Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:08:27 GMT

تولید کولرهای بی‌نام و نشان در البرز

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۰۳۷

تولید کولرهای بی‌نام و نشان در البرز

‌مدیرکل استاندارد البرز از تولید کولرهای غیراستاندارد توسط تولیدکنندگان زیرپله‌ای در البرز خبر داد و از مردم خواست به دلیل خطر جانی این کولرها را خریداری نکنند.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل استاندارد البرز، فتانه شکرالهی گفت: اخیراً تعدادی از تولیدکنندگان زیر پله‌ای، کولرهایی روانه بازار کرده‌اند که دارای نواقصی از قبیل نداشتن نام کارخانه و آدرس در پلاک مشخصات، علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی مربوطه جعلی، نداشتن کلید حفاظت جان، نداشتن سیم ارت و گالوانیزه خیلی پایین است که نداشتن هر یک از موارد فوق می‌تواند موجب تضییع حقوق مصرف کنندگان و در نهایت ورود ضرر جانی و مالی برای مصرف کنندگان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکرالهی افزود: مردم در موقع خرید کالا به داشتن نام کارخانه و آدرس در پلاک مشخصات، علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی (ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت اطمینان از صحت علامت استاندارد) و داشتن کلید حفاظت جان دقت نمایند و در صورت مشاهده هر گونه مغایرتی موارد را از طریق شماره ۱۵۱۷ یا مراجعه به اداره کل استاندارد استان البرز اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران