Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:01:16 GMT

درآمد یک میلیارد دلاری‌ ایران از گردشگری سلامت + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۳۳۸

درآمد یک میلیارد دلاری‌ ایران از گردشگری سلامت + فیلم

‍‍‍‍‍‍

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: گردشگری سلامت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل کرده است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، دومین اجلاس اکو به میزبانی اردبیل در حال برگزاری است و استفاده از این فرصت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان و معرفی آن برای توسعه سرمایه‌گذاری یک اولویت مهم و اساسی است که باید مورد توجه واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محوریت گردشگری سلامت اولویت اساسی این اجلاس است که بدون شک اهمیت و توجه به این حوزه رشد و رونق روزافزونی برای استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و منحصربه‌فرد آن به دنبال خواهد داشت.

ارائه تسهیلات ‌‌ویژه‌ به گردشگران کشورهای عضو اکو برای افزایش مراودات فرهنگیحضور نمایندگان کشورهای عضو اکو در اردبیل به روایت تصویرآغاز اجلاس اکو با محوریت گردشگری سلامت در اردبیل + فیلم

لازم است متولیان فرهنگی کشورهای عضو اکو فعال‌تر عمل کرده و از قرابت‌های فرهنگی و هنری به شکل بهینه استفاده ببرند و زمینه آموزش و توانمند سازی فعالان بخش فرهنگی تسهیل شود.

میزان توریست‌های حوزه گردشگری سلامت 15 برابر افزایش یافت

حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حاشیه برگزاری اجلاس اکو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در ده سال گذشته میزان توریست‌های گردشگری سلامت را 15 برابر افزایش داده‌ایم و از 20 هزار نفر در سال 86 این میزان هم‌اکنون به 300 هزار افزایش یافته و یک میلیارد و 200 میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل شده است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز بیان کرد: در اردبیل در بحث آبدرمانی رویکرد جدیدی آغاز شده و اعزام پزشکان به کشورهای همجوار از این دست موارد مهم است که در این زمینه کارهای مهمی انجام یافته است و گذراندن دوران تخصصی و بازگشت به استان و استقرار در مجموعه‌های آبدرمانی حائز اهمیت خواهد بود که برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: طرح اولویت‌دهی در اردبیل مربوط به بخش گردشگری است و با توجه به این که اردبیل مستعد سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دیگر است امیدواریم برگزاری این اجلاس گام بزرگی در توسعه استان بردارد.

اردبیل در اجلاس اکو میزبان 150 میهمان داخلی و خارجی است

حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار داشت: در حوزه سلامت و بهداشت در سطح استان اقدامات مناسبی انجام یافته و 150 میهمان داخلی و خارجی در اجلاس اکو داریم.

وی اظهار کرد: در این اجلاس در دو بخش علمی و تخصصی وارد این موضوع مهم شده‌ایم و هدف از این مهم معرفی ظرفیت‌های اردبیل و ملت ایران در اقصی نقاط جهان است و در بحث جذب توریست و توریسم درمانی اقدامات قابل توجهی انجام خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل بیان کرد: در این همایش سرمایه‌گذاران موفقی از کشورهای عضو اکو جذب می‌کنیم و امیدواریم همکاری‌ها و تعاملات لازم در این زمینه مبنای کار قرار داده شود.

آدام کولا دبیر اتاق بازرگانی اکو نیز در ادامه با بیان این که اجلاس اکو دومین اجلاسی است که در اردبیل برگزار می‌شود اظهار کرد: نخستین اجلاس در سال 2014 به میزبانی اردبیل برگزار شد و این اجلاس با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که اردبیل دارد دومین اجلاس است.

وی بیان کرد: اردبیل در حوزه گردشگری قابلیت‌های متعدددی دارد که به همین منظور به عنوان اجلاس اکو انتخاب شده و انتظار می‌رود با توسعه گردشگری سلامت اهداف مورد نظر در این زمینه محقق شود.

هم‌اکنون دومین اجلاس گردشگری سلامت ویژه کشورهای اکو به میزبانی اردبیل در حال برگزاری است و از پنج کشور میهمانان در قالب سفرا و سخنران علمی این مجموعه در این اجلاس حضور دارند.

 

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل