Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@02:17:36 GMT

تدارک آمریکا برای اعمال بسته تحریمی علیه ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۰۳۷

تدارک آمریکا برای اعمال بسته تحریمی علیه ترکیه

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه ادامه دارد، یک رسانه آمریکایی امروز چهارشنبه طی گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی از تدارک دولت دونالد ترامپ برای اعمال «بسته تحریم‌ها» علیه ترکیه خبر داده است.

بنا بر نوشته «بلومبرگ»، ایالات متحده بر سر خرید اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه، در حال ارزیابی و تدارک برای سه بسته تحریمی علیه این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رسانه به نقل از سه منبع مطلع که خواستار عدم افشای نام و هویتشان شده‌اند، گزارش داد، شورای امنیت ملی آمریکا و وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری این کشور همچنان در حال بررسی درباره «گزینه‌های تحریم» علیه ترکیه هستند اما مقام‌های واشنگتن در نظر دارند که از قانون «کاتسا» استفاده کنند.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به کاتسا قانونی است که با رأی مجالس نمایندگان و سنای ایالات متحده آمریکا، علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید تا از طریق تحریم با «اقدامات خطرناک و دشمنانه» این کشورها علیه آمریکا و متحدانش، مقابله شود. دونالد ترامپ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ با امضای خودش، رسما مصوبه کنگره را به قانون تبدیل کرد.

بنا بر گزارش شبکه بلومبرگ، در حال حاضر مقام‌های دولت آمریکا با هدف قرار دادن بخش دفاعی ترکیه با توسل به قانون کاتسا موافق هستند.این رسانه همچنین گزارش داد، در صورت هدف قرار دادن ترکیه توسط قانون کاتسا، شرکت‌های دفاعی ترکیه‌ای از خرید تجیهزات از آمریکا و همچنین فروش محصولاتشان به آمریکا منع خواهند شد.

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی است که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه تا اوایل ماه جولای (نیمه اول تیر) همزمان با موعد مورد توافق آنکارا و مسکو برای تحویل اولین سامانه اس ۴۰۰ اعمال شود. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند

طبق گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، آمریکا پس از فشار اسرائیل از تصمیم خود برای اعمال تحریم علیه گردان «نتزاه یهودا» عقب نشینی کرد.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از جنجال‌ها درباره برنامه آمریکا برای تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی، دو مقام اسرائیلی گفتند که این کار منتفی شد.

این دو مقام به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفتند که آمریکا گردان نتزاه یهودا را تحریم نخواهد کرد. به گفته آنها، پس از فشار همه طیف‌های سیاسی در اسرائیل، آمریکا تصمیم گرفته که این گردان را تحریم نکند.

پیش‌از این، وبگاه «آکسیوس» به نقل از سه منبع آمریکایی آگاه گزارش کرد که وزیر خارجه آنتونی بلینکن ظرف چند روز آینده، تحریم‌هایی را علیه این گردان «به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری» اعلام می‌کند.

به دنبال انتشار این خبر، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین رهبر اپوزیسیون این رژیم یائیر لاپید به صورت جداگانه با این اقدام احتمالی مخالفت کردند.

طبق قانون ۱۹۹۷ به نوشته «پاتریک لیهی»، ارسال کمک‌های خارجی آمریکا و برنامه‌های آموزشی وزارت دفاع ایالات متحده در اختیار یگان‌های امنیتی،‌نظامی و پلیسی که مرتکب نقض حقوق بشر می‌شوند، قرار نمی‌گیرد.

نتزاه یهودا بعنوان یک یگان ویژه از سربازان افراطی یهودی تشکیل شد که همگی اعضای آن را مردان تشکیل می‌دهند. نظامیان این گردان علیه غیرنظامیان فلسطینی درکرانه باختری مرتکب خشونت می‌شوند.

نتانیاهو گفته بود که با چنین تصمیمی مبارزه خواهد کرد و لاپید اعمال تحریم آمریکا علیه این گردان را «اشتباه» خواند و گفت که این رژیم «باید اقدام و آن را لغو کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد