تعرفه روی گاز مایع وارداتی از آمریکا، خریداران گاز مایع چینی به سمت ایران آمدند.

آمارها حاکی است تا ماه آوریل سال جاری و یک ماه مانده به زمان عدم تمدید معافیت‌های خریداران محصولات نفتی ایران از سوی دولت ترامپ، خریداران چینی گاز مایع نزدیک به یک سوم گاز مایع وارداتی خود را از ایران خریداری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته بلومبرگ، حتی پس از عدم تمدید معافیت‌های خریداران نفت ایران، برخی شرکت‌های چینی همچنان به خرید گاز مایع از ایران ادامه می‌دهند.

بر اساس اطلاعات ردیابی کشتی‌ها از سوی شرکت فرانسوی "Kpler SAS" از ماه می سال جاری دستکم 5 محموله سوپر نفتکش بزرگ حاوی گاز مایع از بنادر ایران به سمت بنادر چینی بارگیری شده‌اند.

بلومبرگ ارزش حدودی این 5 محموله بارگیری شده از ایران به چین را حدود 100 میلیون دلار تخمین زده است.

"ایلیا نیکلائو" تحلیلگر شرکت فرانسوی  "Kpler SAS" در این باره به بلومبرگ گفت:" ایرانی‌ها شروع به استفاده از تکنیک‌های مختلفی برای مخفی کردن فعالیت‌های خود کرده‌اند. از جمله تعویض فرستنده‌ها و همچنین ارسال عمدی سیگنال‌های اشتباه برای مقاصد محموله‌ها و نیز نشان دادن اسناد بارگیری جعلی از مبدا قطر، عربستان یا امارات متحده عربی."

بلومبرگ در ادامه نوشت:" وضعیت مخدوش و درهم خریداران گاز مایع چینی نشانی از سیاست تهاجمی تجاری و خارجی دولت ترامپ و تاثیرات آن در ایجاد اختلال در جریان عادی تجارت جهانی است."

این خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشته: چینی ها علاوه بر گاز مایع در 2 ماه گذشته به خرید نفت خود از ایران نیز ادامه داده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس

به گزارش خبرآنلاین ،قراردادی که چند روزی با انتقاد شدید شورای شهر تهران زیر سوال رفته است و بسیاری از نکات غیرشفاف دارد و معلوم نیست این قراداد سنگین با چه شرکتی امضا شده و چه دلیلی برای این هزینه هنگفت وجود داشته!

اسکان نیوز دز خبری نوشت: جالب اینکه وزیر صمت هم دیروز گفته ایران توان تولید اتوبوس مورد نیاز کشور را دارد و اصلا دلیلی برای وارد کردن اتوبوس وجود ندارد!

حالا شهرداری تهران با نصب بنر در سطح شهر، معترضان به این قرارداد را ضد انقلاب، پروژه بگیر مجازی، حسودان سیاسی و وابستگان به مدیریت شهری سابق و اصلاحات معرفی کرده و مدعی شده آنها از پیشرفت در پایتخت ناراحتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903968

دیگر خبرها

  • حدود ۴۹۶ میلیارد تومان معامله در بورس انرژی داشتیم
  • خودروهای باکیفیت صفر کیلومتری که با قیمت چینی‌های بازار ایران می‌شود خرید، البته در خارج/عکس
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • واردات اتوبوس‌های برقی هم مافیایی شد؟ / شهرداری تهران؛ متهم ردیف اول!
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • سنگ تمام زاکانی برای چینی‌ها؛ بنرهای جنجالی شهرداری تهران برای مقایسه خودروی داخلی با چینی/ عکس
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • عبور از دیوار چین: ستاره چینی برابر نوشاد زانو زد