Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آندره‌آ استراماچونی» سیزدهم ژوئن سال جاری با قراردادی ۲ ساله هدایت تیم لیگ برتری استقلال را در ایران عهده دار شد؛ آغازی جدید برای سرمربی ایتالیایی پس از یک سال وقفه.

استراماچونی که دوران نوجوانی را در تیم رومولا سپری و در ۱۴ سالگی به بولونیا نقل مکان کرد؛ در ۱۸ سالگی در سری سی وان ایتالیا عضو تیم اول بولونیا بود اما مصدومیت‌هایی جدی از ناحیه زانوی پای راست، مینیسک و یک دوجین مصدومیت دیگر رؤیای ستاره شدن وی را در یک قدمی نابودی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما پس از مواجه شدن با سرنوشتی بی رحمانه در دوران بازی، اراده تنها چیزی بود که برای وی باقی ماند.

در واقع او پس از سپری کردن دوره‌های درمانی متفاوت سرانجام مجبور به کنار گذاشتن فوتبال شد؛ اتفاقی تلخ که منجر شد تا وی خود را در درس و تحصیل غوطه ور کند و به توصیه مشاورش، به مربیگری پناه ببرد.

در ۲۵ سالگی او زندگی جدید خود را به عنوان مربی و در سطح ابتدایی آغاز کرد.

استراماچونیِ جوان در جولای ۲۰۰۵ به لطف «برونو کونتی» که در آن زمان هدایت تیم آ. اس رم را برعهده داشت با تیم جوانان این باشگاه قرارداد امضا کرد و ۶ سال در آنجا ماند؛ دورانی که ۲ قهرمانی حرفه‌ای را برای وی به ارمغان آورد که یکی از آنها بدون متحمل شدن هیچ شکستی به دست آمد.

استراماچونی در بحبوحه هدایت تیمش، موفق شد از دانشگاه ساپینزای رم در رشته حقوق فارغ التحصیل شود و در ادامه برای هدایت تیم زیر ۱۹ ساله‌های اینتر، راهی میلان شد.

او در ۲۵ مارس ۲۰۱۲ به همراه تیم تحت هدایتش با پیروزی مقابل آژاکس در ضربات پنالتی، قهرمان رقابت‌های زیر ۱۹ سال‌های اروپا شد و روز بعد از قهرمانی در حالی که ۳۶ سال داشت به سمت سرمربی تیم اول اینترمیلان منصوب شد و کلید رختکن نراتزوری را از «کلودیو رانیری» تحویل گرفت.

نخستین فصل را که البته در میانه‌های راه بود، با ۵ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست و همچنین جواز حضور در انتخابی لیگ اروپا به پایان رساند.

او در ادامه اهداف بلندپروازانه خود تصمیم گرفت برای کسب مدرک حرفه‌ای مربیگری در کلاس‌های یوفا شرکت کند؛ این در حالی بود که نتایج وی در زمین بازی فوق العاده بود؛ ۹ پیروزی پیاپی و ملحق شدن به جمع ۳۲ تیم حاضر در لیگ اروپا، اتفاقی بزرگ برای او بود.

اما همه چیز از ماه دسامبر تغییر کرد!

تاتنهام در یک هشتم نراتزوری را از گردونه رقات‌ها کنار زد؛ تیم استراماچونی در نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا مغلوب آ. اس رم شد و در نیمه دوم فصل سری آ، تنها ۱۹ امتیاز جمع کرد؛ در نتیجه مرد ایتالیایی از ادامه همکاری با نراتزوری معاف و با «والتر ماتزاری» جایگزین شد.

تابستان فرا رسید و غیبت‌های زیاد در کلاس‌های یوفا مانع از آن شد تا وی مدرک سرمربیگری خود را بگیرد اما او بار دیگر در سپتامبر تلاش خود را از سر گرفت و در نهایت با نمره بی نظیر ۱۱۰ فارغ التحصیل شد.

پس از یک سال وقفه استراماچونی هدایت اودینزه را بر عهده گرفت اما به دلیل نتایج ضعیف برکنار و جای خود را به «استفانو کولانتونو» داد.

سپس برای به دست گرفتن پاناتینایکو به یونان پرواز کرد اما اقامت وی در این کشور هم بیش از یک سال طول نکشید؛ سرنوشتی مشابه در اسپارتا پراگ در انتظار وی بود؛ جایی که مرد ایتالیایی با وجود تحت قرارداد بودن به مدت ۲ سال، پس از ۱۰ ماه اخراج شد.

و حالا تهران و قراردادی ۲ ساله با استقلال تازه‌ترین ماجراجویی «مارکو پولو» ی ایتالیایی است؛ جایی که شاید تداوم و روندی یکنواخت را برای مردی که تاکنون هرگز آن را تجربه نکرده است، به او هدیه دهد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تقدیر از پیشکسوتان و معلمان برگزیده مجتمع خاتم الانبیا با تبریک روز معلم و قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، اظهار کرد: رسالت معلم، هدایت و ارشاد است و علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو را با هم جلو ببرد.

وی تعلم و تربیت را دو بال رسیدن انسان به کمال عنوان کرد و افزود: اگر امروز بسیاری از انسان‌ها از حرکت در این مسیر جا مانده اند، به این دلیل است که تعلیم و تربیت همزمان حرکت نمی‌کنند. ضمن اینکه هدف زندگی را نیز فراموش کرده ایم در حالی که اگر هدف زندگی روشن شود، سبک زندگی خود مشخص می‌شود. 

امام جمعه یزد با بیان اینکه فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود، افزود: معلمان باید دین خود را به دانش آموزان و جامعه ادا کرده و در راستای راهنمایی و ارشاد آنها اقدام کنند. 

ناصری با بیان اینکه دانش آموزان باید با خدا مأنوس شوند، تاکید کرد: همه ما در برابر فرزندان این مرز و بوم وظایفی داریم که باید به درستی آن را انجام دهیم و بدانیم که کودکان، بندگان معصوم خدا هستند و والدین و معلمان هر کدام به سهم خود وظایفی در زمینه تربیت آنها داریم. 

وی تصریح کرد: باید ارزش‌های این کودکان را شکوفا و استعداد‌های آ‌نها را کشف کنیم نه اینکه آنها را در فضای مجازی به حال خود رها کرده تا دشمنان هر گونه که خود صلاح می‌دانند از آنها بهره برداری کنند. 

وی تاکید کرد: معلم شدن سعادت می‌خواهد و افتخار بزرگی است و باید مراقبت کنیم معلمی باشیم که حرکت او مورد قبول و رضایت درگاه احدیت است.

فرمانده سپاه الغدیر نیز در این مراسم با اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در زمینه تقویت تفکر، تعقل و تدین در مدارس و نقش موثر معلمان در این زمینه گفت: تلاش ما در مجتمع آموزشی خاتم الانبیاء، جذب معلمانی با این ویژگی و حرکت در مسیر رفع دغدغه نماینده ولی فقیه در استان یزد است. 

سردار حسین زارع کمالی با اشاره به محور‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان اظهار داشت: همه ما قدردان تلاش‌های معلمان هستیم و امیدواریم معلمان در زمینه رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب گام بردارند. 

در این مراسم از معلمان برگزیده و پیشکسوتان مجتمع خاتم الانبیای یزد تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • پایان فصل بیست و یکم لبران جیمز؛ چه سرنوشتی در انتظار پادشاه است؟
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • معلم هدایت‌گر جامعه است
  • میلان از استخدام خولن لوپتگی منصرف شد
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!