Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:13:20 GMT

برای ترویج روابط انسانی به خلق شادی گروهی نیاز است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۲۱۷۳۶

برای ترویج روابط انسانی به خلق شادی گروهی نیاز است

سید حسن موسوی چلک روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت مددکاری اجتماعی در بندرعباس افزود: محبت یکی از ارکان اخلاق اجتماعی در روابط به شمار می‌رود و اگر در جامعه‌ای رابطه انسانی نباشد، سلامت روانی افراد به خطر می‌افتد.

وی بیان داشت: امروزه شاهد هستیم افراد، محبت را در فضای مجازی مطالبه می‌کنند در صورتی که در این فضای غیر واقعی روابط انسانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هییت مدیره در منطقه آسیا و اقیانوسیه و کمیسر اخلاق فدراسیون بین‌المللی مددکاران جهان عنوان کرد: بزرگ‌تر شدن نهادهای اجتماعی نشانه بی‌تفاوتی به اجتماع است و راه نجات از گرفتاری‌های قضائی، ترویج محبت در بین مردم است.

موسوی چلک با اشاره به اینکه شادی حق همه مردم است گفت: امروز جامعه با نشاط نیست و اگر نتوانیم شادی را از راه مشروع ایجاد کنیم، ناخودآگاه از راه غیر مشروع وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: جامعه با مصرف مشروبات الکلی، اعتیاد، سلامت روانی و خشونت‌ها مواجه شده است اما نباید فراموش کنیم که دین اسلام دین شاداب و انسان محور است.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: اینقدر درگیر فرداها شدیم که امروز خود را فراموش کرده‌ایم و طبق آمارهای بدست آمده از ۳۰ مؤلفه فشار روانی بر مردم، ۶ مورد مربوط به نگرانی است و در جامعه‌ای که نگرانی وجود داشته باشد خوی انسانی کم‌رنگ می‌شود.

رئیس انجمن مددکاری ایران بیان کرد: در تحقیقاتی که صورت گرفته، میانگین صحبت کردن افراد با یکدیگر در کشور ۱۵ دقیقه می‌باشد که در ایفای نقش‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

موسوی یادآور شد: گسترش تکنولوژی و تغییر سبک زندگی در جامعه نشان دهند ایجاد تنهایی اجتماعی و جایگزین با هم بودن است.

وی تصریح کرد: آنچه امنیت اجتماعی پایدار را در هر جامعه‌ای ایجاد می‌کند، نهادینه کردن رویکرد اجتماعی و نیروی انسانی سالم و با نشاط است.

آموزش مددکاران باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

مدیرکل بهزیستی هرمزگان در این همایش گفت: این اداره فعالیت‌های خود را بر پایه مؤسسات و فعالان اجتماعی انجام می‌دهد و آموزش مددکاران باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

غلامحسین رنجبر افزود: ۳۶۰ کارشناس مددکاری از دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی استان فارغ التحصیل شدند که این نشانه پیشرفت برای کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

وی اظهار داشت: توجه علمی به مشکلات اجتماعی در جامعه، نیازمند مشارکت خیرین برای ایجاد اشتغال و تخصصی‌تر شدن فعالیت مددکاران می‌باشد.

در عصر دیجیتال، ارتباطات انسان‌ها مجازی و رسانه‌ای شده است

عضو هیأت علمی و مسؤول دفتر انجمن جامعه شناسی در دانشگاه هرمزگان نیز اظهار داشت: امروزه با قرار گرفتن در عصر دیجیتال، بسیاری از ارتباطات انسان‌ها مجازی و رسانه‌ای شده است.

یاسر رستگار خاطر نشان کرد: در جامعه پست مدرن روابط بین زوج‌های جوان ناپایدار شده و برخی از جوانان نیز به ازدواج‌های سفید روی آورده‌اند.

وی یکی از ویژگی‌های دنیای مجازی را ناپایداری رابطه‌ها دانست و عنوان کرد: پدیده نوظهور فست فودی شدن ارتباط‌ها باعث سرد شدن زندگی‌های خانوادگی شده و نه تنها باعث آسیب به بنیان خانواده‌ها می‌شود بلکه زندگی‌های مشترک را کوتاه‌تر کرده است.

این جامعه شناس در دانشگاه هرمزگان بیان کرد: بسیاری از تنش‌های اجتماعی در خانواده‌ها اتفاق می‌افتد و با آموزش‌های مهارتی به افراد می‌توان از بروز آسیب جلوگیری کرد.

رستگار ادامه داد: در شهرهای پیشرفته‌ای که انسان در خدمت اتومبیل قرار می‌گیرد و توسعه شهری بیشتر از توسعه انسانی باشد، انسان‌ها با یکدیگر غریبه می‌شوند.

آسیب‌های اجتماعی مشکل پنهان جامعه هستند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس یادآور شد: باید به پیشگیری مشکلات جامعه شهری توجه بیشتری شود، در غیر این صورت با سیل پنهان آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

آبتین امیری با اشاره به اینکه حمایت از سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد اضافه کرد: باید برای داشتن شهری با نشاط تلاش کرد تا به عنوان خانه دوم مردم قرار گیرد و تحقق آن نیازمند هماهنگی دستگاه‌های اجتماعی با مدیریت شهری است.

پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش مشکلات اجتماعی شده است

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش مددکاری اجتماعی با موضوع اهمیت روابط انسانی گفت: سادگی زندگی در گذشته مسائل اجتماعی کمتری را به همراه داشت و اکنون پیشرفت تکنولوژی باعث افزایش این مشکلات شده است.

عباس میرزاد افزود: مشکلات معیشتی باعث افزایش اختلافات خانوادگی بین زن و شوهرها شده که با پنهان کردن و مشورت نگرفتن از مشاوران متخصص برای حل تنش‌ها، منجر به بروز طلاق می‌شود.

در پایان همایش گرامیداشت مددکاری اجتماعی، به ۴۳ نفر از مدیران ارگان‌های مرتبط و مددکاران اجتماعی فعال در دستگاه‌های دولتی و مؤسسات غیر دولتی لوح تقدیر اهدا شد.

‏‬ ۶۰۴۸/‏۹۹۴۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محبیان عصر چهارشنبه در مراسم پهلوانی و زورخانه‌ای ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هر حرکتی که در راستای ترویج ورزش انجام می‌شود ارزشمند و مقدس است بالاخص ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که اهمیت زیادی دارد.

محبیان اضافه کرد: در شرایطی که تکنولوژی بر جامعه حکمفرما شده است و میزان سرانه ورزشی کاهش یافته است هر حرکتی در ترویج ورزش بسیار مهم است افزایش چنین برنامه‌های بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای در بیجار بیش از ۵۰ سال است که قدمت دارد و این نشان از اهمیت ویژه ایست که اینکه این ورزش در این شهرستان دارد.

محبیان تاکید کرد: ورزش باستانی از معدود ورزش‌هایی است که نقش پهلوانی در آن بر نقش قهرمانی غلبه دارد و علاوه بر سلامتی اخلاق مداری، مردانگی و افتادگی هم در این ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: فضائل اخلاقی در ورزش باستانی اهمیت زیادی دارد و چه خوب است که این ورزش را بین همه آحاد مردم و جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: آنچه که در ورزش پهلوانی ما می‌بینیم عصاره آن را در شهدا و رزمندگان اسلام مشاهده می‌کنیم چرا که یک تقارن مبارک اتفاق افتاده است و تلفیق این برنامه با یادواره شهدا صورت گرفته است.

کد خبر 6088076

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • جایگاه گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب؟
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف می‌شود؟
  • گشت ارشاد در لایحه عفاف و حجاب حذف شده است؟
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود