Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@00:13:57 GMT

درخواست کمک هرمزگان برای مبارزه با ملخ

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۹۶۷۲

علیرضا صفا ایسینی در جلسه پیگیری و بررسی راه‌های مقابله با آفت ملخ، گفت: مقابله و مبارزه با آفت ملخ در استان با جدیت ادامه دارد و طی این مدت با توجه به مبارزات صورت گرفته وضعیت شهرستان رودان سفید اعلام شده است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با آفت ملخ در استان، بیان کرد: امروز نیز ۱۰ دستگاه سم‌پاش خودرویی برای مقابله با ملخ به تجهیزات استان اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفا ایسینی از درخواست استان مبنی بر ایجاد استان معین برای مقابله با هجوم ملخ به هرمزگان خبر داد و گفت: به‌منظور مقابله گسترده‌تر با آفت ملخ روز گذشته استان طی نامه‌ای از سازمان مدیریت بحران کشور درخواست معرفی استان معین برای همکاری با هرمزگان را داده است.

او ادامه داد: وجود استان معین می‌تواند در مبارزه گسترده‌تر و کاهش سریع‌تر آفت ملخ به هرمزگان کمک کند.

یک میلیارد ملخ صحرایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شهرهای مختلف استان هرمزگان هجوم آورده‌اند.

همزمان با گرم شدن مناطق آفریقایی، پوره‌ها (بچه ملخ) بالدار شده و به عربستان نقل مکان کرده‌اند، متاسفانه در عربستان مبارزه درست و اصولی انجام نشده و حجم بالای تراکم دستجات ملخ برای تغذیه به ایران کوچ کرده‌اند.

خبرها حاکی از آن است که این ملخ‌ها به استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، فارس و جزیره قشم هجوم آورده‌اند.

موج جدید هجوم ملخ‌های دریایی آغاز شده است و در حال حاضر نصف استان هرمزگان را درنوردیده و تا عمق حداقل ۱۰۰ کیلومتری استان پیش رفته‌اند.

این ملخ‌ها روزانه بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر توان پروازی دارند و در حال حاضر شهرهای شمالی استان هرمزگان را مورد حمله قرار دادند و خسارت زیادی به باغات مرکبات و زمین‌های کشاورزی وارد کردند.

برای مبارزه با ملخ‌ها دو هواپیما، بیست و دو خودرو و بیست دستگاه سمپاش به سرعت وارد عمل شدند. استان هرمزگان برای مبارزه با ملخ‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز دارد.

ایسنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مراغه در یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان با تعقیب و مراقبت لازم یک خودروی پراید را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

 فرمانده انتظامی مراغه گفت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ فارسی گفت: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم موادمخدر در مراغه
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان