Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از نصب پلاک خانه‌های تاریخی بر سر در ۲۳ خانه تاریخی در مشهد خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، نرگس شالچیان در مراسم رونمایی از پلاک خانه‌های تاریخی ویژه خانه تاریخی اکبرزاده که در خیابان بهجت واقع شده است، گفت: پلاک کوبی مشابه برای ۲۳ پلاک در سطح شهر مشهد طراحی شده و به مرور نصب خواهد شد و چنانچه کاربری‌هایی برای خانه های تاریخی تعریف شود، می توان از آن ها به عنوان پهنه های خلاق گردشگری یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی در ادامه افزود: انتخابی که در این کوچه باریک صورت گرفت، به دلیل زیبایی سر در بنا بود و در عین حال تلاش شد به صورت نمادین وضعیت تنگناهای خانه های تاریخی بار دیگر گوشزد شود. اینکه این میراث ارزشمند در چه وضعیتی قرار دارد و باید فکری به حال آن ها شود. معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه کمیته کاربری بخشی در شهرداری فعال است، خاطرنشان کرد: این کمیته کاربری هایی برای خانه های تاریخی تعریف می کند و آنها که تمایل به تعریف کاربری برای خانه های تاریخی خود دارند، می توانند درخواست های خود را به این کمیته عرضه کنند. شالچیان عنوان کرد: شهرداری مشهد مجوزهای لازم را برای این درخواست ها به صورت رایگان ارائه می کند. بدین معنا که مجوز برای مستحدثاتی که مورد نیاز است با نگاه اغماضی، با شرایط خاص و صرفا برای خانه های تاریخی صادر می شود و پروانه رایگان برای کاربری بخشی به این خانه‌ها ارائه می‌شود. وی با تاکید بر اینکه عزم و اراده ملی و مشارکت همگانی برای نگهداری خانه‌های تاریخی طلب می شود، گفت: یکی از اهداف مدنظر در معرفی پلاک‌ها آن است که همسایه‌های مجاور پلاک، مشهدی ها و زائران زمانی که از این محل عبور می‌کنند، نگاه بافت فرسوده و از کار افتاده به بناهایی از این دست نداشته باشند. بلکه اهمیت و ارزش این خانه‌ها به چشم بیاید و در نگاه مخاطب میراث تاریخی شهر محسوب شوند. معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: پلاک خانه‌های تاریخی به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی شده و (Q.R) کد روی پلاک امکان اسکن و ارائه اطلاعات را فراهم می آورد. شالچیان ابراز امیدواری کرد: با کمک همدیگر کاربری‌هایی برای این خانه ها تعریف شود و از این ظرفیت برای توسعه گردشگری در مشهد استفاده شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پلاک های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است

داوری  در حاشیه برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در سمنان گفت: شرایط آثار و بناهای تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و بناهای تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، اضافه کرد: تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی مانند پدیده فرونشست‌ بناهای تاریخی را با موضوعی تخریب‌کننده‌ مواجه کرده است، بنابراین عزمی راسخ و جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کرد.

وی با اشاره به برگزاری سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین، گفت: این سمینار رویکری در مسیر تحقق وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد