Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برايان هوک در نشست فوق محرمانه و غيرعلني سنا درباره ايران شرکت مي کند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا با حضور برايان هوک سياست آمريکا درباره ايران را بررسي مي کند.
کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا امشب (ساعت 2.30 به وقت تهران) با حضور برايان هوک نماينده ويژه دولت آمريکا در امور ايران و مشاور ارشد سياسي وزارت خارجه آمريکا، سياست دولت ترامپ درباره ايران را بررسي مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موضوع نشست فوق محرمانه و غيرعلني سنا، تشديد اخير تنش ها عليه ايران و سياست آمريکا در واکنش به آن است. رياست اين نشست را سناتور جيمز ريش رئيس کميته روابط خارجي سناي آمريکا بر عهده دارد.

بايد کانال هاي ديپلماتيک با ايران مجددا باز شود
رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا از تشديد تنش ها در خاورميانه ابراز نگراني کرد.
به گزارش سايت کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا، آدام اسميت رئيس اين کميته در واکنش به تصميم پنتاگون براي اعزام هزار نيروي نظامي ديگر به خاورميانه، بيانيه اي صادر کرد.
در اين بيانيه آمده است: تصميم افزايش حضور نظامي ما در خاورميانه، عميقا نگران کننده است. اعضاي هر دو بخش کنگره، مکررا خواستار طرح متمرکزي براي کاهش تنش ها در منطقه شده اند. چنانچه پيشتر گفته ام، عمليات فشار حداکثري دولت بدون راهبردي منسجم، به دامن زدن به تنش ها مي انجامد و احتمال محاسبه نادرست را افزايش مي دهد و راه را به سوي تشديد تنش ها هموار مي سازد.
در اين بيانيه اعلام شد: دولت زمان را براي تبيين نتايج مطلوب خود از اقدامات اخير در منطقه از دست داده است. تحريم هاي اقتصادي ما ضد ايران هنوز نتوانسته است تاثيري ايجاد کند. ما بايد مسيرهاي ديپلماتيک را براي ارتباط (با ايران) مجددا باز کنيم.

واشنگتن دائما در حال ارسال پيام به تهران است!
«مايک پامپئو» وزير خارجه آمريکا بعد از ديدار با فرماندهان «سنتکام» طي سخناني در جمع خبرنگاران گفت که واشنگتن دائما در حال ارسال پيام به تهران و به دنبال دستيابي به يک فرصت است.
وزارت خارجه آمريکا، در جمع خبرنگاران اتهام‌زني‌هاي اين کشور عليه ايران را تکرار کرد و البته گفت که رئيس‌جمهور آمريکا خواهان جنگ با ايران نيست.
به نوشته سايت وزارت خارجه آمريکا، اين مقام آمريکايي که عصر روز سه شنبه به وقت محلي فلوريدا با «کنت مک کنزي» رئيس سنتکام ديدار کرده بود، درباره دليل حضورش در اين مرکز گفت: «هدف من از اين بازديد اين بود که از هماهنگي عميق وزارت خارجه و وزارت دفاع (آمريکا) درباره طيف گسترده‌اي از موضوعات اطمينان حاصل کنم. ما قطعا درباره تنش موجود در خليج (فارس) صحبت کرديم اما درباره طيف گسترده‌تري از مسائل هم حرف زديم. اگر ما قرار است در وزارت خارجه به اهداف و مقاصد ديپلماتيک رئيس‌جمهور (دونالد ترامپ) دست بيابيم، بايد با ارتش‌مان ارتباط تنگاتنگي داشته باشيم. من از ژنرال مک کنزي، ژنرال کلارک و تيم‌هاي آنها به دليل وقت گذاشتن‌ امروزشان با من و تيمم تشکر مي‌کنم».
پامپئدو ادامه داد: «ما گفت‌و‌گوهاي مفصلي درباره سطوح تاکتيکي، عملياتي و استراتژيک کار بين دو سازمان‌مان (وزارت خارجه و وزارت دفاع و ارتش) داشتيم تا اطمينان حاصل کنيم، زماني که گزينه‌ها و راهکار جايگزين و توصيه‌هاي سياستگذاري به رئيس‌جمهور ترامپ ارائه مي‌دهيم، ما چنين کاري را به روشي منسجم و پايدار انجام داده و اين کار ما به يک درک کامل‌تر رئيس‌جمهور درباره چالش‌ها و فرصت‌هاي مرتبط با تصميماتي که او مي‌گيرد، منجر شود».
وزير خارجه آمريکا گفت: «ما قطعا درباره چالش‌هاي ايران صحبت کرديم. ما درباره تصميم سنتکام در زمينه انتقال هزار نظامي بيشتر (به منطقه غرب آسيا) حرف زديم ... تا اطمينان حاصل کنيم که ما در موقعيتي براي انجام کار درست قرار بگيريم که همان ادامه کار براي ترغيب (جمهوري) اسلامي ايران درباره اين موضوع است که ما جدي هستيم و مانع تجاوزگري بيشتر آنها در منطقه مي‌شويم».
وي افزود: «از آغاز اين دولت، ماموريت ما اين بود رژيم ايران را ترغيب کنيم که برنامه هسته‌اي خود را به سمت جلو پيش نبرد و مشغول ايجاد موشک‌ها و ديگر اقدامات شرورانه در اقصي نقاط جهان نشوند. به همين دليل، ما کارزار فشار را اعمال کرده‌ايم، کارزاري که هم اکنون يک سال چند ماه است که ادامه داشته است. اين کارزار خيلي موثر بوده و ما حالا بايد اطمينان حاصل کنيم به کارمان ادامه دهيم تا در نهايت فرصتي براي قانع کردن ايران درباره اينکه رفتار اين چنيني آنها به نفعشان نيست، بدست آوريم».
وزير خارجه آمريکا همچنين مدعي شد: «همه ما بايد به خاطر داشته باشيم (مسائل مرتبط با ايران) فقط مختص به دو سال و نيم يا پنج سال اخير نبوده است بلکه 40 ساال اقدامات ايران ما را به وضعيت فعلي کشانده است و اعمال بازدارندگي مجدد، اقدامي چالشي خواهد بود اما اين را مي‌دانم که دولت ترامپ قصد انجام اين کار را دارد».
خبرنگاري از پامپئو پرسيد: «آيا هيچ مذاکره‌اي چه مستقيم يا غير مستقيم از طريق طرف‌هاي ثالث با ايران به منظور تلاش جهت کاستن از تنش‌ در خليج فارس وجود دارد؟»
وزير خارجه آمريکا جواب داد: «تقريبا قطعا. رئيس‌جمهور ترامپ، رئيس‌جمهور (نخست‌وزير ژاپن) آبه با يک پيام براي رهبري در ايران فرستاد و شما بايد اين را به خاطر داشته باشيد که اينها پيام‌ها براي (ايران) هستند. به نظر من، مقام‌هاي ايران به نحوي اسفناک در حال خدمت کردن به مردم هستند».
وي افزود: « (درباره سوال شما بايد بگويم) بله ما مشغول (ارسال) پيام‌هاي زيادي بوده‌ايم و حتي همين حالا در همين لحظه، با ايران در ارتباط هستيم تا به آنها بگوييم که ما براي بازدارندگي در برابر تجاوزگري آنها هستيم. رئيس‌جمهور ترامپ خواهان جنگ نيست و ما به ارسال اين پيام ادامه خواهيم داد و همزمان کارهايي که براي حفاظت از منافع آمريکا در منطقه ضورري است را انجام مي‌دهيم».

توئيت جديد پمپئو درباره ايران
وزير خارجه آمريکا در تازه ترين توئيت خود نوشت: ما نمي‌خواهيم که ايران به يک سلاح هسته ‌اي دست پيدا کند.
مايک پمپئو وزير امور خارجه آمريکا در تازه ترين توئيت خود نوشت: ما نمي‌خواهيم که ايران به يک سلاح هسته ‌اي دست پيدا کند.
وزير خارجه آمريکا افزود ما از برجام خارج شديم و در حال حرکت به سمت مجموعه اي از سياستها هستيم که به گفته وي ايران را متقاعد کند رفتاري همانند کشورهاي عادي داشته باشد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايران آمريکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: "ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم".

وی افزود: "ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد".


دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته