Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این دیدار  آیت الله علوی بروجردی با بیان اینکه در گذشته ارتباط حوزه و دانشگاه قوی نبود و به صورت موردی تعاملاتی وجود داشت،اظهار داشت:جوانان کشور قابلیت و استعدادهای بسیاری دارند و نکته مهم، مدیریت این امکانات و استعدادها است.

وی افزود: در شرایط فعلی کشور با وجود مشکلات، چرخ مملکت می‌چرخد و امور اداره می‌شود و این به دلیل خودکفایی علمی کشور است و بسیاری از مشکلات با توان علمی جوانان کشور حل شده است و این موضوع از ثمرات جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مباحث علمی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ولی نباید کفایت شود و لازم است ایران در مباحث علمی مرجعیت پیدا کند و دیگران از ایران پیروی کنند؛ البته پیروی کردن در مباحث علمی با پول و زور امکان پذیر نیست و باید توان علمی خود را افزایش دهیم.

آیت الله علوی بروجردی تصریح کرد: باید همکاری با وزارت آموزش و پرورش انجام شود تا دانش‌آموزان از دوران مدرسه دغدغه‌ علمی داشته باشند تا زمانی که به دانشگاه می‌رسند شکوفا شوند؛ قطعا برنامه‌ریزی و اقدامات در مدارس، تاثیر مستقیمی بر وضعیت دانشگاه‌ها دارد.

این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: جوان در دوران اوج زندگی خود وارد دانشگاه می‌شود؛ کنجکاوی روحیه جوانی است و این یک فرصت برای آموزش و یادگیری است؛ لازم است پاسخ‌های درستی به شبهات دانشجویان داده شود تا با چالش روبه‌رو نشوند.

وی گفت: امروزه در فضای مجازی شبهات اعتقادی بسیاری وارد می‌شود و باید پاسخ درست و مستدلی به این شبهات داده شود؛ جوان و دانشجو حق سئوال پرسیدن دارد و باید برای این سئوالات احترام قائل شویم و به صورت مناسب پاسخ دهیم.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان کرد: باید کسانی که با دانشجو در محیط دانشگاه سروکار دارند به طور مناسبی گزینش شوند و نوع برخورد با دانشجو و پاسخ به سوالات آن‌ها را فرا بگیرند.

وی افزود: باید دانشگاه محل تربیت مدیران و سیاستمدارانی باشد که در آینده از حقوق ایران و اسلام در دنیا دفاع کند؛ وظیفه تربیت این افراد برعهده دانشگاه است و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه مردم ایران بسیار شریف هستند و لازم است به درستی به آن‌ها خدمت شود، گفت: مردم ایران با وجود تمدن بالا و غنی‌ای که داشتند به اسلام گرویدند و این بسیار با ارزش است و اسلام آوردن ایرانیان با دیگر ملت‌ها از این جهت تفاوت دارد؛ همچنین مردم ایران نخبگان و شیوه درست اسلام یعنی تشیع را انتخاب کردند.

در این دیدار وزیر علوم و معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارت، از فعالیتهای علمی ، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه‌ها گزارشات مبسوطی ارائه کردند.

این دیدار مقارن با سالگرد رحلت حضرت آیت الله العظمی بروجردی و با حضور در منزل ایشان  صورت گرفت و در این دیدار وزیرعلوم وهیئت همراه به مقام شامخ این روحانی بزرگوار ادای احترام کردند.

وزیر علوم به همراه جمعی از معاونان و مسئولان این وزارتخانه برای دیدار و گفت وگو با مراجع عظام تقلید صبح امروز به شهر قم سفر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تمدن دانشجو مشکلات معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی‌پوشان جوان هندبال کشورمان که در پنجمین اردوی تیم ملی به سر می‌برند، امروز در دومین دیدار دوستانه خود با تیم لیگ برتری سپاهان نوین برنده شدند.   ملی‌پوشان این دیدار را با نتیجه ۲۴ بر ۲۲ به سود خود به پایان رساندند.    تیم هندبال جوانان ایران چهارشنبه ۵ اردیبهشت نخستین دیدار دوستانه خود را برابر این تیم برگزار کرده بود.   با برگزاری این دو دیدار دوستانه پنجمین اردوی آماده‌سازی تیم هندبال جوانان ایران به کار خود پایان داد.

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم هندبال جوانان در دومین دیدار تدارکاتی مقابل سپاهان نوین
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند