Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ آرمانگرا بود و سختکوش. ١٠ سالی بود به صورت حرفه‌ای در بخش طراحی داخلی فعالیت می‌کرد اما یک حادثه و یک فداکاری به قیمت جانش تمام شد.

به گزارش شهروند، حادثه عجیبی که نفس را از زن سی‌وهفت ساله گرفت و با خود برد و دیگر بازنگرداند. آن روز، درس از خودگذشتگی بود و جبران اشتباه. خودش رفت اما خواهرزاده پنج‌ساله‌اش زنده ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکی حدادی معمار معروف منطقه یک و لواسانات ١٧ خردادماه در استخر ویلای‌شان جان باخت.

او برای نجات جان محمدامین پنج‌ساله به داخل استخر پرید؛ اما خودش زیر آب رفت و غرق شد. نیکی حدادی زن موفقی بود که مدرک لیسانس و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته معماری از دانشگاه هنر و معماری و پس از آن دوره‌های تخصصی ACS و ICS معماری داخلی را از آمریکا و انگلیس گرفت.

او با کمک همکارانش یکی از کامل‌ترین گروه‌های عمران، سازه، معماری و معماری داخلی را در کشور ایجاد کرد.

گفت‌وگوی «شهروند» را با سید سامان صفویان، همسر نیکی حدادی، در ادامه می‌خوانید.

حادثه چطور اتفاق افتاد؟
روزهای تعطیل ما معمولا به خانه مادر نیکی می‌رفتیم؛ اما آن روز به‌ طور اتفاقی در خانه ماندیم و محمدامین هم به خانه ما آمد. نیکی عاشق خواهرزاده‌اش بود و نسبت به محمدامین حس مادرانه داشت. وقتی با محمدامین بود، آرامش داشت؛ به همین‌خاطر از دیدن محمدامین همیشه استقبال می‌کردیم. روز جمعه هم با هم بودیم. ساعت نزدیک ٧ بود که محمدامین گفت می‌خواهد فوتبال‌دستی بازی کند. نیکی به اتفاق محمدامین به سمت فوتبال‌دستی که کنار استخر بود، رفتند، مدتی با هم بازی کردند که نیکی در استخر غرق شد.

چرا نیکی در استخر غرق شد؟
زمانی که فوتبال‌دستی بازی می‌کردند گویا پای محمدامین لیز می‌خورد و او داخل استخر می‌افتد. با وجودی که نیکی همیشه از آب می‌ترسید و واهمه داشت، برای نجات محمدامین خود را داخل آب انداخت و او را به سمت دیواره استخر برد؛ اما نمی‌توانست تعادل خود را حفظ کند. از آنجا که شنا هم بلد نبود، هر چه دست و پا می‌زند، غرق می‌شود.

چه کسی به شما خبر داد؟
وقتی نیکی غرق می‌شود، محمدامین به زن و شوهر سرایداری که در ویلا بودند، خبر می‌دهد؛ چون اتاق سرایداری در کنار استخر قرار دارد. زن سرایدار هم که نیکی را داخل آب می‌بیند، من را خبر می‌کند. من در ساختمان بودم که صدای سرایدار ویلا را شنیدم. خیلی سراسیمه بود. یادم نمی‌آید دقیقا چه دیالوگی بین ما رد و بدل شد؛ اما خودم را به‌سرعت به استخر رساندم، نیکی را بیرون کشیدیم و به او تنفس مصنوعی و شوک قلبی دادم. نیکی ناگهان مقداری آب بالا آورد، فکر کردم که خوب شده است. با اورژانس تماس گرفتم و او را به بیمارستان مهرآیین لواسان بردیم.

پزشکان چه گفتند؟
نیکی مرگ مغزی شده بود؛ به‌ اصطلاح پزشکی‌ هیپوکسی. از تمام پزشکانی که معروف بودند خواستم نیکی را ببینند و او را معالجه کنند حتی با پرفسور سمیعی هم تماس گرفتم اما فایده‌ای نداشت. نیکی مرگ مغزی شده بود و درست یک هفته بعد یعنی جمعه، ٢٤ خردادماه در همان ساعت ضربان قلبش از کار افتاد. خط صاف روی مانیتور نشان می‌داد که نیکی دیگر برنمی‌گردد. او درس از خودگذشتگی و جبران اشتباه را به محمدامین یاد داد و رفت.

درس جبران اشتباه؟
همان روز که این حادثه اتفاق افتاد، قبلش نیکی ناهار درست کرد اما ناگهان فر دچار مشکل شد و آتش گرفت. نیکی من را صدا کرد؛ همزمان که به داخل آشپزخانه رفتم، یک بطری آب برداشت و آتش را خاموش کرد با دیدن من گفت نمی‌دانم چرا همیشه وقتی برایم مشکلی پیش می‌آید تو را صدا می‌کنم در حالی ‌که می‌توانستم خودم آتش را خاموش کنم. بعد از ناهار بود که نیکی در حالی ‌که داشت فر را تمیز می‌کرد، به محمدامین گفت که پس از هر اشتباه باید پای اشتباهت بایستی و آن را جبران کنی. در آن روز ٢ درس به محمدامین داد و رفت.

چند ‌سال بود که ازدواج کرده بودید؟
٧‌ سال بود که با هم زندگی می‌کردیم و یک‌ سال هم نامزد بودیم.

چند ‌سال بود که در زمینه طراحی داخلی کار می‌کرد؟
نیکی فعالیت خودش را در این حوزه از‌ سال ٨٤ یا ٨٥ به صورت غیرحرفه‌ای آغاز کرد اما از ١٠‌ سال پیش به صورت حرفه‌ای کار کرد و عمده فعالیت‌هایش هم طراحی داخلی پروژه‌های لوکس در منطقه یک و لواسانات بود. دوره‌های تخصصی‌اش را در ایتالیا گذرانده و مدارک ACS و ICS را به صورت مکاتبه‌ای از انگلیس و کانادا گرفته بود.

خود شما در چه زمینه‌ای کار می‌کنید؟
من هم مجری طرح‌های نیکی بودم.

برچسب ها: نیکی حدادی ، استخر ویلای لواسان

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۲۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی‌نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی  از برگزاری ۱۵ ویژه برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج با مشارکت آموژش و پرورش برگزار می‌شود.

سرهنگ علی یعقوبیان فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه هم در این نشست گفت:  هدف از اجرای برنامه‌های عقیدتی ترویج معارف اسلامی، بصیرت دینی و سیاسی و گسترش روحیه جهادی است که در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود که بخشی از آن با مشارکت آموژش و پرورش خواهد بود.

توصیه‌های ایمنی سرپرست سازمان آتش نشانی نیشابور درباره استخر‌های کشاورزی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با نزدیک شدن فصل گرما افراد زیادی به سمت ورزش شنا به خصوص در سد‌ها و استخر‌های رو باز روی می‌آورند که در برخی موارد شنا کردن در این مکان‌ها به قیمت جان این افراد تمام می‌شود.

ابوالفضل اسدی با تاکید بر اینکه کشاورزان و مالکان استخر‌های ذخیره آب برای جلوگیری از حوادث دردناک در این استخر‌ها باید ایمن سازی لازم را انجام دهند گفت: فنس‌کشی اطراف استخر به طوری که پایین فنس داخل بتن باشد و نفوذ به داخل استخر را غیر ممکن کند، اجرای سیم خاردار غیرقابل نفوذ در بالای فنس، تعبیه حداقل چهار طناب در چهار گوشه استخر و وجود تیوپ در داخل استخر از اقدام‌های مهمی است که باید مالکان اجرا کنند.

برگزاری آیین گرامیداشت روز شورا در کدکن

همزمان با نهم اردیبهشت ماه روز ملی گرامیداشت شورا‌ها، در اقدامی متفاوت و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کدکن مراسم گرامیداشت روز ملی شورا‌ها با حضور اعضای شورا‌های اسلامی در دوره‌های گذشته و فعلی در محل دفتر شورای اسلامی شهر کدکن برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور اعضای شورا‌های اسلامی شهر در دوره‌های اول تا ششم و جمعی از اعضای شورای اداری بخش کدکن همراه بود، با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل از زحمات اعضای شورا‌های اسلامی شهر کدکن تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم و در آستانه یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کار و کارگر و به جهت بزرگداشت این قشر زحمتکش، از زحمات پرسنل شهرداری کدکن با اهدای گل و لوح سپاس نیز تقدیر و تشکر شد

 

 

دیگر خبرها

  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • فائضه غفار حدادی با سفرنامه حج به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام