Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:47:16 GMT

نمره قبولی ایران در حفاظت آثار موزه ای

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۶۵۶

نمره قبولی ایران در حفاظت آثار موزه ای

«محمد رضا کارگر» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه نمی توان وضعیت کلی موزه های دو کشور را با یکدیگر مقایسه کرد، افزود: به عنوان مثال در برخی از موزه های شهر پاریس از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده و برخی نیز همچنان از وسایل قدیمی همچون قفل ها چوبی دارند.

وی با بیان اینکه در ایران نیز برخی از موزه ها از تکنولوژی بروز دنیا دارا هستند، گفت: در مخازن موزه ملی از جدیدترین تکنولوژی موزه داری جهان استفاده می شود که در مقابل انفجار، سرقت و رطوبت مقاوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با بیان اینکه در نگاه جدید مخازن موزه ها طوری طراحی می شود، که از بیرون آثار قابل مشاهده است، اضافه کرد: هم اکنون مخازن موزه لوور شماره ۲ دارای این امکان است و بازدید کنندگان می تواند محتوای مخازن و افرادی که در آن محل هستند را مشاهده کنند.

کارگر این نگاه سلیقه ای را دانست و گفت: فعلاً اروپا به این سمت رفته و موزها های آمریکا چنین امکانی را ندارند و باید بر اساس فرهنگ و شرایط کشور طراحی شود.

این کارشناس موزه با بیان اینکه دانش موزه داری در ایران در شرایط و استاندارد جهانی قرار دارد، گفت: وجود حدود ۷۰۰ موزه در ایران و تدریس علم موزه داری در ۱۰ دانشگاه شرایط ایران در وضعیت خوبی قرار داده است.

به گفته کارگر ایران در موضوع حفاظت آثار نمره قبولی می گیرد زیرا در غیر این صورت سازمان های جهانی و دیگر کشوری علاقه ای به برگزاری موزه مشترک با ایران نداشتند.

وی افزود: البته نمی توانیم خودمان را با دیگر کشور ها مانند فرانسه و روسیه مقایسه کینم ولی بطور قطع در بحث موزه داری در منطقه اول هستیم.

کارگر با بیان اینکه برخی از منتقدان می گویند مثلاً قطر در شرایط خوبی قرار دارد، گفت: قطر برای موزه ای که این اواخر افتتاح کرده از یک شرکت بین المللی مشاوره بهره گرفته و حق الزحمه ۴۰۰ میلیون دلاری پرداخت کرده است. ولی به طور قطع ما از منظر دانش و تنوع موزه ای بالاتر هستیم.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

کد خبر 6088258

دیگر خبرها

  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه