Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:57:30 GMT

صادرات ۱۲ میلیارد دلاری کالا و انرژی ایران به عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۰۴۱۹

صادرات ۱۲ میلیارد دلاری کالا و انرژی ایران به عراق

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دانایی فر ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در بخش کشاورزی و صنعت سنگ است و بیش از ۳۲ درصد ظرفیت صنعت سنگ را در اختیار دارد، اظهار داشت: لرستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی به خاطر اقلیم متنوع خود دارد، اینها همه ظرفیت هایی است که می تواند استان را از این روند توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه بهره مند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: لرستان اتاق بازرگانی بسیار فعالی دارد که ظرفیتی است که می تواند در این توسعه سطح روابط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با تاکید بر اینکه حدود ۹ میلیارد دلار در سال گذشته فقط کالا به عراق صادر شده است که ۹۹.۵ درصد آن بخش خصوصی بوده است، افزود: در بخش انرژی هم رابطه خوبی داریم و در مجموع صادرات ما در بخش کالا و انرژی به عراق بیش از ۱۲ میلیارد دلار است.

دانایی فر با اشاره به اینکه در بخش گردشگری بیش از ۶.۵ میلیون زائر از دو کشور در حال بازدید هستند که ۳.۵ میلیون در سال از عراق به ایران سفر کرده اند، گفت: حدود ۱۸ درصد این افراد برای درمان می آیند که یکی از ظرفیت هایی که در لرستان می تواند مورد توجه قرار گیرد مسئله گردشگری سلامت است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی تلاش می کند این روابط را کاهش دهد و قطع کند، اما خوشبختانه روابط بسیار خوب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور وجود دارد و فشارهای آمریکایی ها نتوانسته اثر خود را بگذارد، تصریح کرد: آمریکایی ها یک روند ثابتی دارند از روز پیروزی انقلاب تاکنون، صداها و گوینده ها تغییر کرده است، اما اهداف به همان صورت ادامه دارد.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقاومت ملت ما و هوشیاری رهبر ما باعث شده آمریکایی ها به اهداف خود نرسند، در روزهای گذشته حتی بعد از یک دور لفاظی های تند و شدید، مشاهده کردیم که ادبیات و گویش کاملاً متفاوت و نرم شد.

کد خبر 4645451

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق سوریه خرم آباد روابط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟